Auteur Topic: Diamond D3000N  (gelezen 1425 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Boss

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 25
Diamond D3000N
« Gepost op: 18 februari 2022, 13:21:13 »
Hallo allemaal,

Ik heb getwijfeld om deze topic aan te maken maar ik zal het mij toch wagen, de zoekmachine heb ik afgezocht maar toch het antwoord niet gevonden naar wat ik zocht.
Ik heb een Uniden Bearcat sms 100ed in het bezit met diamond RH771.
Wat ik wens te beluisteren, amateur  ( momenteel brandmeister maar te weinig verkeer op), De lijn ed. Geen luchtvaart.
De lijn komt redelijk goed binnen met wat geruis.
Ik ben dus aan het twijfelen om een diamond D300N aan te schaffen, ongeveer 9 meter hoogte te plaatsen met een aircel 7 kabel van 50 meter.
Zal mijn bereik drastisch verbeteren? (verbeteren geloof ik wel, maar ik bedoel ECHT verbeterd)😁
Woonplaats, België, Oostkamp.
Mochten er nog meer amateur zender zijn buiten brandmeister hoor ik het graag.
2061 is ingesteld tem 2069. Maar te weinig verkeer naar mijn gevoel. Ook hoor ik enkel dispatching de lijn Brugge en kust.

Alvast een heel dikke merci om gelijk welk antwoord.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Diamond D3000N
« Reactie #1 Gepost op: 18 februari 2022, 13:25:24 »
Je weet dat De Lijn binnenkort digitaal gaat?
http://www.scannerforum.nl/index.php?topic=3784.240

Offline Boss

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 25
Re: Diamond D3000N
« Reactie #2 Gepost op: 18 februari 2022, 13:34:59 »
Ja, heb ik idd gelezen, maar momenteel komt dit nog altijd goed binnen. Wil dit dan zeggen dat we deze ook niet meer gaan kunnen beluisteren?
En dat ik minder ben met mijn antenne dan?

Offline Ben-Scan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 382
Re: Diamond D3000N
« Reactie #3 Gepost op: 28 februari 2022, 23:31:19 »
50M kabel lijkt me wel een beetje veel, omdat je dan bijna verliezen zou willen gaan compenseren met een extra versterker. Ik ben ook wel benieuwd naar je originele vraag, was namelijk ook naar die antenne aan het kijken, ook van plan om hem op zo’n 9 meter hoogte te zetten. Benieuwd hoe de ervaringen van forum gebruikers zijn net als jij