Auteur Topic: Hulp bij straatnamen  (gelezen 6173 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Hulp bij straatnamen
« Reactie #15 Gepost op: 24 december 2021, 12:20:17 »
in de lijst mist in elk geval Winschoten.

In Drieborg en de andere kleine dorpjes zijn wel degelijk straatnamen.

PM met mailadres is onderweg.

Vreemd, ik vind die plaatsnamen noch in p2kflex, noch in het totaalbestand (welke van internet af komt). Staan deze plaatsen daadwerkelijk als zodanig in de P2000 meldingen? Ik ga je de bestanden via mail sturen

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Hulp bij straatnamen
« Reactie #16 Gepost op: 24 december 2021, 17:11:11 »
Even ter illustratie; een paar jaar geleden had ik een optie ingebouwd waarmee ik met enige zekerheid kon detecteren dat er een straatnaam in de melding stond, gebaseerd op de aanwezigheid van een postcode of een huisnummer, nu worden de huisnummers helaas niet meer meegestuurd, dus een stukje zekerheid valt daarmee weg. Anyways, op basis van die detectie was ik dagelijks bezig met het toevoegen van straatnamen, hetgeen met zoveel tijd kostte dat ik er maar mee gestopt ben (het moet immers wel leuk blijven).

Ik heb deze weer even aangezet. Niet alles zal in dit bakje terecht komen, maar het geeft wel een beeld van de 'missers' op basis van ontbrekende straatnamen;

https://www.p2kflex.nl/streetnames.php

Offline Edgar

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 117
Re: Hulp bij straatnamen
« Reactie #17 Gepost op: 24 december 2021, 17:30:03 »
Hoi Hunter,

ik kan ook wel even helpen. Om te beginnen kan ik de gemeente Breda doen. (incl. de omliggende dorpen.

Gr,
PD3EPM
PD3EPM

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Hulp bij straatnamen
« Reactie #18 Gepost op: 24 december 2021, 20:31:15 »
ik kan ook wel even helpen. Om te beginnen kan ik de gemeente Breda doen. (incl. de omliggende dorpen.

Thanks! :)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Hulp bij straatnamen
« Reactie #19 Gepost op: 9 januari 2022, 21:00:32 »
Een aantal regio's is al gedaan, vooral door fanatieke vrijwilligers die complete regio's hebben gecontroleerd;

Drenthe
IJsselland
Twente
Gooi en Vechtstreek
Haaglanden
Zeeland

In de rest van het land worden nog vrijwilligers gezocht. Mbv een actueel excelbestand en een handige vergelijking (mits je wat handig bent met excel) is het niet erg ingewikkeld. Alle hulp wordt bijzonder gewaardeerd.

Op dit moment is 42% van het stratenbestand gecontroleerd. Wie helpt om dit nog verder te reduceren?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Hulp bij straatnamen
« Reactie #20 Gepost op: 13 februari 2022, 15:17:25 »
Dit project is eindelijk, met de hulp van diverse vrijwilligers, AFGESLOTEN :)

Dat wil niet zeggen dat er geen missers meer zullen zijn. Er zullen altijd weer nieuwe straten bij komen, straten met een iets afwijkende schrijfwijze, afgekort omdat het veld in GMS te lang wordt. Met andere woorden; missers graag blijven melden, ook al hou ik deze zelf dagelijks bij door middel van deze file :

https://www.p2kflex.nl/streetnames.php

Alles wat daar verschijnt hoeft niet gemeld te worden. Soms blijven 'onbekenden' hier langere tijd staan om uiteenlopende redenen ;)

Via deze weg, ook al zijn de meesten al persoonlijk bedankt, nogmaals mijn dank voor de hulp bij het controleren van bijna 2400 plaatsnaambestanden met in totaal zo'n 280.000 straten :)