Het Scannerforum
Frequenties => Militair => Topic gestart door: Lookingglass op 10 september 2022, 16:08:40
-
Via (satellite) ACARS kun je soms zogenaamde mission codes ontvangen. Net als veel ACARS berichten zijn ze ingewikkeld te begrijpen, maar een leuke puzzel. Bij tankvliegtuigen staat in deze code wat of wie ze gaan refuelen. Door deze codes te vergelijken met wat je op ADSB ziet, wat je via de scanner hoort te combineren komen er wel wat logische codes uit. Ik dacht dat het misschien handig is de puzzel wat breder te trekken, zodat we samen een beter overzicht krijgen. Dus aanvullingen en correcties op wat ik bedacht heb zijn welkom!
Een voorbeeld van mission code ziet er als volgt uit: 1PR 003F 3U 250. Hij bestaat uit vier delen. Ik DENK dat 1PR voor Priority staat en de 'U' in '3U' zou met de Ukraine te maken kunnen hebben. De receiver code in deze is 003F, wat volgens mij staat voor de 3rd FW. Dit was de code voor Bart10 op 7 september. Deze heeft dus F-22's van de 3rd Wing bijgetankt. Bij Reach vrachtvluchten werkt het net zo, maar die puzzel is een stuk ingewikkelder omdat de 'klanten' daar veel minder doorzichtig zijn.
Een overzicht van receiver codes die ik denk te herkennen:
055R, 055L etc. : 55th RW, RC-135
005B: 5th BW, B-52H
007B: 7th BW, B-1B
011F: 11 MAG (= hier in Europa nu VMFA-323)
025B: 28th BW, B-1B
263L: VMM-263 (tijdje terug in de Batlic, USS Kearsarge)
509B: 509th BW, B-2A
CPFF: ?? wordt oa gebruikt op Guam
EAWF: ?? Zouden EA-18G's van SP kunnen zijn
CVWF: ?? CV associeer ik met Carrier Air Group, maar ik kan er helemaal naast zitten
WTCP: DC CAP, support of CAP missions waar POTUS uithangt
UKOQ: RAF RC-135
Daarnaast kom je receiver codes tegen met de structuur 95TB. Hier staat 95 voor Mildenhall, en T voor training. Dit zijn bijvoorbeeld de Quid missies. Wat het verschil is tussen TA, TB, TC en TZ weet ik nog niet. OG lijken ferry flights. Een paar voorbeelden:
60TB: 314th ARS
60OG: 314 ARS ferry flight?
91TB: 174th ARS
56TA, 56TB: 141 ARS
45TC: 305th AMW en 150th SOS
78TB: 166th ARS
Aanvullingen zijn welkom! In het eerste deel van de missie code zoals 1PR in het voorbeeld ontgaat mijn de logica nog grotendeels...
-
Eerste 3 letters moet je separaat zien. Uit de eerste karakter kan je type eruit halen (alsmede of het USAF of AFRC of ANG is).
Een receiver code eindigend op een Q is altijd non US.
xxOG lijkt alleszins op een TDY code voor een bepaalde USAF tanker unit (geen ANG en/of AFRC), andere optie is dat het te linken is aan het veld waarvandaan ze opereren want dat is ook praktisch altijd hetzelfde.
-
Ik heb deze staan.
