Auteur Topic: nieuwe frequenties/gebruikers rotterdam  (gelezen 16504 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1340
nieuwe frequenties/gebruikers rotterdam
« Gepost op: 20 augustus 2006, 08:23:41 »
Hallo allemaal,

Hierbij een paar frequenties die ik oppikte:
164.970: een couriersbedrijf, zover ik kon nagaan zonder tq, zodat ik het idee heb dat perfectbewaking en de dierenambulance daar niet (meer) opzitten.
469.450: beveiliging (opgroepen werd hal2 en meldkamer) één van de meeluisteraars een idee wie of wat?

Een leuke is de frequentie die wordt gebruikt bij de communicatie tussen de brugwachters van de Erasmusbrug en de technnuten tijdesn ionderhoud en storingen. Gisteren was het weer eens mis en leuk verkeer op 469.530 (tq 123)

Spoorfan

Offline Peter

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 150
Re: nieuwe frequenties/gebruikers rotterdam
« Reactie #1 Gepost op: 20 augustus 2006, 10:43:30 »
Citaat van: "spoorfan"
Hallo allemaal,

Hierbij een paar frequenties die ik oppikte:
164.970: een couriersbedrijf, zover ik kon nagaan zonder tq, zodat ik het idee heb dat perfectbewaking en de dierenambulance daar niet (meer) opzitten.
469.450: beveiliging (opgroepen werd hal2 en meldkamer) één van de meeluisteraars een idee wie of wat?

Een leuke is de frequentie die wordt gebruikt bij de communicatie tussen de brugwachters van de Erasmusbrug en de technnuten tijdesn ionderhoud en storingen. Gisteren was het weer eens mis en leuk verkeer op 469.530 (tq 123)

Spoorfan

469.4500 is de beveiliging van Erasmus Medisch Centrum,het voormalige Dijkzigt ziekenhuis...

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1340
Re: nieuwe frequenties/gebruikers rotterdam
« Reactie #2 Gepost op: 20 augustus 2006, 11:18:44 »
Tuurlijk. Had ik moeten weten. Ik was zo geconcentreerd op het zoeken naar de frequentie van de brug dat ik dat helemaal vergeten ben.

Spoorfan.

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1340
Re: nieuwe frequenties/gebruikers rotterdam
« Reactie #3 Gepost op: 20 augustus 2006, 16:55:31 »
Even een aanvulling.
Ik ben er inmiddels achter welke beveiliging ik hoorde op 469.450.
Er was een diner ter gelegenheid van de bavaria cityrace in de hallen van de RDM.

Dat klopt met wat ik hoorde.

Toch geen EMC, hoewel die inderdaad op de zelfde frequentie zitten.

Spoorfan

paul19622

  • Gast
Re: nieuwe frequenties/gebruikers rotterdam
« Reactie #4 Gepost op: 21 augustus 2006, 20:17:57 »
Citaat van: "spoorfan"
Hierbij een paar frequenties die ik oppikte:
164.970: een couriersbedrijf, zover ik kon nagaan zonder tq, zodat ik het idee heb dat perfectbewaking en de dierenambulance daar niet (meer) opzitten.

Die Koeriersdienst is Bonnes Bestelservice en zit in de Spaanse Polder. ;) Perfect en de Dierenambulance zitten niet meer op deze freq.

Groetjes,

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1340
Re: nieuwe frequenties/gebruikers rotterdam
« Reactie #5 Gepost op: 22 augustus 2006, 07:23:25 »
Ik heb hem een tijdje mee laten lopen. Er melde zich wel een voertuig met een reopnummer (iets van 32-.. ter plaatse HB). Kan een grapje zijn, maar ik had even het gevoel dat het toch perfect was.
Heb je enig idee waar perfect dan wel zit? Er was gisteren een sponsorloop vanaf rotterdam airport. Die loop werd begeleid door een Vito bus in perfect-outfit.

Spoorfan

paul19622

  • Gast
Re: nieuwe frequenties/gebruikers rotterdam
« Reactie #6 Gepost op: 23 augustus 2006, 08:13:19 »
Citaat van: "spoorfan"
Ik heb hem een tijdje mee laten lopen. Er melde zich wel een voertuig met een reopnummer (iets van 32-.. ter plaatse HB). Kan een grapje zijn, maar ik had even het gevoel dat het toch perfect was.
Heb je enig idee waar perfect dan wel zit? Er was gisteren een sponsorloop vanaf rotterdam airport. Die loop werd begeleid door een Vito bus in perfect-outfit.

Spoorfan

Ik heb er helaas geen idee van en eerlijk gezegd verdiep ik mij er ook niet meer zo in. De lol is er voor mij een beetje aan het afgaan omdat er zoveel bedrijven digitaal zijn en of dit nog moeten gaan. Van de vele honderden bedrijven die ik vroeger hoorde zijn er pakweg nog maar hemelsbreed gezien 50 over in deze omgeving die ik hoor en dan is dat nog ruim geschat. Ook in het bandje 420 MHz komen er steeds meer digitale signalen bij het is al zo erg dat ik in deze band niet eens meer normaal kan zoeken. :(  Maar goed mocht ik toevallig nog tegen die Perfect aanlopen dan hoor je dat wel maar nogmaals de hobby staat momenteel op een erg laag pitje.

