Auteur Topic: UBC 3500 XLT  (gelezen 53213 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Scanfreak

  • Gast
Re: UBC 3500 XLT
« Reactie #135 Gepost op: 24 mei 2007, 21:55:19 »
Dank! Ga dit in de praktijk proberen :)

Scanfreak

  • Gast
Re: UBC 3500 XLT
« Reactie #136 Gepost op: 25 mei 2007, 21:55:41 »
Citaat van: "MarkSchutte"
Nog makkelijker is de "Found Channels Group" te "unlocken",
>Prog. system > CloseCall > Edit Group > Found Channels > Set Lockout > Unlocked
Daarna kun je de gevonden freq's ook selecteren met de VFO/volumeknop en zie je een eventueel gevonden CTCSS-code direct onder de freq. staan.

Nou ik snap er niets van maar ik krijg er niets uit... :(
..of het moet aan de hele korte zendtijd hebben gelegen.

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1738
Re: UBC 3500 XLT
« Reactie #137 Gepost op: 25 mei 2007, 22:07:40 »
Er zijn ook nog gebruikers zonder CTCSS

Scanfreak

  • Gast
Re: UBC 3500 XLT
« Reactie #138 Gepost op: 25 mei 2007, 22:31:21 »
Uiteraard, maar deze gebruikte wel CTCSS.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: UBC 3500 XLT
« Reactie #139 Gepost op: 26 mei 2007, 17:38:41 »
Citaat van: "MarkSchutte"
[Nog makkelijker is de "Found Channels Group" te "unlocken",
>Prog. system > CloseCall > Edit Group > Found Channels > Set Lockout > Unlocked
Daarna kun je de gevonden freq's ook selecteren met de VFO/volumeknop en zie je een eventueel gevonden CTCSS-code direct onder de freq. staan.

Ok, dat stond al zo bij mij, maar CTCSS/DCS in Auto Store is mooi, dat had ik nog niet ervaren... thx
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Scanfreak

  • Gast
Re: UBC 3500 XLT
« Reactie #140 Gepost op: 28 mei 2007, 22:06:33 »
Mark toch weer even een vraag (kom er nog steeds niet uit  :oops: )

Citaat van: "MarkSchutte"
Daarna kun je de gevonden freq's ook selecteren met de VFO/volumeknop en zie je een eventueel gevonden CTCSS-code direct onder de freq. staan.

Betekent dit dat na optie unlocked, je teruggaat in menu en via Found Channels > Edit Channel met de VFO een freq selecteert waar dan de CTCSS e/o DCS in het scherm staat??

Ik kom dan nl. weer in het menu Edit name /Set Priority enz en kan dan bij optie Set CTCSS/DCS de codes wel vinden maar dat is niet zoals hier is aangegeven :?

Offline Alpha

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 188
Re: UBC 3500 XLT
« Reactie #141 Gepost op: 28 mei 2007, 22:35:29 »
Wanneer je het systeem Close Call op unlock hebt gezet, ga je naar Scan mode en zet je alle banken op lock out. Er wordt dus niets meer gescand.

Vervolgens kun je de scanner laten lopen op Close Call Search And Store. Wanneer je dan stopt met zoeken, ga je "gewoon" weer scannen. Als je iets hebt gevonden met Close Call, zal dat systeem gescand worden. Je kunt dan met de draaiknop door de gevonden kanalen fietsen en de frequenties met CTCSS/DCS aflezen.

Scanfreak

  • Gast
Re: UBC 3500 XLT
« Reactie #142 Gepost op: 28 mei 2007, 22:57:46 »
Het zal ongetwijfeld wel aan mij liggen...
Ik heb de scanner tot nu alleen voor Close Call en Close Call Search and Store gebruikt en ik krijg het niet voor elkaar om de gevonden kanalen direct met CTCSS/DCS op het scherm te krijgen.

Offline paul

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Ontvangst antenne
« Reactie #143 Gepost op: 5 juni 2007, 16:13:39 »
Ik vindt de standaard antenne niet echt erg goed.

Misschien zou het een idee zijn om eens een test met andere antennes te proberen.

Dan bedoel ik, mobiel op de scanner zelf.

Misschien iemand ervaring hiermee ?
En bevindingen ?

Ik ben op de hoogte van dit stukje :

http://amsterdam.dotnet-services.nl/test_UBC3500xlt.html
Blame me, everyone else does !!!

