Auteur Topic: Wat kan ik nog (ontvangen) met mijn oude Uniden UBC785XLT ?  (gelezen 3851 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Nardes1965

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 195
Re: Wat kan ik nog (ontvangen) met mijn oude Uniden UBC785XLT ?
« Reactie #15 Gepost op: 25 juli 2023, 20:59:59 »
Als oud verkoper van de Uniden scanners ( en vele andere merken ) schaam ik me om het te zeggen,maar ik ben er totaal uit (uit de materie)

Ik zit zelf in de omgeving van Leiden.

Welkom terug Nick,

Waar verkocht je die scanners? Kok onderdelen? Barning? Breestraat?

Barning zat in Rijnsburg, bij Kok deed ik de schotel installaties, de scanners en dergelijke op de Breestraat, de goede oude tijd

Bij Kok en Breestraat kwam ik ook wel. Wellicht heb ik je tig jaar terug dan wel gesproken. ;) Zijn tenslotte leeftijdsgenoten. Bij Kok werkte ook ene Arnold.

Ik heb ook een (weliswaar) 780 XLT gehad. Is nog steeds een prima scanner voor wat je er mee wilt gaan luisteren.
Heb eventueel een Excel bestand voor je met frequenties uit onze regio.
Die dan wel even handmatig inkloppen. (ook de namen) Tenzij je een seriële kabel hebt voor tussen pc en scanner.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2372
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Wat kan ik nog (ontvangen) met mijn oude Uniden UBC785XLT ?
« Reactie #16 Gepost op: 25 juli 2023, 21:01:22 »
Dat ben ik.
Weg doen hoeft niet. Kijk eens op frequentiedatabase.eu
Je kunt er gerust een aantal analoge freq's inzetten.
Een van de mooiere analoge scanners vind ik.

Ik wist niet of ik uw naam mocht noemen maar ik had al een mail gestuurd of de programmeer software er ook bij geleverd kon worden, wat is de wereld klein haha. Ik bestel hem morgen wel.

PB Gestuurd ;-)

Offline Nick1964

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 260
Re: Wat kan ik nog (ontvangen) met mijn oude Uniden UBC785XLT ?
« Reactie #17 Gepost op: 25 juli 2023, 21:24:52 »
Als oud verkoper van de Uniden scanners ( en vele andere merken ) schaam ik me om het te zeggen,maar ik ben er totaal uit (uit de materie)

Ik zit zelf in de omgeving van Leiden.

Welkom terug Nick,

Waar verkocht je die scanners? Kok onderdelen? Barning? Breestraat?

Barning zat in Rijnsburg, bij Kok deed ik de schotel installaties, de scanners en dergelijke op de Breestraat, de goede oude tijd

Bij Kok en Breestraat kwam ik ook wel. Wellicht heb ik je tig jaar terug dan wel gesproken. ;) Zijn tenslotte leeftijdsgenoten. Bij Kok werkte ook ene Arnold.

Ik heb ook een (weliswaar) 780 XLT gehad. Is nog steeds een prima scanner voor wat je er mee wilt gaan luisteren.
Heb eventueel een Excel bestand voor je met frequenties uit onze regio.
Die dan wel even handmatig inkloppen. (ook de namen) Tenzij je een seriële kabel hebt voor tussen pc en scanner.

Die kabel heb ik maar het probleem is dat de butel software op een cd staat en de computer heeft geen cd speler meer, alles is natuurlijk welkom qua frequenties. Ik ben in het bezit van de code om het te installeren.
AOR-8600 mark2, Uniden BCT15X, Yupiteru MVT-7100,Whistler TRX-2,2x Moonraker Skyscan desktop antenne,Bingfu vhf-uhf antenne, Diamond VX30 VHF/UHF Diamond X-50N (allen 15 meter hoog) JIM regelbare versterker ,Moonraker MPR-2000 versterker.
Met mijn dyslexie heb ik soms wat extra hulp nodig.