K7DQ KC135R 100stARW RC135 Black Sea Mission
010L KC135R 100stARW E8C refueling
067L KC135R 100stARW P8A USN
UKOQ KC135R 100stARW RAF RC135
048F KC135R 100stARW LN AAR
027M KC135R 100stARW E3 refueling
352U KC135R 100stARW MC130J 352SOW
HSTF KC135R Harry S Truman
01TA C17A KDOV
01TB C17A KDOV
02TA C5M KDOV
02TB C5M KDOV
02TZ C5M KDOV
03TZ KCHS
04TB C17A KSUU
05TG C17A KPOB
05TZ C17A KTCM
06TB C17A KWRI
06TZ KWRI
08TA C17A KCHS
08TB C17A KCHS
08TZ C17A KCHS
17TA C17A KTCM
17TB C17A KTCM
22TD C130J-30 KLRF
40TA KC135R KIAB
40TB KC135R KIAB
40TE KIAB
41TB KC135R KMCF
42TA KC135R KSKA
42TB KC135R KSKA
42TZ KC135R KSKA
43TA KC135R KSKA
45TB KC46A/ KC10A KWRI
45TC KC46A/ KC10A KWRI
52OH KC10A KSUU
52TB KSUU
52TC KC10A KSUU
56TB KC135R KWRI
59TB KC135R KRIV
60TB KC135R 314th ARS/ AFRC KBAB
61TB KC135R 434th ARW/ AFRC KGUS
67TB KC135R 168th ARS/ AK ANG PAEI
70TB KC135R 909th ARS/ PACAF RODN
79TB KC135R 108th ARS/ IL ANG KBLV
81TB KC135R 134th ARW/ TN ANG KTYS
82TB KC135R 116th ARS/ WA ANG KSKA
83TB KC135R 191th ARS/ UT ANG KSLC
84TC KC46A 133rd ARS/ ME ANG KPSM
85TB KC135R 173rd ARS/ NE ANG KLNK
87TB KTIK
88TB KC135R 126th ARS/ MS ANG KMEI
89TB KC135R 117th ARS/ KS ANG KFOE
95TB KC135R 100stARW
95TZ KC135R 100stARW Maintenance to USA
Verder uiteraard de Coronet missioncodes, ***gevolgd door een E is een Coronet East missie, dus vandaag LN F15's terug naar Conus voor onderhoud code 8PH 090E 11 251 is Coronet 090E. Coronet East is een East coast missie, kan dus zowel van Eur naar USA gaan als andersom. ***W is Westcoast.
Pieter,
-
K7DQ KC135R 100stARW
RC135 Black Sea Mission / Laatste letter is Q dus Non US -> NATO E-3
-
Op welke frequentie(s) ontvang je dit?
-
Zelf ontvangen doe je zo: https://www.youtube.com/watch?v=J3Nc9GPOHz0 (https://www.youtube.com/watch?v=J3Nc9GPOHz0)
Anderen het werk laten doen doe je zo ;D: https://acars.adsbexchange.com/#!/8?socketid=eRvnSbOO7iP8hGD2AMdJ (https://acars.adsbexchange.com/#!/8?socketid=eRvnSbOO7iP8hGD2AMdJ)
-
;D Dank je! Vooral die link kende ik nog niet.
-
Zag vanmorgen receiver-code 116L (1PR 116L 1U 260) voor de BART10. Aangezien code 263L (vermoedelijk) een USMC-squadron is, geldt dat dan ook voor 116L?
-
Zag vanmorgen receiver-code 116L (1PR 116L 1U 260) voor de BART10. Aangezien code 263L (vermoedelijk) een USMC-squadron is, geldt dat dan ook voor 116L?
Ik krijg zelf sterk de indruk van een E-8 (116th ACW), receiver code met L erachter lijken vrijwel altijd dit soort kisten als receiver te hebben (P-8, E-8, RC135), daar staat tegenover dat ik niet die 263L kan rijmen met die theorie en ik acht VMM263 voor die code zeker aannemelijk.
ETHYL22 heeft 595L als receiver code= 595th CCG. Met andere woorden de E-4
-
De letter achter de receiver codes lijken:
B= bomber
E = Coronet East (US naar Europa)
F = Fighter
L = Large (?)
N = Coronet North (Conus naar Alaska)
Q = Non-US Aircraft
R = Reconnaissance
W = Coronet West (US naar Pacific)
Ik vermoed Dat we ook nog de S gaan zien voor Coronet South (deployments naar zuid Amerika)
Klopt inderdaad dat de 263L uit de logica valt...
-
De letter achter de receiver codes lijken:
B= bomber
E = Coronet East (US naar Europa)
F = Fighter
L = Large (?)
N = Coronet North (Conus naar Alaska)
Q = Non-US Aircraft
R = Reconnaissance Ik heb 055L en 055R voorbij zien komen, waarbij het opvalt dat de L alleen in Europa voorkomt en de R in de pacific. Het is dus denk ik een regio aanduiding bij de 55Wing. Dit zou ook zomaar voor 552ACW en 595CGC kunnen gelden
W = Coronet West (US naar Pacific)
Ik vermoed Dat we ook nog de S gaan zien voor Coronet South (deployments naar zuid Amerika) SC ANG is net terug vanuit Colombia, hun tankers waren de BOBBY's alleen zag ik geen receiver code. Echter in Juli was er ook nog BOBBY en die hadden zo lijkt het wel de S als laatste karakter.
