Auteur Topic: Advies  (gelezen 10435 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Bertk

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 181
Re: Advies
« Reactie #15 Gepost op: 11 augustus 2014, 19:31:24 »
Inderdaad word er om advies gevraagd en ook inderdaad is het juist dat ik een aantal zendamateurs ken met licentie die een stevige handel bedrijven in bamiportos waar menigeen van profiteer.

Door dit soort reacties gaat het forum wel naar de K......

Zelf ben ik ook verkeersregelaar bij een aantal bedrijven en ik laat me ook inhuren. ook ik gebruik diverse portos van de rijsttafel en ik heb ook een zendvergunning aangevraagd en 3 frequenties toegewezen op de UHF band.

Ook ik lees de reacties her en der op dit forum wanneer iemand weer een vraag stelt over een bamiporto en dan is meestel de eerste reactie meteen al tenenkrommend voor diegene die de vraag stelt.

Mensen doe gewoon tegen elkaar en wijs elkaar desnoods op een normale manier op de risico's. ik snap best dat menig zendamateur zich benadeeld voelt omdat er een examen moet worden afgelegd om te mogen zenden op diverse frequenties. Maar heren zendamateurs, probeer eerst dan eens om uw eigen "clubje" tot inkeer te krijgen en te stoppen met het op de markt brengen van deze grote portie bami's.

Offline Kevinho

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 622
Re: Advies
« Reactie #16 Gepost op: 11 augustus 2014, 19:59:56 »
Al heb je de juiste vergunning, dan mag je ze volgens mij alsnog niet op 'commerciele' frequenties gebruiken.
Test

Offline Bertk

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 181
Re: Advies
« Reactie #17 Gepost op: 11 augustus 2014, 20:20:20 »
Al heb je de juiste vergunning, dan mag je ze volgens mij alsnog niet op 'commerciele' frequenties gebruiken.

Kun jij dat uitleggen?

Bij mijn aanvraag moest ik opgeven welke porto's ik gebruik en dus gedaan. De wouxun is later aan het asortiment toegevoegd maar de 10 baofeng bf888 staan gewoon gemeld.

Offline 19rf370

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 399
Re: Advies
« Reactie #18 Gepost op: 23 augustus 2014, 13:35:09 »
mischien een idee om de kenwood 16 kanaal's pmr porto's aan te schaften. zijn tog goedgekeurde porto's met een redelijk bereik met een paar reserve batterijen voor backup.
of de goedkope baofeng bf888s voor maar 16 euro per stuk is eigelijk een imitatie van de kenwood maar dan met meer vermogen
Tyt th-9800 Anytone at-5555 uniden ubc125xtl handic0080 2x baofeng uv-5r 2Xbaofeng bf888s 2xtopcom twintalker 1300 gooit gy560 pan gpa 27 1/2 daimond x30 daimond x200 sirio Sdb-270

Offline 19rf370

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 399
Re: Advies
« Reactie #19 Gepost op: 23 augustus 2014, 13:38:11 »
Goedenavond,

Even een reactie op dit item.
Het valt mij altijd op dat PD1EU altijd wel wat op te merken heeft,ik weet niet of deze man een zendamateur is,zijn letters heb ik in QRZ .com in gegeven maar geen resultaat dus als hij geen zendamateur is dan is het niet terecht dat je dit gebruikt.
Zolang er zendamateurs zijn die de bamiporto als kerkradio aanbieden op MP wat is er dan mis met dit item van nicoheerlen.
Laten we op dit scanner forum eens leuk met elkaar omgaan en een bijdrage leveren mag best maar niet op alles steeds een antwoord geven wat weer uitlokt tot misverstanden.

ja er zijn ook veel aanbieders die de baofeng als marifoon aan bieden en er niets over vertellen dat dit niet mag
Tyt th-9800 Anytone at-5555 uniden ubc125xtl handic0080 2x baofeng uv-5r 2Xbaofeng bf888s 2xtopcom twintalker 1300 gooit gy560 pan gpa 27 1/2 daimond x30 daimond x200 sirio Sdb-270

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Advies
« Reactie #20 Gepost op: 12 oktober 2014, 23:47:20 »
Ook hier zijn weer de nodig berichten verwijderd. Iemand maakte de opmerking over "etherpolitie", wie de schoen past die trekt hem aan. Dit is over het algemeen een serieus forum met mensen die niet uit zijn om moedwillig de ether te gaan verstoren. Aan de andere kant moeten we dat natuurlijk ook niet faciliteren, maar om nu bij elke posting in een soort spastische verdediging te schieten dat is volstrekt ongepast en ongewenst. Zoals ik eerder al zei, als iemand "kwaad" wil, dan gebeurt dat toch wel. Dat los je niet op door iemand weg te jagen, sterker nog, dan ben je iemand helemaal kwijt en heb je geen flauw idee wat vervolgacties zijn. Als mensen het hier niet mee eens zijn, prima, individuele leden bepalen echter niet het beleid en vandaag de dag moeten we uberhaupt blij zijn dat er nog mensen geinteresseerd zijn in de radiohobby. Dat je mensen dan op een dergelijke manier te woord durf te staan is gewoon schandalig en hoort niet op een forum als deze thuis. Daarom, zoals ook elders geschreven, zal hier vanaf nu harder tegenop worden getreden en dit valt of staat bij het doen van meldingen richting ons moderatorteam, dus help ons (en het forum) hierbij!