Auteur Topic: REACH -USAF -FREQUENTIES.  (gelezen 339 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline airman

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 86
REACH -USAF -FREQUENTIES.
« Gepost op: 9 juni 2019, 09:56:51 »
Ik heb de volgende frequenties waar ik naar luister naar het transport-verkeer van de REACH vluchten van de USAF als zij ons land in en uit vliegen.

120.705 - 121.500 - 122.100 - 125.925 - 126.775 - 128.125 - 128.500 - 131.083 - 131.125 - 132.085 - 132.350 - 133.325 - 134.0800 - 135.508 - 135.958

aanvullende frequenties zijn welkom.
PD4SAT- TX :Yaesu FT-1200 - TYT-390 - BCT-15 X -R-20.

Offline Lord Flashheart

  • Boardmoderator
  • *****
  • Berichten: 1425
    • 24 December 1944
Re: REACH -USAF -FREQUENTIES.
« Reactie #1 Gepost op: 9 juni 2019, 10:57:07 »
Ik meen dat er op dit forum al met enig regelmaat over dit onderwerp van gedachten is gewisseld.

Als het gaat om kruisend verkeer boven Nederland snap ik niet waarom je Leeuwarden toren mee hebt lopen.
Ook Dutch Mil 132.350 ontgaat mij totaal.

Daarnaast denk ik dat je met 131.083 -> 131.080 bedoeld.. en dat is de aanduiding voor de 131.075.

Maastricht:

135.960 / FL245-335
135.510 / FL335-365
132.085 / FL365+

278.250

Mil west:

126.765 / 317.725

Amsterdam

Sector afhankelijk.

231.700

Dutch Mil is een zeldzaamheid tegenwoordig maar geen onmogelijkheid, met name als ze inbound een Nederlands veld zijn:

125.930 / 254.400 (lower)
128.355 / 397.275 (lower)
120.830 / 276.100 (Upper)

Dan heb je natuurlijk de handovers, vanuit Nederland en Inbound SP of RS zakken ze al dusdanig dat ze bij de handover al direct naar Langen 128.500 gaan.
Blijven ze op hoogte, hangt het helemaal af in welke sector en hoogte ze vliegen en dan zijn meerdere Maastricht frequenties mogelijk.
Vanuit Duitsland naar het Westen hetzelfde vanuit RS en SP en klimmend praat je, als ik het mij goed herinner over: 123.330 -> 127.365 -> 132.515 of 131.080 -> NL
Komen ze van verder ben je wederom weer afhankelijk van de sector en hoogte.

Handover naar en van de UK, ook hier afhankelijk van hun route en/of hoogte. 133.325/259.600 komt veel voor maar ook de 128.125 / 126.780 als ze al op de civiele routes zitten.

Eigenlijk kun je het zo stellen, ik meen dat de voorkeur van de air traffic centres is dat ze GAT vliegen. Dat betekend dat ze op de civiele routes zitten en ook freqs, een beetje kennis van de sectoren en hoogtes is dan nodig (mijn inziens) om uit te zoeken op welke freq de kist kan zitten.
Vliegen ze OAT zal je zien dat ze op afwijkende frequenties kunnen uitkomen, ik meen zelfs dat OAT in het weekend in zijn geheel niet toegestaan is boven Nederland. (uitzonderingen wellicht daar gelaten). Maar dat zou zomaar klepel en de bel kunnen zijn van mijn kant.

Offline airman

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 86
Re: REACH -USAF -FREQUENTIES.
« Reactie #2 Gepost op: 9 juni 2019, 11:44:43 »
Bedankt  Joost - Dit was wat ik bij elkaar had gesprokkeld -met de aanvullingen kan ik de lijst weer oppoetsen.
PD4SAT- TX :Yaesu FT-1200 - TYT-390 - BCT-15 X -R-20.

Offline airman

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 86
Re: REACH -USAF -FREQUENTIES.
« Reactie #3 Gepost op: 9 juni 2019, 12:54:10 »
Het is uiteindelijk een verschijningslijst van 59 frequenties geworden en een doorkruisingslijst van 13 frequenties geworden -even kijken hoe de XLT-785 dat gaat pakken-Thanks.
PD4SAT- TX :Yaesu FT-1200 - TYT-390 - BCT-15 X -R-20.