Klopt inderdaad dat de 263L uit de logica valt...Heb je wellicht een datum van wanneer deze gelogd is?
-
22 September 4x ANG F-16 onderweg naar Charleroi (Thanks AK01!)
https://www.scramble.nl/community/messageboard/62/165982
CAFE62 als Tanker Support? https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae5bc5
Mission Code is 7PH 107E 12 265 Tanker is vertrokken vanaf de oost kust en gaat naar Mildenhall.
De E refereert aan een CORONET East; wat correct is; 107 staat voor? 107th FS vliegt met de A-10.
Of 107 staat voor iets anders of de CAFE62 heeft niet de 4x ANG F-16 op sleeptouw....
Benieuwd naar jullie gedachten.
-
22 September 4x ANG F-16 onderweg naar Charleroi (Thanks AK01!)
https://www.scramble.nl/community/messageboard/62/165982
CAFE62 als Tanker Support? https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae5bc5
Mission Code is 7PH 107E 12 265 Tanker is vertrokken vanaf de oost kust en gaat naar Mildenhall.
De E refereert aan een CORONET East; wat correct is; 107 staat voor? 107th FS vliegt met de A-10.
Of 107 staat voor iets anders of de CAFE62 heeft niet de 4x ANG F-16 op sleeptouw....
Benieuwd naar jullie gedachten.
Coronet East 107 (CE107) staat het voor en is geen aanduiding voor een unit.
Er zijn wat Britten die veel kennis hebben over deze coronet codes en van deze code is/wordt aangenomen dat het een enkele reis is. Bij een deployment zie je altijd een opeenvolgend nummer (als ik me goed herinner) bij de retourvlucht. Willekeurig voorbeeld: CE001 stel dat dat F-xx's zijn op weg naar TDY, dan is de retour CE002, met zelfde callsigns. F-15's vanaf LN naar en van rework hebben meen ik ook altijd dezelfde CE code. Maar ik moet wel zeggen, het is klepel en de bel verhaal.
-
Klopt aardig hoor Joost.
Hieronder een lijstje van elders gepikt, graag hier houden.
Wat je vaak ziet is dat er blokken worden gereserveerd voor meerdere gelijksoortige oversteken, CE089 en 090 LN Eagles, de kans dat CE091/092/092 ook LN zullen zijn in de komende maanden is vrij redelijk.
Voor eenmalige deployments zoals nu naar Polen is het meest een oplopend nummer, ze boeken dan dus de heen en terugreis direct achter elkaar op opvolgende nummers, dus voor de F18's van CE102 is de kans vrij groot dat zij CE103 gebruiken als ze terug gaan naar Conus, zelfde voor de AK F22's, deze kant op met CE104, en waarschijnlijk terug met CE105
089 48FW/LN e/b BLUE/RETRO
090 48FW/LN w/b BLUE/RETRO
091
092
093
094
095 VMFA-312/DR w/b GOLD/MAZDA
096 134FS/158FW/VT e/b ROMA/TREND
097 134FS/158FW/VT w/b ROMA/TREND
098 RNoAF F-35 e/b RCH/NOW
099 *
100 *
101 #
102 VMFA-323/WS e/b GOLD/MAZDA
103 *
104 90FS/3Wg/AK e/b BOBBY/CUBE
105 *
106 336FS/4FW/SJ w/b ROMA/TREND
107 **
108 QeAF/F-15 e/b GOLD/RETRO
109 48FW/LN e/b BLUE/RETRO
grtn Pieter,
-
Zag vanavond een KC-135 (62-3498) met Mission-Code: 8MR 41OG 03 269, van MacDill AFB naar Al Udeid AB in Qatar.
Ik gok dus een ferry flight, vraag is, waarvan?
-
Zag vanavond een KC-135 (62-3498) met Mission-Code: 8MR 41OG 03 269, van MacDill AFB naar Al Udeid AB in Qatar.
Ik gok dus een ferry flight, vraag is, waarvan?
Van de tankers zelf. xxOG, lijkt een code voor een unit op TDY te zijn.
Het zo zomaar kunnen zijn dat 41OG 6arw TDY is.
