Auteur Topic: Aor 8600  (gelezen 11873 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline on3rvl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 11
Re: Aor 8600 memory problem
« Reactie #15 Gepost op: 15 mei 2013, 17:46:00 »
Hello ,

I am  in VFO mode and can't enter the memory mode anymore !!
this started sins i cleaned all memory ( susgeted by AOR Japan ) see copy mail )


Memory clear - undocumented feature MK2 version
A new feature of MEMORY CLEAR has been introduced to the MK2 version (latest production 2003). If you switch the MK2 receiver on with the SCAN button depressed until the power-on message has ended, all memory channels will be deleted permanently (useful if you need to dump the frequencies in a rush). The search data and other programmable data is left intact.

]If it doesn’t help, then your receiver would need servicing at our factory in Japan. But honestly I doubt it would make sense financially because  the total cost (servicing man-power charge, price of components to swap, international shipping both ways, probable import/export taxes, etc...) would be very high compared to the actual value of the receiver

Anybody any idea ??

Kind regards

Raymond  -

Offline PE1MYU

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
Re: Aor 8600
« Reactie #16 Gepost op: 17 mei 2013, 09:38:29 »
So probably you can't enter memory mode because there are no frequencies stored in memory. Just store some freqs in memories first. You can enter frequencies in VFO mode, then you can write them to memory.

On the AR8200 you can write to memory by pushing the ENTER key for about 1 second. I think the 8600 has a dedicated Memory Write key.

--
Lennart

Offline on3rvl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 11
Re: Aor 8600 software
« Reactie #17 Gepost op: 13 juni 2013, 20:22:57 »
Hello ,

Is there any software for AOR8600 on windows 8 ??

Thks

Raymond

Offline on3rvl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 11
Re: Aor 8600 software
« Reactie #18 Gepost op: 13 juni 2013, 20:26:54 »
Hello ,

I am looking for software , who can run on windows 8 !!
Seems to be problem !!

Raymond

PD1EU

  • Gast
Re: Aor 8600
« Reactie #19 Gepost op: 13 juni 2013, 20:57:40 »
Begrijp ik goed dat er een taalbarrière is waardoor het lastig is om problemen goed te omschrijven ?
Je reageert weinig op antwoorden en je stelt deze vraag in 2-topics. Een beetje lastig voor ons Raymond.

Offline on3rvl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 11
Re: Aor 8600
« Reactie #20 Gepost op: 28 juni 2013, 12:30:13 »
Ik probeer een vraag te stellen , maar krijg blijkbaar geen antwoorden op vragen . Alleen wordt de vraagstelling beoordeeld .

PD1EU

  • Gast
Re: Aor 8600
« Reactie #21 Gepost op: 28 juni 2013, 13:42:18 »
Ik probeer een vraag te stellen , maar krijg blijkbaar geen antwoorden op vragen . Alleen wordt de vraagstelling beoordeeld .

Is het je gelukt is om de geheugenbanken volledig handmatig te wissen en naar eigen keuze te herindelen of heb je dat gedaan met de AR86CTRL software ?
Deze vraag moet ik je stellen omdat er nog geen antwoord is op het probleem dat je eerder in dit topic had beschreven.

Offline PA0FBR

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
  • Never a dull moment
Re: Aor 8600
« Reactie #22 Gepost op: 10 maart 2022, 11:25:54 »
Hallo allen,
Ik lees wat oude berichten door. Het is mogelijk om het gehele geheugen van AOR-8600 MK2 en hoger te deleten:

1. Zet de ontvanger uit als die aan staat
2. Druk op de SCAN knop en zet dan de ontvanger aan
3. Je merkt dat de ontvanger aangaat maar niet doorstart
4. Laat de SCAN knop los
5. Het gehelde geheugen van de ontvanger is gewist

Succes !
Equipment:
ICOM IC-R8500 + AOR SA-7000