Groetjes,

MarcoP2000

  • Gast
Re: nieuwe frequenties/gebruikers rotterdam
« Reactie #7 Gepost op: 13 oktober 2010, 16:02:13 »
Citaat van: "paul19622"
Citaat van: "spoorfan"
Hierbij een paar frequenties die ik oppikte:
164.970: een couriersbedrijf, zover ik kon nagaan zonder tq, zodat ik het idee heb dat perfectbewaking en de dierenambulance daar niet (meer) opzitten.

Die Koeriersdienst is Bonnes Bestelservice en zit in de Spaanse Polder. ;) Perfect en de Dierenambulance zitten niet meer op deze freq.

Groetjes,

Even een oud topic omhoog (sorry daarvoor),
Ik lees hier dus dat de dierenambu hier niet meer op zit.
De DAR is op Roadcom overgegaan maar de REO moet naar mijn weten nog steeds met analoog werken.
Ik heb deze freq. er ook in staan en hoorde idd wel wat verkeer op rotterdam zuid vandaag maar geen dierenambu.
Iemand enig idee welke freq. deze dierenambu tegenwoordig gebruikt ?
Heb het nagevraagd op hun forum en krijg wel een bevestiging dat ze met mobi's werken.
Ik krijg alleen geen freq. en TQ los van ze helaas..

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21793
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: nieuwe frequenties/gebruikers rotterdam
« Reactie #8 Gepost op: 13 oktober 2010, 16:33:02 »
Een oud topic weer even ophalen kan niks geen kwaad hoor. Ik heb de REO op 164.9700, als jij ze daar niet meer op hoort dan zitten ze misschien op Entropia?

MarcoP2000

  • Gast
Re: nieuwe frequenties/gebruikers rotterdam
« Reactie #9 Gepost op: 13 oktober 2010, 17:24:54 »
Citaat van: "Johan Beck"
Een oud topic weer even ophalen kan niks geen kwaad hoor. Ik heb de REO op 164.9700, als jij ze daar niet meer op hoort dan zitten ze misschien op Entropia?

Ja ik ook maar met tq 188,8 en daar hoor ik hun niet op.
Ik heb nu de CT uit gezet op de porto dus zonder tq erbij geloof ik..

Entropia ben ik niet zo in thuis helaas maar ik denk niet dat ze dat hebben.
Ik vermoed gewoon de 164.9700 met of een tq erop of op deze freq. zonder tq

Offline wkrijger

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 39
Re: nieuwe frequenties/gebruikers rotterdam
« Reactie #10 Gepost op: 13 oktober 2010, 18:18:11 »
Citaat van: "Johan Beck"
Ik heb de REO op 164.9700, als jij ze daar niet meer op hoort dan zitten ze misschien op Entropia?

Negative on Entropia... afgelopen 24 uur alles gelogd/beluisterd, en er gebeurt maar bar weinig daar in Rotterdam. In elk geval niets wat op een dierenambulance lijkt.

pcb0017

  • Gast
Re: nieuwe frequenties/gebruikers rotterdam
« Reactie #11 Gepost op: 1 november 2010, 04:35:49 »
ben pas weer begonnen met hobby heb even een vraag

wat is de freq van de ns

en kan je die nog steeds mee luisteren of is dat ook digitaal geworden








pcb0017

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1340
Re: nieuwe frequenties/gebruikers rotterdam
« Reactie #12 Gepost op: 1 november 2010, 11:12:11 »
Jouw vraag is heel algemeen gesteld. Dus krijg je ook een algemeen antwoord.
In de rubriek overzichten in dit forum vind je een overzicht met de frequenties van de spoorwegbedrijven. Daar staan alle frequenties die in de omgeving van Rotterdam van de NS, Railion enz. in.

Spoorfan

pcb0017

  • Gast
Re: nieuwe frequenties/gebruikers rotterdam
« Reactie #13 Gepost op: 5 november 2010, 08:56:14 »
DIEREN AMBULANCDE REO IS OOK OVERGEGAAN OP DIGITAAL JE HOORT ZE MISCHEN WEL MAAR ALLEEN PORTO

Leen Ansems

  • Gast
Re: nieuwe frequenties/gebruikers rotterdam
« Reactie #14 Gepost op: 5 november 2010, 08:59:43 »
Citaat van: "pcb0017"
DIEREN AMBULANCDE REO IS OOK OVERGEGAAN OP DIGITAAL JE HOORT ZE MISCHEN WEL MAAR ALLEEN PORTO

Kan wel merken dat je geluid nogal hard staat. Hoofdletters gebruik je alleen als eerste letter van een nieuwe zin en in bijzondere dingen. Alles in hoofdletters tikken is schreeuwen in forumtaal en daar stellen we geen prijs op.