Wat mij ook op viel aan de xxOG is dat het altijd AMC is.(in mijn herinnering)
-
Wat aanvulling a.h.v wat ik de afgelopen dagen gezien heb. De eerste twee letters van de missie code:
De eerste letter geeft aan wie de vlucht uitvoert:
1 USAFE tankers (incl tdy)
6 AMC KC-10 missions
7 AMC KC-135 missions
8 AMC KC-135/KC-46 missions
A AMC C-17/C-5 eastcoast based
C PACAF KC-135 missions
D ANG KC-135 missions
G AMC C-130
J ANG C-17 missions
L PACAF Cargo
P AMC C-17/C-5 westcoast based
Q AFRC missions (careful with Assic units)
R Canadian Forces
S stationary? (Ground testing)
X AFRC C-5 missions
Z AMC AAR missions
De tweede letter lijkt iets over de leg (stukje route) te zeggen, maar veel is me nog onduidelijk. Wat opvalt en interessant is, is dat als de tweede letter een J is, het een positioneringsvlucht lijkt. Een V s meestal de al dan niet lege) vlucgt terug naar huis, of naar het startpunt van de volgende missie. P (petrol?) lijken refueling legs Bijvoorbeeld Gold 04 vloog van McGuire naar Prestwick onder 9JH (positionerings vlucht) en onder 6PH terug naar Bangor (refueling missie). Ik verwacht dat hij onder 6VH terug naar McGuire gaat
tweede letter, wat gedachten:
A cargo leg also used for live nukes, A = hazardous cargo?
B cargo leg
E training? always a tanker, always EN
F
J positional leg from home base
L
M cargo leg non hazardous cargo? (ferry flights are always MR)
N
P refueling leg
Q cargo leg PQB C-17A flight to RAF Ascencion
S
U training
V positional leg to homebase, or next startpoint
-
Zijn jullie bekend met deze site? kwam ik bij toeval tegen.
https://acars.adsbexchange.com/#!/8
-
Lagers 254(gister) en 255 (vandaag) vliegen met receiver code 100F? Iemand een idee. Vaak verwijst het getal naar de wing. Dan zou het de 100th ARW zijn, maar de F wijst op fighters....
-
RCH225 (86-0038 KC10) vloog gisteren van Mildenhall naar Prince Sultan AB met mission-code 6MR 52OG 41 347. Ik neem gezien bovenstaande, aan dat dit een ferry-flight t.b.v de 52nd OG op Spangdahlem was?
-
RCH225 (86-0038 KC10) vloog gisteren van Mildenhall naar Prince Sultan AB met mission-code 6MR 52OG 41 347. Ik neem gezien bovenstaande, aan dat dit een ferry-flight t.b.v de 52nd OG op Spangdahlem was?
Neen, ik denk dat die xxOG een code is voor USAF tanker units op TDY. 52OG lijkt 60AMW te zijn. Een andere optie is dat het te linken is aan het veld waar ze TDY staan. 52OG kom je meen ik alleen tegen bij Al Kharj. (= Prince Sultan AB)
EDIT: Lijkt steeds meer om een unit TDY code te gaan. RCH841-844, allen Niagra Falls KC's, showen met enig regelmaat een code waarin RH in voorkomt. Afgelopen dagen zijn ze via Mildenhall richting Al Udeid gegaan voor TDY en hun missie code bevatte: RHOG
-
Het zal voor diegene die het een beetje volgen ook wel opgevallen zijn...
Vanaf de 28e, een vrij behoorlijk aantal C-17's die vanaf twee Army velden naar het Midden Oosten vlogen, leek in eerste instantie alsof er iets aanstaande was maar die indruk heb ik niet meer.
Op AMCC freq was te horen, althans de kisten die via RS gingen, dat ze rolling stock bij zich hadden en geen download. Ik krijg zelf de indruk dat verschillende Army eenheden in de zandbak de beschikking hebben gekregen over een nieuw/gemodificeerd type voertuig.
Twee C-17's kregen op de weg terug een ander callsign (en missie code), dit waren ook de enige twee die cargo mee terug namen.
Verder nog een 2-tal C-17's met een opeenvolgende missie nummer wat mij deed vermoeden dat het USAF support was.
Blijkt meest waarschijnlijk support voor de beide HC-130's die vrij recent naar de zandbak zijn gegaan.
Ach, was even leuk om te volgen..
