Auteur Topic: Hallo beste mensen  (gelezen 1891 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Jewannes

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 42
Hallo beste mensen
« Gepost op: 8 april 2022, 17:34:20 »
Vorige week heb ik een account aangemaakt en het lijkt me netjes om me even kort voor te stellen.
Mijn naam is Hans, 48 jaar jong, geboren en getogen in Krabbendijke (Zeeland) en ik woon nu ongeveer 17 jaar in België in een dorpje net onder Antwerpen. Ik werk nog steeds in Zeeland dus eet een beetje van twee walletjes. Hier thuis het bourgondische leven en op het werk de Zeeuwse nuchterheid.

In mijn jonge jaren best veel actief geweest op de 27mc maar na een blikseminslag was de lol er voor mij wel af. Redelijk snel daarna een scanner aangeschaft (Realistic pro 2006) en daar vele uren plezier aan beleefd. Met name de telefoongesprekken op 46/49 MHz waren geniaal. Zo af en toe haal ik mijn oude scanner nog eens boven maar als gevolg van vochtschade komt er niets zinnigs meer uit.

Een tijdje geleden begon het scannervirus toch weer op te spelen en ben online gaan zitten kijken en vergelijken. Na een poosje wikken en wegen heb ik vanmiddag een nieuwe scanner besteld. Het is de Uniden 3600xlt geworden met een Diamond srh815s sprietje erbij. Ik heb vooralsnog geen idee wat er nog te luisteren valt hier in de buurt. Mijn interesse is breed maar met de haven in de buurt verwacht ik op de marifoonkanalen best wat te horen. Vliegvelden Antwerpen en Brussel liggen op 10 en 30 km dus daar verwacht ik ook wel iets van.

Als het een en ander mij bevalt komt er ook nog een sdr dongle met buitenantenne. Hiervoor heb ik de aor sa7000 in gedachten maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.

Het is toch nog een heel verhaal geworden dus voorlopig laat ik het hierbij.

Groeten,
Hans

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Hallo beste mensen
« Reactie #1 Gepost op: 8 april 2022, 20:18:52 »
Hans, veel plezier met de hobby en op dit forum. Grt. Werner.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Hallo beste mensen
« Reactie #2 Gepost op: 8 april 2022, 20:46:02 »
Welkom! Veel luister- en leesplezier.

Offline Bleij

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 2870
  • Bleij met de UBCD 3600
    • Zeeuwse scannerfrequenties e.o.
Re: Hallo beste mensen
« Reactie #3 Gepost op: 9 april 2022, 07:18:12 »
Goedemorgen Hans,

Welkom op het scannerforum, veel luisterplezier met je 3600  ;)

Groeten van Michel
Groeten van Michel

Offline Meeluisteraar

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 328
Re: Hallo beste mensen
« Reactie #4 Gepost op: 9 april 2022, 19:01:09 »
Hallo Hans, leuk dat je deze hobby weer hebt opgepakt. Als tip wil ik je meegeven je te verdiepen in de Belgische wetgeving omtrent scanners.
Uniden SDS200E + Diamond X-50, Icom R7000 + Diamond MR77, AOR 3000A + 5/8 UHF, Uniden SDS100E.

Offline sensa06

  • teamleider technische groothandel
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 255
  • Ik ben helemaal niet nieuwsgierig .
Re: Hallo beste mensen
« Reactie #5 Gepost op: 9 april 2022, 22:49:38 »
Welkom op dit fantastische forum!!
Sensa06
Uniden bearcat BCT15x
Yaesu FRG-100
Alinco DJ-X11
Yupiteru MVT-7100
President Barry Mobiel
Kpo DX-5000 op sirio boomerang
rtl-sdr 10 khz-1.7 ghz