Auteur Topic: Hallo,even voorstellen  (gelezen 1534 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Ciske

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
Hallo,even voorstellen
« Gepost op: 16 mei 2020, 19:07:34 »
Hallo beste scannervrienden, mijn naam is Cees (ze noemen me vaak Ciske dus mooi als naam op het forum) en ik heb vroeger .. nou ja vroeger is wel een heel groot woord maar toch al weer een dikke 20 jaar geleden was ik erg actief met de ontvangst en zend hobby. Toen was ik er niet bij weg te slaan zeg maar.
Toen veranderde er het één en ander op scanner gebied en het lolletje begon eraf te gaan... zo ook het zenden werd minder en minder, de vaste vrienden gingen ook wat anders doen en zo kwam er een einde aan een geweldig tijdperk, echt de politie , brandweer, alex snelweg politie enz, wat vond ik dat zonde dat het over ging op c2000... ik had altijd gehoopt dat daar wel wat op gevonden zou worden maar dat was,is niet het geval... sinds een paar maanden de zend-hobby weer opgepakt en zo begint nu ook de gedachten naar de scanner/ontvanger weer naar boven te komen.. dat ik dat weer best zou willen, toen der tijd had ik een ubc 9000 xlt, en een yaesu vr 5000, de zender was een kenwood ts-870 sat, heerlijke radio... maar de scannertjes waren ook super.... nu schrijf ik me hier in om te kijken wat er nog te ontvangen is, je ziet steeds meer digitale ontvangers volgens mij, wat kan ik daar allemaal mee...? wat kan ik het beste kopen???, een AOR AR DVI? ik ben weer een leek geworden op dat gebied... ik hoop hier weer wat wijzer te worden.. ook op antennegebied, wat is bij bv zo'n AOR het beste als antenne kan nemen, of meerdere antenne's... de nieuwe uniden sds 200E is volgens mij niet echt wat voor hier..., de icom ic-r 8600, is dat wat? ik ben erg benieuwd, het is zonde om iets te kopen waar ik achteraf niets aan heb.. dus vandaar ..  nou dat was het zo'n beetje, oja , ik kom uit Brabant, van origine uit Raamsdonksveer maar woon nu om en nabij Steenbergen.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21592
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Hallo,even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2020, 19:09:34 »
Welkom en veel luisterplezier.

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: Hallo,even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2020, 20:19:32 »
Welkom hier.
Er is volgende kennis hier van de diverse scanners, kijk eens rond en stel wat vragen. Dan kom je uiteindelijk vast tot een verstandige keus.

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline Ciske

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
Re: Hallo,even voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2020, 20:23:53 »
Dank jullie wel, ik ga zeer zeker goed rondneuzen... komt vast en zekers goed..  8)

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Hallo,even voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 16 mei 2020, 20:25:23 »
Welkom mede-Brabander. Veel plezier met de hobby, en op dit forum. Groet, Werner.

Offline Ciske

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
Re: Hallo,even voorstellen
« Reactie #5 Gepost op: 16 mei 2020, 21:38:24 »
Thx Werner, jij ook veel plezier met de hobby.. geniet ervan!