NOTE: er waren nog meerdere RCH8xx kisten, maar die hadden niks hier mee te maken (wat ik zo kon herleiden, RCH860 / 02-1107 bijvoorbeeld is een AE missie).
RCH311 / 07-7173 / KGRK-KDOV-EGAA-OEPS -> RCH920
RCH625 / 00-0176 / KBIF-KBGR-ETAR-OTBH-EGPK/ETAR-KBGR-KMEM
RCH801 / 06-6158 / KGRK-CYQX-EGPK-OBBS-EGPK
RCH804 / 07-7172 / KBIF-KBGR-ETAR-OMAM-ETAD-KBGR-KSUU
RCH805 / 06-6157 / KGRK-KBGR-ETAD-OKAS-ETAD-KSUU
RCH812 / 06-6154 / KGRK-CYQX-EGPK-OBBS-EGPK-KSUU
RCH818 / 07-7170 / KLAX-KELP-KBIF-KBGR-ETAD-OMAM-EGPK
RCH819 / 95-0107 / KCHS-KBIF-KBGR-ETAR-OTBH -> RCH802
RCH825 / 06-6163 / KSUU-KGRK-CYQX-EGPK-OBBS
RCH830 / 08-8195 / KTCM-KBIF / -> frame swap 08-8200 KTCM-KBIF-KDOV-EGAA-OMAM-LTAG
RCH847 / 07-7180 / KGRK-CYQX-ETAD-OKAS
RCH850 / 08-8190 / KGRK-CYQX-EGPK-OBBS-EGPK-KCHS
RCH866 / 07-7186 / KCHS-KBIF-KBGR-ETAR-OTBH-ETAR-KBGR
RCH868 / 00-0185/AK / PAED-KBIF-KBGR-ETAR-OKAS-Oxxx
RCH876 / 97-0041 / KGRK-KBGR-ETAD-OKAS-ETAD-KBGR
RCH884 / 04-4137 / KDOV-KBIF
RCH896 / 05-5147/HH / PHNL-KBIF-KBGR-ETAR
RCH920 / 07-7173 / OEPS-ORAA-ORER-LTAG-EGAA-KDOV
RCH802 / 95-0107 / OTBH-ETAD-CYQX-KWRI
HC-130 support:
RCH836 / 07-7182 / KCHS-KCOF-EGPK-OJMS-ETAR-KBGR
RCH848 / 01-0193 / KCHS-KCOF-ETAR-OJMS-OTBH-ETAR
-
Het 437th AMW gaat even los:
LIFTER11 10-0221 / LIFTER12 10-0222 / LIFTER13 07-7180
LIFTER21 03-3124 / LIFTER22 09-9212 / LIFTER23 09-9208
LIFTER32 89-1192 / LIFTER33 08-8190
LIFTER41 96-0002 / LIFTER42 10-0214 / LIFTER43 01-0193
LIFTER51 07-7185 / LIFTER52 07-7182 / LIFTER53 97-0041
LIFTER62 07-7186 / LIFTER63 95-0107
LIFTER71 99-0062 / LIFTER72 07-7188 / LIFTER73 95-0102
LIFTER81 09-9206 / LIFTER83 03-3122
Showing XX:
XX01 10-0221 / XX02 10-0222 / XX03 07-7180 / XX04 03-3124 / XX05 09-9212 / XX06 09-9208 / XX08 89-1192 / XX09 08-8190
XX13 07-7185 / XX16 07-7182 / XX17 97-0041 / XX18 07-7186 / XX19 95-0107
XX20 99-0062 / XX21 07-7188 / XX22 95-0102 / XX24 09-9206 / XX26 03-3122
89-1192 XX08 / LIFTER32
95-0102 XX22 / LIFTER73
95-0107 XX19 / LIFTER63
96-0002 XX10? / LIFTER41
97-0041 XX17 / LIFTER53
99-0062 XX20 / LIFTER71
01-0193 XX12? / LIFTER43
03-3122 XX26 / LIFTER83
03-3124 XX04 / LIFTER21
07-7180 XX03 / LIFTER13
07-7182 XX16 / LIFTER52
07-7185 XX13 / LIFTER51
07-7186 XX18 / LIFTER62
07-7188 XX21 / LIFTER72
08-8190 XX09 / LIFTER33
09-9206 XX24 / LIFTER81
09-9208 XX06 / LIFTER23
09-9212 XX05 / LIFTER22
10-0214 XX11? / LIFTER42
10-0221 XX01 / LIFTER11
10-0222 XX02 / LIFTER12
XX nummer komt overeen met digits in hun missie code met een ? zijn aangenomen.
