Hoi allemaal,
Sinds een week of drie heb ik een 3600xlt scanner in gebruik en het is echt een prachtig brokje techniek. De standaard antenne heb ik vervangen door een Diamond SRH815S sprietje en dat bevalt op zich goed. Leuke ontvangst op de marifoonkanalen en de torens van luchthaven Antwerpen en Brussel komen goed binnen. Maar er zit natuurlijk (veel) meer in het vat dus wil ik een buitenantenne plaatsen.
In verband met de regels hier in BE is een antenne boven het dak geen optie. Ik heb een stukje plat dak aan de achterkant op ca 7.5 meter hoogte. Vanaf daar een schuin pannendak tot de nok op ca 10 meter. Aan de achterkant loopt op 50 meter een weg met alleen garages zonder doorgaand verkeer.
Ik heb even zitten kijken naar de AOR SA-7000 antenne maar het verhaal is niet overtuigend genoeg om de hoge prijs te rechtvaardigen. Daarna is mijn oog gevallen op de Diamond X5000N. Heeft een mooie lengte die ik kwijt kan zonder al teveel op te vallen, alleen de kleur he. Als 's morgens de zon er op schijnt staat hij te glimmen als een hondenpiemel in de maneschijn en dat wil ik eigenlijk voorkomen.
Spuiten in terra cotta kleur zou kunnen, nog mooier zou een soort hoes zijn met dakpanmotief. Ik heb gezocht maar niet gevonden maar misschien heb ik niet de juiste zoektermen gebruikt. Bestaat zoiets of moet ik zelf aan de slag met panty's en/of majo's? Ideeën en suggesties meer dan welkom.
Fijn weekend,
Hans