Offline Nardes1965

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 195
Re: Wat kan ik nog (ontvangen) met mijn oude Uniden UBC785XLT ?
« Reactie #18 Gepost op: 25 juli 2023, 21:47:29 »
Ik programmeerde de 780 met Proscan. (heb je geen CD speler nodig)
Is (dacht 30 dagen) gratis te proberen, aanschaf was ik destijds 40 Euro kwijt.
Prima programma. Als je later een andere Uniden scanner hebt, kun je Proscan ook gebruiken.

Offline Nick1964

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 260
Re: Wat kan ik nog (ontvangen) met mijn oude Uniden UBC785XLT ?
« Reactie #19 Gepost op: 25 juli 2023, 22:15:36 »
Ik zal eerst kijken of ik iemand kan "lenen" die ff een cdrom speler heeft zodat ik het naar een usb drive kan kopieren, toen was ik er ook iets van 40 euro voor kwijt. Als ik de handheld ga kopen heb ik er software bij, dank je wel voor je suggestie, ik lees morgen alles nog even na, op de mobiel is het ff lastiger  :D
AOR-8600 mark2, Uniden BCT15X, Yupiteru MVT-7100,Whistler TRX-2,2x Moonraker Skyscan desktop antenne,Bingfu vhf-uhf antenne, Diamond VX30 VHF/UHF Diamond X-50N (allen 15 meter hoog) JIM regelbare versterker ,Moonraker MPR-2000 versterker.
Met mijn dyslexie heb ik soms wat extra hulp nodig.

Offline 7243

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 249
Re: Wat kan ik nog (ontvangen) met mijn oude Uniden UBC785XLT ?
« Reactie #20 Gepost op: 26 juli 2023, 07:35:42 »
Je kunt de software gewoon bij butel downloaden, dit is een demo die je m.b.v. je key kunt unlocken naar een volledige versie.

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: Wat kan ik nog (ontvangen) met mijn oude Uniden UBC785XLT ?
« Reactie #21 Gepost op: 26 juli 2023, 09:00:45 »
Inderdaad, en dan heb je ook gelijk de laatste updates van je BUTEL software
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline Nick1964

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 260
Re: Wat kan ik nog (ontvangen) met mijn oude Uniden UBC785XLT ?
« Reactie #22 Gepost op: 26 juli 2023, 17:04:05 »
Je kunt de software gewoon bij butel downloaden, dit is een demo die je m.b.v. je key kunt unlocken naar een volledige versie.

Kijk, dat is handig, dan probeer ik dat straks.
AOR-8600 mark2, Uniden BCT15X, Yupiteru MVT-7100,Whistler TRX-2,2x Moonraker Skyscan desktop antenne,Bingfu vhf-uhf antenne, Diamond VX30 VHF/UHF Diamond X-50N (allen 15 meter hoog) JIM regelbare versterker ,Moonraker MPR-2000 versterker.
Met mijn dyslexie heb ik soms wat extra hulp nodig.


Offline Nick1964

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 260
Re: Wat kan ik nog (ontvangen) met mijn oude Uniden UBC785XLT ?
« Reactie #24 Gepost op: 26 juli 2023, 17:22:47 »
Ondertussen is de ubcd3600xlt in bestelling dus geen idee of ik nog veel met de basis scanner ga doen, ik heb een spriet antenne op het dak kunnen plaatsen, ongeveer 15 meter hoog..
AOR-8600 mark2, Uniden BCT15X, Yupiteru MVT-7100,Whistler TRX-2,2x Moonraker Skyscan desktop antenne,Bingfu vhf-uhf antenne, Diamond VX30 VHF/UHF Diamond X-50N (allen 15 meter hoog) JIM regelbare versterker ,Moonraker MPR-2000 versterker.
Met mijn dyslexie heb ik soms wat extra hulp nodig.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Wat kan ik nog (ontvangen) met mijn oude Uniden UBC785XLT ?
« Reactie #25 Gepost op: 26 juli 2023, 17:25:30 »
Ondertussen is de ubcd3600xlt in bestelling

Veel succes er mee, hier heb je een aardige cursus voor nodig  :D
Ik heb er sinds kort ook eentje en dat werkt toch heel anders dan een 785.
Maar ik heb er wel een hoop plezier van.