XX07, 23 en 25 missen in zijn geheel. Blijkbaar doet er ook een Britse C17 mee.
-
Zie https://www.instagram.com/reel/CnCijwKIOjr/?igshid=MDJmNzVkMjY=
https://www.instagram.com/p/CnCweEiJx-J/?utm_source=ig_web_button_share_sheet
Uiteindelijk waren het er 24!
-
Zie https://www.instagram.com/reel/CnCijwKIOjr/?igshid=MDJmNzVkMjY=
https://www.instagram.com/p/CnCweEiJx-J/?utm_source=ig_web_button_share_sheet
Uiteindelijk waren het er 24!
Super, dank je wel. Ik zie er idd 24 opstijgen op clip. Waanzinnig, als ik tijd en zin heb later vandaag probeer ik te achterhalen welke die andere 3 waren, als iemand anders mij al niet is voor geweest. (totaal geen nut, maar wel leuk)
-
05TZ lijkt voor "Nuke" gerelateerde vluchten.
-
Blijft lastig die 'cargo codes'... 05TZ is iig niet de enige voor dat doel dan...
RCH 4573 op 14-9-22 had code 1118, die kwam van Kirtland (nuke storage) en ging oa naar Volkel
Deed 209 op 29-8-22 had code 1013, die ging van Kirtland naar Minot en was hoogstwaarschijnlijk ook nuke gerelateerd...
Het lijkt er op dat de 4 cijfer codes min of meer random zijn
05TZ komt direct van McChord naar Europa gaat niet via Kirtland. Hij lijkt dus geen munitie mee te nemen vanuit de US (afwachten of hij terug nog via Kirtland gaat). Hij kan ook gewoon support equipment of personeel voor 703 MUNSS brengen natuurlijk.
-
Het valt me op dat er steeds vaker tankers met bijvoorbeeld een HOBO callsign vliegen, zonder dat er op de ADSB-Exchange site een mission code voor dat callsign of die vlucht te vinden is.
-
In de Luchtvaart chat heden ochtend kwam het volgende ter sprake...
5076 01 / RCH334 / 98-0057 / KSWF-ETNW-EGPK
5076 02 / RCH172 / 96-0005 / KSWF-ETNW-EGPK
5076 03 / RCH544 / 05-5152HH / PHNL-KDMA-KSDF-KPSM
5076 11 / RCH328 / 01-0189 / KSWF-ETNW-EGPK
5076 61 / RCH221 / 98-0057 / KSWF-KBAF-KPSM-ETNW-EGPK
5077 41 / RCH164 / 02-1100 / KSWF-ETNW-EGPK
5077 42 / RCH409 / 02-1112 / KJAN-KBOI-KPSM-?-ETNW-EGPK
5077 61 / RCH197 / 97-0045 / KEFD-KBGR-LKCV
5077 62 / RCH156 / 89-1191 / KEFD-KBGR-LKCV
5077 63 / RCH / 01-0189 / KMEM-KEFD-x-LKCV-EGPK
5078 11 / RCH224 / 00-0183 / KPSM-ETNS
5078 31 / RCH176 / 98-0056 AK / KPSM-ETNS
5078 32 / RCH232 / 01-0197 / KPSM-ETNS-EGAA-KNBG
5078 41 / RCH326 / 00-0183 / KCLT-KMTC-KPSM-ETNS
5078 81 / RCH213 / 96-0005 / KSWF-ETNW-EGPK
5079 22 / RCH / 89-1190 / KMRB-KNBG-KPSM-?-ETNW-EGAA
5079 23 / RCH332 / KNBG-KPSM-ETNW
5079 91 / RCH445 / 02-1100 / KSWF-ETNW
5080 12 / 00-0182 / KMRB-KMTN-KPSM-EGPK
5086 61 / RCH443 / 59-1466 / KBLV-EGUN
5086 71 / RCH270 / 59-1461 / BIKF
5086 91 / RCH157 / 18-46053 / KPSM-ETNG-BIKF
5087 11 / RCH999 / 63-8043 / PAEI-BIKF
5170 11 / RCH695 / 98-0056 AK / EGPK-KMTC
5170 31 / RCH226 / 98-0056 AK / EGPK-KFSD-KPSM
5172 61 / RCH173 / 89-1190 / KMRB-KSWF-EGPK
Lijkt zeer sterk dat kisten Support zijn voor Air Defender.