-> Yaesu VR-5000 ->Uniden UBC3500 XLT

Offline Ben-Scan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 382
Re: UBC 3500 XLT
« Reactie #144 Gepost op: 5 juni 2007, 16:52:29 »
Ik vindt dat je 100 procent gelijk hebt betreffende de orginele bijgeleverde duck , hij presteert niet echt best. :)
Mvg,Ben

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21755
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: UBC 3500 XLT
« Reactie #145 Gepost op: 8 juli 2007, 18:56:30 »
Voor een kennis heb ik laatst zijn UBC3500 geprogrammeerd. Hij bezit zelf niet de benodigde pc kabel. Echter nou heeft hij waarschijnlijk in een system alle groepen uitgezet en die zijn niet meer terug te halen. Als hij dat system wil scannen dan verschijnt de melding; Nothing to scan.
Via het menu is nog wel te zien dat de groepen en de frequenties er in staan maar met geen mogelijkheid zijn ze weer scanbaar te maken.
Hoe is dit handmatig op te lossen?

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1998
Re: UBC 3500 XLT
« Reactie #146 Gepost op: 8 juli 2007, 19:01:54 »
Waarschijnlijk zijn de systemen ge-lockout.

Heb ik ook eens meegemaakt met mijn 230XLT, maar kan het momenteel niet nakijken hoe dit probleem op te lossen, omdat mijn 230XLT bij JBE ligt. (backlight kapot)

Offline GerP

  • DJI PI Zuid-Oost
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 234
Re: UBC 3500 XLT
« Reactie #147 Gepost op: 8 juli 2007, 19:50:10 »
Citaat van: "Johan Beck"
Voor een kennis heb ik laatst zijn UBC3500 geprogrammeerd. Hij bezit zelf niet de benodigde pc kabel. Echter nou heeft hij waarschijnlijk in een system alle groepen uitgezet en die zijn niet meer terug te halen. Als hij dat system wil scannen dan verschijnt de melding; Nothing to scan.
Via het menu is nog wel te zien dat de groepen en de frequenties er in staan maar met geen mogelijkheid zijn ze weer scanbaar te maken.
Hoe is dit handmatig op te lossen?

Johan,

Als hij de melding "Nothing to scan ziet" Dan moet hij de Func knop indrukken, en dan een maal aan de draaiknop draaien, naar een ander system, en dan weer naar terug.
Dan komen er bij het bewuste systeem weer sterretjes te staan.
Vervolgens kun je de gewenste groepen weer in combinatie met de Func knop selecteren.

Mvg. GerP
Groeten van Ger

Offline Ben-Scan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 382
Re: UBC 3500 XLT
« Reactie #148 Gepost op: 8 juli 2007, 19:53:09 »
Citaat van: Johan Beck schreef
Voor een kennis heb ik laatst zijn UBC3500 geprogrammeerd. Hij bezit zelf niet de benodigde pc kabel. Echter nou heeft hij waarschijnlijk in een system alle groepen uitgezet en die zijn niet meer terug te halen. Als hij dat system wil scannen dan verschijnt de melding; Nothing to scan.
Via het menu is nog wel te zien dat de groepen en de frequenties er in staan maar met geen mogelijkheid zijn ze weer scanbaar te maken.
Hoe is dit handmatig op te lossen?

Hey johan dat doe je als volgt.
1. Je doet de scanner aan.
2.Je drukt op de menu key , je zit nu in het menu.
3.je gaat naar program system en drukt op E (yes).
4.Nu staat er ''select system'' je selecteert een systeem en drukt weer op de E (yes) button.
5.nu kun je uit verschillende dingen kiezen , draai met de keuze knop tot je op de ''edit group'' komt en druk weer op E (yes).
6.selecteer nu de groep en druk weer op de E (yes) button.
7.draai nu net zolang met de  keuze schakelaar tot je bij ''set lockout'' komt en druk weer op E (yes) button.
8.Nu kun je voor de groep kiezen voor ''lockout'' en ''unlocked'' draai de keuzeknop naar ''unlocked'' en toets de E (yes button) nu is de groep ge - unlocked en wordt deze weer gescand door de scanner.

Voor het unlocken van een systeem toets je tijdens het scannen op de ''Function'' button en draai met de keuze knop naar het systeem die je wilt locken/unlocken dit kun je doen door de L/O toets in te drukken.


Succes ermee.
Groetjes, Ben
 :)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21755
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: UBC 3500 XLT
« Reactie #149 Gepost op: 8 juli 2007, 19:54:15 »
Citaat van: "GerP"
Als hij de melding "Nothing to scan ziet" Dan moet hij de Func knop indrukken, en dan een maal aan de draaiknop draaien, en dan weer terug.
Dan komen er bij het bewuste systeem weer sterretjes te staan.
Vervolgens kun je de gewenste groepen weer in combinatie met de Func knop selecteren.

Dit was de oplossing Ger, bedankt.