Auteur Topic: freq 150.3875 NS/Rodekruis  (gelezen 7193 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

exLid057

  • Gast
freq 150.3875 NS/Rodekruis
« Gepost op: 23 april 2006, 17:42:30 »
Hoi allen

 Ik hoor nu de helemiddag, metingen op de genoemde freq, maar deze freq staat bij mijn geboekt als rode kruis, nu hoor ik de meetploeg van de NS en Kema er op, ze zijn als ik het goed heb het spoor aan het door meten wat met stroom te maken heeft.

Hoord iemand het ook, hier in Zutphen komt het erg hard binnen.


 vrg Kees

Online Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1801
    • aw foto
Re: freq 150.3875 NS/Rodekruis
« Reactie #1 Gepost op: 23 april 2006, 17:44:57 »
150.3875 Is volgens mij ook een huur frequentie. Wordt hier in Twente bij diverse evenementen gebruikt.

Groeten Alwin
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21588
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: freq 150.3875 NS/Rodekruis
« Reactie #2 Gepost op: 23 april 2006, 18:28:53 »
Citaat van: "Alwin"
150.3875 Is volgens mij ook een huur frequentie.

Geheel correct he. En een NRK frequentie is het zeker niet.

exLid057

  • Gast
Re: freq 150.3875 NS/Rodekruis
« Reactie #3 Gepost op: 23 april 2006, 19:46:46 »
Oke jongens

 Weet ik dat, heb ik het aan deze kant verkeerd opgeschreven.

 Even voor Johan, weet jij wat ze aan het spoor doen ??

 En weet jij wat een knol is, hij rijd op diesel dat hoorde ik, en dat het personeel even moet opassen dat hij langs is gekomen.


 grt Kees

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21588
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: freq 150.3875 NS/Rodekruis
« Reactie #4 Gepost op: 23 april 2006, 19:53:56 »
Citaat van: "kees 01"
Even voor Johan, weet jij wat ze aan het spoor doen ??

 En weet jij wat een knol is, hij rijd op diesel dat hoorde ik, en dat het personeel even moet opassen dat hij langs is gekomen.

Die metingen worden niet door de NS gedaan maar door bedrijven als ProRail en Strukton. Wellicht zijn er nog een aantal bedrijven die zich hier mee bezighouden. Ik denk dat het allemaal te maken heeft met de Betuwelijn, de frequentie is wel vaker gehoord en is behoorlijk hard. Die "Knol" waar ze het over hebben zal waarschijnlijk een term zijn voor een locomotief of iets dergelijks die bij de werkzaamheden gebruikt wordt.

Gert Jan

  • Gast
Re: freq 150.3875 NS/Rodekruis
« Reactie #5 Gepost op: 23 april 2006, 19:54:06 »
Citaat van: "kees 01"
Oke jongens

 Weet ik dat, heb ik het aan deze kant verkeerd opgeschreven.

 Even voor Johan, weet jij wat ze aan het spoor doen ??

 En weet jij wat een knol is, hij rijd op diesel dat hoorde ik, en dat het personeel even moet opassen dat hij langs is gekomen.


 grt Kees

We hebben dit een keer eerder besproken Kees, het ging toen ook over metingen en die frequentie.
Ik kan het echter niet meer vinden op dit forum, wellicht was het in de scannernieuwsgroep maar het bleek voor de HSL of Betuwelijn te zijn...maar geen van beiden lopen bij jou langs volgens mij ;)

exLid057

  • Gast
Re: freq 150.3875 NS/Rodekruis
« Reactie #6 Gepost op: 23 april 2006, 20:01:48 »
Oke, jongens bedankt voor jullie andwoord.

  Gert-Jan-Faas nee hier gelukig geen Betuwelijn.

  En Johan bedankt voor je andwoord.

 vrg kees

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2459
Re: freq 150.3875 NS/Rodekruis
« Reactie #7 Gepost op: 24 april 2006, 17:07:51 »
Citaat
150.3875 Is volgens mij ook een huur frequentie. Wordt hier in Twente bij diverse evenementen gebruikt.

Klopt, deze frequentie werdt het hele weekend ook gebruikt bij de ANWB vakantiedagen in Spaanwoude.

Offline woody_duiven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 632
    • RonV Media
Re: freq 150.3875 NS/Rodekruis
« Reactie #8 Gepost op: 24 april 2006, 20:34:54 »
Citaat van: "kees 01"
Ik hoor nu de helemiddag, metingen op de genoemde freq, maar deze freq staat bij mijn geboekt als rode kruis, nu hoor ik de meetploeg van de NS en Kema er op, ze zijn als ik het goed heb het spoor aan het door meten wat met stroom te maken heeft.

Hoord iemand het ook, hier in Zutphen komt het erg hard binnen.

Kees,

Die metingen werden verricht door onder andere NUON, KEMA en nog een dergelijk bedrijf. Ik hoorde spreken over aardig wat Ampere's ( ergens in de 300) dus dit zal wel weer voor de Betuwelijn zijn geweest. Aangezien ik de testleider en de meetploegen beide prima mee kon krijgen, zal het ergens in het stuk Bemmel/Zevenaar moeten zitten.
RonV Media wenst u allen een geweldig en gezond 2018!

exLid057

  • Gast
Re: freq 150.3875 NS/Rodekruis
« Reactie #9 Gepost op: 25 april 2006, 15:50:09 »
Hey Woody

 Nou als jij ze daar goed binnen krijg, dan zal het denk ik wel de Betuwelijn zijn.

 Even een tip voor je scan eens 455.000 tot 458.000 eens, ze zaten ook wel eens op porto te werken mogelijk wel       eens in deze band of een andere band in de VHF huurporto's.

Het zal als het goed is lekker druk worden daar bij jou over het spoor.


 grt kees

Offline woody_duiven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 632
    • RonV Media
Re: freq 150.3875 NS/Rodekruis
« Reactie #10 Gepost op: 25 april 2006, 21:37:04 »
Citaat van: "kees 01"
Nou als jij ze daar goed binnen krijg, dan zal het denk ik wel de Betuwelijn zijn.

 Even een tip voor je scan eens 455.000 tot 458.000 eens, ze zaten ook wel eens op porto te werken mogelijk wel       eens in deze band of een andere band in de VHF huurporto's.

Het zal als het goed is lekker druk worden daar bij jou over het spoor.

Vandaag eens een stukje van het traject afgereden, bij Elst staat een teststation. Volgens het bord langs de weg testen ze de baan tot eind 2006, dus we zullen nog wel wat meer horen.

Ik heb geen last van de spoorlijn, woon er een aardig stukje vanaf. Heel af en toe hoor ik een trein voorbij komen, maar dan moet ik wel buiten staan.
RonV Media wenst u allen een geweldig en gezond 2018!