-
De afgelopen dagen de nodige missies gevolgd die naar aanleiding van de aanvallen op de Amerikanen in die regio extra mensen en materiaal kwamen brengen.
Het loop denk ik nog steeds door, maar ik vond het na een paar dagen wel weer welletjes. Niet alle legs van een missie heb ik opgemerkt dus het kan zijn dat er her en der een "gat" tussen zit.
Er valt wel één en ander op te maken waaronder dat het allemaal USAF missies zijn en geen enkele ANG of AFRC.
07-7178 A100 1B RCH7178 KPOB-KPSM / RCH939 KPSM-ETAD-ORAA / RCH879 ORAA-OKKK-ETAD-KPOB
99-0062 A100 2B RCH880 KCHS-KPOB-KBGR-ETAD / RCH964 ETAD-ORAA-OKKK / RCH880 OKKK-ETAD-KWRI-KPOB
97-0041 A100 3B RCH875 KPOB-KPSM / RCH948 KPSM-ETAD-ETAD-ORAA / RCH… ORAA-OKKK / RCH875 OKKK-ETAD-KWRI-KPOB
07-7175 A100 4B RCH900 KDOV-KPOB-ETAD / frame swap / 00-0172 KPOB-KPSM-ETAD-ORAA / RCH882 ORAA-OKKK-ETAD-KPOB
02-1098 A100 5B RCH873 OKKK-ETAD-KPOB
05-5141 A100 6B RCH910 KPSM-ETAR-ORAA / RCH883 ETAR-KWRI-KPOB
90-0534 A100 7B RCH986 KCHS-KPOB-KPSM-ETAR / RCH884 ETAR-KBGR-KWRI-KPOB
06-6168 A100 8B RCH977 KDOV-KPOB-KPSM-ETAD / RCH827 ETAD-KDOV / RCH977 KDOV-KIAB cx?- KLAW
06-6165 A100 9B RCH945 KPSM-ETAD-ORER / RCH815 OKKK-ETAD-KDOV
07-7176 A101 1B RCH969 KDOV-KPOB-KBGR-ETAD-ORER-OKKK / RCH864 OKKK-ETAD-KPOB
98-0054 A101 2B RCH989 KCHS-KPOB-KPSM-ETAD-ORER-OKKK / RCH849 OKKK-ETAD-KBGR
95-0102 A101 3B RCH933 KCHS-KPOB / frame swap / 07-7183 KPOB-ETAD-ORER-OKKK / RCH838 OKKK-ETAD-KCHS
01-0193 A101 4B RCH942 KCHS-KPOB-KPSM-ETAD-ORER / RCH812 KCHS-KLAW
99-0060 A101 5B RCH737 KTCM-KPOB-KBGR / RCH936 KBGR-ETAD
02-1111 A101 6B RCH738 KTCM-KPOB-KBGR / RCH926 KBGR-ETAD-ORAA / KWRI-KPOB
03-3127 A101 7B RCH744 KTCM-KPOB-KBGR / RCH958 KBGR-ETAD-ORAA-ETAD / RCH744 ETAD-KWRI / RCH958 KWRI-KPOB
90-0534 A102 1B RCH142 KPOB-ETAD-OJMS / ETAD-KBGR-KPOB
05-5141 A102 2B RCH747 KPOB-KBGR-ETAD-OJMS-KDOV
02-1100 A102 3B RCH128 ETAD-OJMS / ETAD-KDOV-KLAW
02-1098 A102 4B RCH746 KPOB-KPSM-ETAD-OJMS-ETAD-KWRI / KPOB-KLAW
96-0001 A102 5B RCH605 KPOB-KPSM / ETAD-OJMS / KWRI-KCHS
07-7178 A102 6B RCH749 KPOB-KPSM-ETAD-OJMS-ETAD-KWRI-KLAW
99-0062 A102 7B RCH326 KPOB-KPSM-ETAD-OJMS-OJMS-ETAD-KWRI
