Auteur Topic: SDR# en lage score in PDW  (gelezen 4014 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Ruben279

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 33
SDR# en lage score in PDW
« Gepost op: 29 augustus 2020, 20:20:30 »
Daar was ik weer,
Sinds de vorige keer dat ik me hier meldde, heeft ontvanger tijd prima gedraaid. Maar toen kreeg ik wat haperingen met PDW en thin client (te weinig resources).
@Discriminator krijgt daar dit weekend nog een mailtje over van mij  ;)

Maar ik heb nu met een andere SDR stick wat geprobeerd, maar de score in PDW is erg laag. Ongeveer tussen 40% en 60%. Gok dat dat iets met de bandwith te maken heeft. Kan iemand me daar wat meer over vertellen hoe ik die score wat omhoog kan krijgen?

Thx

Offline Ruben279

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 33
Re: SDR# en lage score in PDW
« Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2020, 21:12:04 »
Aha, antenne van die stick is intern stuk. Dus de grounding is sowieso foetsie, bedenken we wel weer wat op.
Na wat uitzoekwerk bij HDSDR terecht gekomen. Die ga ik zometeen direct even op de thin client installeren.
Hopen dat het geen nachtwerk wordt, want dan kan hij vannacht mooi even lopen, en monitoren of alles beter werkt met lichter stukje software.

Offline Ruben279

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 33
Re: SDR# en lage score in PDW
« Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2020, 21:14:35 »
Dat is trouwens de lage score die ik bedoelde.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: SDR# en lage score in PDW
« Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2020, 14:58:55 »
@Discriminator krijgt daar dit weekend nog een mailtje over van mij  ;)

Je kunt het beste je vragen op dit forum stellen. Ik lever geen individuele ondersteuning bij het gebruik van PDW.

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 668
Re: SDR# en lage score in PDW
« Reactie #4 Gepost op: 30 augustus 2020, 15:28:39 »
Toevallig ben ik hier een paar dagen geleden ook mee bezig geweest, ook pocsag op 172.450MHz.
Ik moest in verband met de afwijking van de stick afstemmen op 172.440, zo te zien zit jij er ook net iets naast.
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 668
Re: SDR# en lage score in PDW
« Reactie #5 Gepost op: 30 augustus 2020, 15:43:52 »
Bij nader inzien zie ik dat je op de tweede regel wel goed ingetuned bent, heb je misschien een filter op je audio zitten?
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.

Offline Ruben279

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 33
Re: SDR# en lage score in PDW
« Reactie #6 Gepost op: 30 augustus 2020, 16:30:58 »
@Discriminator krijgt daar dit weekend nog een mailtje over van mij  ;)

Je kunt het beste je vragen op dit forum stellen. Ik lever geen individuele ondersteuning bij het gebruik van PDW.

Ging meer over dat ik van de SDR stick af wou, en ik je een mail wou sturen over inbouwen van een Discriminator uitgang op een scanner die nog niet in je lijst staat  ;)

Offline Ruben279

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 33
Re: SDR# en lage score in PDW
« Reactie #7 Gepost op: 30 augustus 2020, 16:32:49 »
Bij nader inzien zie ik dat je op de tweede regel wel goed ingetuned bent, heb je misschien een filter op je audio zitten?

Ik krijg zo af en toe eens een hele rij aan 'meldingen' in PDW, maar vaak genoeg ook helemaal niks. Helaas heeft deze stick nogal veel afwijking.
Welke bandwith heb jij gebruikt?

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: SDR# en lage score in PDW
« Reactie #8 Gepost op: 30 augustus 2020, 16:55:05 »
Ging meer over dat ik van de SDR stick af wou, en ik je een mail wou sturen over inbouwen van een Discriminator uitgang op een scanner die nog niet in je lijst staat  ;)

Ah, OK. Die is natuurlijk welkom!  ;)

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 668
Re: SDR# en lage score in PDW
« Reactie #9 Gepost op: 30 augustus 2020, 19:51:14 »
Ik weet zo niet welke bandwith ik gebruik, het draait op een raspberry bij mij, volgens mij niet eens gespecificeerd.
Houd je er wel rekening mee, dat de afwijking meer wordt na het opwarmen van de stick?
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.

Offline Ruben279

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 33
Re: SDR# en lage score in PDW
« Reactie #10 Gepost op: 6 september 2020, 16:06:15 »
Ik weet zo niet welke bandwith ik gebruik, het draait op een raspberry bij mij, volgens mij niet eens gespecificeerd.
Houd je er wel rekening mee, dat de afwijking meer wordt na het opwarmen van de stick?

Als je dat via multimon doet, gaat de bandwith automatisch... Maar ik moet maar eens kijken naar een 2nd raspberry, of op deze thin client even Linux zetten.. Misschien wel zo handig. Ga ik vanavond eventjes proberen  :)