Auteur Topic: Antenne  (gelezen 2077 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline B.a.

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 78
Antenne
« Gepost op: 21 mei 2006, 17:56:42 »
ik had even een vraagje.
Voor een jaartje terug heb ik een antenne gekocht voor mn scanner. Hij lijkt een beetje op zo'n flexibele zwarte auto antenne maar dan kleiner en met een magneet voet.
De man waar ik hem kocht vertelde me ook dat ik hem voor zenden kon gebruiken door middel van een inbus het boutje onderaan de antenne te draaien. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen of kan ik de antenne gewoon zo laten voor het zenden.
Mvg. B.A.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4923
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Antenne
« Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2006, 21:15:54 »
Citaat van: "B.a."
De man waar ik hem kocht vertelde me ook dat ik hem voor zenden kon gebruiken door middel van een inbus het boutje onderaan de antenne te draaien. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen

De man van wie je hem gekocht hebt misschien?

AlfA145

  • Gast
Re: Antenne
« Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2006, 11:22:11 »
Citaat van: "B.a."
De man waar ik hem kocht vertelde me ook dat ik hem voor zenden kon gebruiken door middel van een inbus het boutje onderaan de antenne te draaien. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen of kan ik de antenne gewoon zo laten voor het zenden.

Voor zover ik kan volgen, zal "de man die je dat verkocht heeft" hiermee bedoelen dat je de SWR kunt aanpassen door de inbus los te draaien en zo de lengte van je antenne gaat aanpassen voor de frequentie waar je op wil gaan uitzenden.

Maar dan heb je dus een SWR meter nodig. Staat er op of onder de antenne ergens een merk en/of type, zodat we kunnen nagaan of de antenne echt wel geschikt is om uit te zenden? en in welk gebied wil je dit gaan doen? 2m, 70cm, ...