Auteur Topic: 455.9250 AM  (gelezen 4219 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline AK022

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 102
455.9250 AM
« Gepost op: 11 januari 2008, 21:32:55 »
Goeienavond,

Gisteravond hoorde ik op 455.9250 een heel gesprek tussen twee mannen over allerlei bijzondere auto's etc. Dit alles in een ietwat westers accent volgens mij. Het vreemde was dat het hier een AM signaal betrof. Iemand een idee wat het geweest kan zijn?

Groeten,

André

Offline Oldskool

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 128
Re: 455.9250 AM
« Reactie #1 Gepost op: 12 januari 2008, 14:45:10 »
Vermoedelijk zendamateurs. Al weet ik niet zeker of die frequentie binnen het aan zendamatuers toegewezen frequentiebereik valt.

Kenmerkend voor zendamateurs is dat ze af en toe hun callsign roepen (iets als PA3GAC) en soms hoor je ook morse code toontjes door de communicatie heen, dit is hun callsign in morse die eens in de zoveel tijd door hun zendapparatuur wordt verstuurd.
Met vriendelijke groet,
Jan

Scanners: UBC9000XLT, UBC280XLT, Commtel Com216
Antenne\'s: Diamond RH771

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: 455.9250 AM
« Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2008, 17:00:47 »
Citaat van: "Andre Kikkert"
...Gisteravond hoorde ik op 455.9250 een heel gesprek tussen twee mannen over allerlei bijzondere auto's etc. Dit alles in een ietwat westers accent volgens mij. Het vreemde was dat het hier een AM signaal betrof. Iemand een idee wat het geweest kan zijn?....

Heel apart André, bedoel je dat er NL gesproken werd met een westers accent? Waar heb je dit gehoord in Hoogeveen of Enschede? Met welke ontvanger?
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline AK022

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 102
Re: 455.9250 AM
« Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2008, 18:12:33 »
Citaat
Vermoedelijk zendamateurs

Nee, dit betreft geen zendamateur bandje, die loopt in die buurt van 430 tot 440 mhz...

Citaat
Heel apart André, bedoel je dat er NL gesproken werd met een westers accent? Waar heb je dit gehoord in Hoogeveen of Enschede? Met welke ontvanger?

Er werd inderdaad gewoon normaal Nederlands gesproken maar dan met een accent uit het westen van het land. Iets van Amsterdams of Haags ofzo. Ik heb dit signaal gehoord in Hoogeveen met een Yaesu FT90r, een dualband set die aanzienlijk ver buiten de band kan ontvangen. Ik had het idee dat het onderlinge communicatie was tussen twee voertuigen, wellicht een zwaar transport of iets dergelijks? Maar dan nog komt me dat AM gebeuren vreemd voor  :?

André