Offline Nick1964

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 260
Re: Wat kan ik nog (ontvangen) met mijn oude Uniden UBC785XLT ?
« Reactie #26 Gepost op: 26 juli 2023, 18:19:33 »
Ondertussen is de ubcd3600xlt in bestelling

Veel succes er mee, hier heb je een aardige cursus voor nodig  :D
Ik heb er sinds kort ook eentje en dat werkt toch heel anders dan een 785.
Maar ik heb er wel een hoop plezier van.

Hij kan altijd nog het raam uit  ;) Maar ik zie hier voldoende topics met uitleg en anders zijn hier vast hele aardige mensen die me verder willen helpen :) Op dit moment ontvang ik de 145.575 keihard op een sprietje buiten, dus dat geeft hoop.
AOR-8600 mark2, Uniden BCT15X, Yupiteru MVT-7100,Whistler TRX-2,2x Moonraker Skyscan desktop antenne,Bingfu vhf-uhf antenne, Diamond VX30 VHF/UHF Diamond X-50N (allen 15 meter hoog) JIM regelbare versterker ,Moonraker MPR-2000 versterker.
Met mijn dyslexie heb ik soms wat extra hulp nodig.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Wat kan ik nog (ontvangen) met mijn oude Uniden UBC785XLT ?
« Reactie #27 Gepost op: 26 juli 2023, 18:21:59 »
Maar ik zie hier voldoende topics met uitleg en anders zijn hier vast hele aardige mensen die me verder willen helpen

Jazeker wel hoor. Zo ben ik ook geholpen.

Offline 7243

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 249
Re: Wat kan ik nog (ontvangen) met mijn oude Uniden UBC785XLT ?
« Reactie #28 Gepost op: 27 juli 2023, 09:01:38 »
Ik heb het ding inmiddels ook een maandje of 2 maar het is inderdaad ff iets anders.
Heb tientallen scanners versleten die ik stuk voor stuk prima kon bedienen maar bij de 3500 blijf ik van het een in het ander vallen.
Voor analoog gebruik ik momenteel nog steeds de AOR8200

Offline Nick1964

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 260
Re: Wat kan ik nog (ontvangen) met mijn oude Uniden UBC785XLT ?
« Reactie #29 Gepost op: 27 juli 2023, 14:15:48 »
Ik weet nog niet of ik totaal ga switchen en de 785 weg doe, ik denk het niet want het ding zal niet veel meer opbrengen. Ik ken nog steeds alle frequenties van de belangrijkste diensten uit mijn hoofd want natuurlijk, als men een nieuwe scanner kocht dan wilde men ook dat het ding werkte. ( ik heb zelfs nog ergens een bak met kristallen liggen ) Wat ik er een beetje uit begrijp, ik ben mezelf een beetje aan het inlezen, is dat de diensten meer zijn ingedeeld per groep die je dan bijschakelt. Als het goed is zijn er een aantal dingen voor geprogrammeerd en zal ik kijken middels Sentinel hoe dat gedaan is.
Mijn eerste scanner kocht ik 47 jaar geleden, dus ja..het verandert.
Ik kwam uit het DOS tijdperk, mijn eerste pc was een 8086 met alleen 2 floppy drives, door windows heen uiteindelijk in chrome o.s. en Linux terechtgekomen, dus de 3600 wordt dan een nieuwe uitdaging.
AOR-8600 mark2, Uniden BCT15X, Yupiteru MVT-7100,Whistler TRX-2,2x Moonraker Skyscan desktop antenne,Bingfu vhf-uhf antenne, Diamond VX30 VHF/UHF Diamond X-50N (allen 15 meter hoog) JIM regelbare versterker ,Moonraker MPR-2000 versterker.
Met mijn dyslexie heb ik soms wat extra hulp nodig.