Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 2176 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Mederiacvm

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Even voorstellen
« Gepost op: 29 december 2020, 21:15:23 »
Beste forumleden,

Mijn naam is Bart, 40 jaar en woonachtig in Roermond. Ik lees al geruime tijd mee op dit forum en al verschillende stukjes interessante informatie mogen leren waarvoor al mijn dank.
Sinds ik ±2000 een "diploma" heb gehaald om bij 's lands grootste vrijwilligersorganisatie met portofoons en mobilofoons te werken ben ik geïnteresseerd in ontvangen van informatie uit de ether. Destijds een tweedehands UBC125(?) gekocht om mee te kunnen luisteren, deze later weggegeven aan de zoon van een kennis. Een paar jaar geleden toch weer aanleiding gezien een scannertje te kopen (nu een UBC220XLT), een beetje geknutseld met een RTL-SDR-stickje en het volgen van P2000-berichten, capcodes en de hardware die daarvoor gebruikt wordt.

Nu ik ook enkel vragen heb waarvan ik het antwoord (nog) niet op het forum heb gevonden is het, nadat ik eerder al had geregistreerd, nu echt tijd om mij voor te stellen, mijn vragen te stellen en mogelijk zelfs één of twee antwoorden te kunnen geven.

Online Bleij

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 2870
  • Bleij met de UBCD 3600
    • Zeeuwse scannerfrequenties e.o.
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 29 december 2020, 21:47:45 »
Hoi Bart,

Dank voor je uitleg, leuk dat je terug bent gaan luisteren.

Je zult je antwoorden vast gaan vinden na het stellen van je vragen.

Veel luisterplezier!

Groeten van Michel
Groeten van Michel

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 29 december 2020, 21:49:17 »
Bart, welkom ! Veel plezier op dit forum, en met de hobby. Groet, Werner.

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2405
  • Apres moi le deluge
Re: Even voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 30 december 2020, 08:45:25 »
Beste forumleden,

Mijn naam is Bart, 40 jaar en woonachtig in Roermond. Ik lees al geruime tijd mee op dit forum en al verschillende stukjes interessante informatie mogen leren waarvoor al mijn dank.
Sinds ik ±2000 een "diploma" heb gehaald om bij 's lands grootste vrijwilligersorganisatie met portofoons en mobilofoons te werken ben ik geïnteresseerd in ontvangen van informatie uit de ether. Destijds een tweedehands UBC125(?) gekocht om mee te kunnen luisteren, deze later weggegeven aan de zoon van een kennis. Een paar jaar geleden toch weer aanleiding gezien een scannertje te kopen (nu een UBC220XLT), een beetje geknutseld met een RTL-SDR-stickje en het volgen van P2000-berichten, capcodes en de hardware die daarvoor gebruikt wordt.

Nu ik ook enkel vragen heb waarvan ik het antwoord (nog) niet op het forum heb gevonden is het, nadat ik eerder al had geregistreerd, nu echt tijd om mij voor te stellen, mijn vragen te stellen en mogelijk zelfs één of twee antwoorden te kunnen geven.

Mooi intro, welkom bij de club.
Luisterspulletjes :)

Offline luistervink 12

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 572
  • ubc 125 xlt
Re: Even voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 30 december 2020, 08:55:36 »
Welkom Bart   veel lees  schrijf en luisterplezier hier,     p.s    zie dat je uit  Roermond komt    ben je daar ook,geboren of niet?     Ik kom zelf uit Swalmen  maar woon al jaren in Noordwijk zh  (

Offline Mederiacvm

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Even voorstellen
« Reactie #5 Gepost op: 30 december 2020, 20:11:01 »
Dank voor alle vriendelijke reacties.

Welkom Bart   veel lees  schrijf en luisterplezier hier,     p.s    zie dat je uit  Roermond komt    ben je daar ook,geboren of niet?     Ik kom zelf uit Swalmen  maar woon al jaren in Noordwijk zh  (

Geboren in Melick, sinds 2007/2008 voor de liefde naar Roermond verhuisd. Swalmen mag ik met enige regelmaat bezoeken daar mijn echtgenote daar werkzaam is.

Offline alpha1

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Even voorstellen
« Reactie #6 Gepost op: 5 januari 2021, 06:48:57 »
Welkom :) en veel plezier hier