Auteur Topic: Yupiteru MVT-7000 houd geheugen niet vast  (gelezen 2815 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline themace

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 108
Yupiteru MVT-7000 houd geheugen niet vast
« Gepost op: 18 juli 2012, 07:04:50 »
Ik heb een 2e hands MVT-7000 aangeschaft om mee te nemen in de auto. Hij werkt prima, alleen zodra de batterijen eruit gaan houdt hij de ingeprogrammeerde kanalen niet vast en kun je dus opnieuw beginnen met programmeren. Opzich hoeven de batterijen er niet uit omdat je hem ook via externe lader kan opladen, maar hier en daar zullen ze er toch eens uit moeten. :)
Dit zal wss een bepaalde chip of batterijtje zijn in de scanner die te oud is om nog geheugen vast te kunnen houden, maar ik vroeg me af of je dit kunt vervangen, of dat het qua geheugen vasthouden nu toch echt einde oefening is voor deze scanner ?
UBC 9000 XLT
Yupiteru MVT-7100
UBC 220 XLT
D-777
SD-1300
BT1 Big Mag mobile
JWX Mobile window antenna

Offline themace

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 108
Re: Yupiteru MVT-7000 houd geheugen niet vast
« Reactie #1 Gepost op: 18 juli 2012, 07:27:22 »
Even op het gemak wat rond gekeken en het is dus idd een condensator probleem. Eens kijken of ik iemand kan vinden die hem kan vervangen.
UBC 9000 XLT
Yupiteru MVT-7100
UBC 220 XLT
D-777
SD-1300
BT1 Big Mag mobile
JWX Mobile window antenna

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4919
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Yupiteru MVT-7000 houd geheugen niet vast
« Reactie #2 Gepost op: 18 juli 2012, 09:06:41 »
Even op het gemak wat rond gekeken en het is dus idd een condensator probleem. Eens kijken of ik iemand kan vinden die hem kan vervangen.

Waar woon je? Je bent welkom om hem langs te brengen in Rotterdam voor vervanging van de GoldCap.

Groeten,
Rene

Offline themace

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 108
Re: Yupiteru MVT-7000 houd geheugen niet vast
« Reactie #3 Gepost op: 18 juli 2012, 09:23:48 »
Hoi Rene

Ik had al op jou site zitten kijken maar daar gaf je aan dat je geen reperateur was :) Toch heel bedankt voor het aanbod !! Heb inmiddels een collega gevonden die bereid is te kijken of hij hem kan vervangen. Mocht dit op niks uitdraaien dan maak ik zeker gebruik van je aanbod !
UBC 9000 XLT
Yupiteru MVT-7100
UBC 220 XLT
D-777
SD-1300
BT1 Big Mag mobile
JWX Mobile window antenna

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4919
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Yupiteru MVT-7000 houd geheugen niet vast
« Reactie #4 Gepost op: 18 juli 2012, 09:27:33 »
Hoi Rene

Ik had al op jou site zitten kijken maar daar gaf je aan dat je geen reperateur was :) Toch heel bedankt voor het aanbod !! Heb inmiddels een collega gevonden die bereid is te kijken of hij hem kan vervangen. Mocht dit op niks uitdraaien dan maak ik zeker gebruik van je aanbod !

Dat staat daar omdat ik al teveel hopeloze gevallen heb langsgehad  ;)

De goldcap-reparatie heb ik al een aantal keer uitgevoerd. Hier zie je de operatie voor de MVT7100. Misschien kan je collega die ter inspiratie gebruiken. Succes!

Offline themace

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 108
Re: Yupiteru MVT-7000 houd geheugen niet vast
« Reactie #5 Gepost op: 18 juli 2012, 09:33:41 »
Verklaard een hoop Rene, waarom je dat erop gezet hebt :)

En dank je voor de link, zal zeker ook helpen. Hij is al jaren radio/TV reparateur dus ik vermoed dat dit voor hem niet zo'n probleem zal zijn...maar je weet nooit natuurlijk.
UBC 9000 XLT
Yupiteru MVT-7100
UBC 220 XLT
D-777
SD-1300
BT1 Big Mag mobile
JWX Mobile window antenna