03-3127 A102 8B RCH739 KPOB-ETAD / frame swap / 99-0060[/b] ETAD-OJMS
02-1107 A102 9B RCH042 KPOB-CYQX-ETAD-OJMS
00-0172 A103 0B RCH736 KPOB-KDOV / ETAD-OJMS-ETAD-KDOV-KPOB
06-6160 A103 1B RCH743 KPOB-KBGR / ETAD-OJMS-ETAD-KBGR
06-6165 A103 2B RCH740 KPOB-KDOV-ETAD-OJMS-ETAD-KPOB
03-3120 A103 3B RCH725 KPOB-KBGR-ETAD-OJMS-ETAD-KBGR-KIAB
95-0102 A103 4B RCH798 KPOB-CYQX-ETAD / OJMS-ETAD / ETAD-KBGR
10-0222 A103 5B RCH817 KLAW-KBGR / ETAD-KBLV
01-0193 A103 6B RCH825 KLAW-KBGR-ETAD
02-1098 A103 7B RCH822 KLAW-KBGR
06-6168 A103 8B RCH841 KLAW-CYQX / ETAD-OKAS
97-0041 A103 9B RCH842 KPOB-KLAW / ETAD-OKAS
07-7176 A104 0B RCH845 KBLV-KLAW / KDOV-ETAD-OKAS
02-1108 A104 1B RCH839 KBLV-KLAW-KBGR
08-8198 A104 2B RCH889 KWRI-KLAW-KBGR-ETAD
02-1100 A104 3B RCH896 KLAW-KWRI-ETAD
05-5141 A104 4B RCH981 KPOB-ETAD
90-0534 A104 7B RCH999 KPOB-CYQX
07-7178 A104 8B RCH848 KBGR-ETAD-OKAS-ETAD
00-0171/AK A104 9B RCH816 KPOB-KWRI-ETAD-OKAS-OKKK-ETAD-KPOB
99-0060 A105 0B RCH821 CYQX-ETAD
08-8196 A105 1B RCH868 KPOB-KBGR-ETAD-OKAS
97-0041 A105 2B RCH239 KPOB-KDOV-ETAD-OJMS-ETAD-KDOV
03-3115 A105 3B RCH246 KPOB-CYQX-KBGR?-ETAD-OJMS
02-1111 A105 4B RCH218 KPOB-ETAD-OJMS / ETAD-KPSM
07-7183 A105 5B RCH464 KPOB-KBGR-ETAD-OJKA
07-7184 A105 6B RCH997 KCHS-KPOB-KDOV-ETAD
07-7175 A105 7B RCH960 KPOB-KWRI divert? / KDOV-ETAD
07-7172 F100 EN RCH125 ETAR-LCRA
06-6164 F101 EN RCH203 ETAR-LTAG cx? frame swap 07-7180 ETAR-LCRA-ETAR
06-6161 F102 EN RCH194 KSUU-KBIX-KCHS
98-0053 F103 EN RCH242 KTCM-KSUU-KBGR-ETAR-KBGR
94-0066 F104 EN RCH409 KTCM-KSUU-KBGR-ETAR-KBGR-KTCM
99-0169 F105 EN RCH199 KSUU-KBGR-ETAR
06-6167 F106 EN RCH309 KSUU-CYQX-ETAR-KDOV
98-0054 F107 EN RCH429 KSUU-KWRI-ETAR-CYQX
07-7170 F108 EN RCH448 KPOB-KSUU / KDOV-ETAR
03-3125 F109 EN RCH176 CZQX-ETAR-KWRI cx? / ETAR-KWRI
02-1109 F101 8B RCH198 KSKF-KINS-KBGR-EGPK-LTAG / frame swap / 10-0221 EGPK-KPOB
10-0221 F101 9B RCH745 KLSV-KINS-KCHS-KPSM-KCHS-KWRI-EGPK-OJMS
02-1108 F102 0B RCH794 KINS-KBGR-ETAD / ETAD-KBLV
AAM Mission’s:
06-6166 6215 Y1 RCH846 KDOV-KHOP-ETAR-OKAS-ETAR-KBGR
09-9212 6216 Y1 RCH459 KCHS-KPOB-ETAR-ORAA-ORER-ETAR-KBGR-KPOB
09-9209 6217 Y1 RCH232 KTCM-KPOB-ETAR-ORAA / ETAR-KBGR
02-1105 6218 Y1 RCH433 KTCM-KPOB