Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur > Zendapparatuur

Hulp gevragd: Motorola dp4600 omprogrameren

(1/3) > >>

alpha1:
Voor een zeer goede vriend van mij,zoek ik hulp voor het omprogrameren van de Motorola Dp4600.

De  Motorola Dp 4600 moet met de Radiodity R2 pmr kunnen communiceren,in de Motorola hoeft alleen maar de  analoge pmr kanalen er in.

Ik heb(mijn vriend) geen programeer kabels voor de bijde portos.

Tevens  zoekt hij een oortje voor de motorola Dp4600.

Edwin uit 070:
Volgens mij, maar daar ben ik niet helemaal 100% zeker van, is de Motorola DP4600 een digitale DMR portofoon en in de specs zie ik niet direct staan dat ie ook analoog kan werken. De Radioddity R2 is een analoge 16 kanaals 2 watt UHF portofoon.

Dat leidt tot het volgende:

1) Als de DP4600 uitsluitend digitaal kan werken, dan zal dat ding niet met de R2 kunnen communiceren.
2) De DP4600 mag niet gebruikt worden op de PMR-kanalen.
3) De Radioditty R2 mag niet gebruikt worden op de PMR-kanalen.
4) Wat je wil is niet toegestaan en ik wil iedereen adviseren er NIET aan mee te werken.

Wellicht kan je een "oortje" bestellen op https://portofoontoebehoren.nl

Wat ik mij nou afvraag: wat moet je als hobbyist nou met een DP4600 als je daar geen eens een programmeerkabel en bijbehorende software bij hebt? Het zal er wel heel stoer uit zien, maar verder heb je er toch niets aan?

alpha1:
Bedankt voor je andwoord ,maar deze is wel degelijk analoog/digitaal.

Hij zit in de beveiliging,en wil de Dp4600 er in op nemen.

Dat je adviseed om er niet aan mee te werken vindt ik kort door de bocht,mag hin zelf bepalen wat hij wilt?

Je een programmer kabel heeft hij niet ,anders had hij het wel zelf geprogrameerd(laten doen)

ET:

--- Citaat van: alpha1 op 24 april 2019, 09:40:25 ---...
Dat je adviseed om er niet aan mee te werken vindt ik kort door de bocht,mag hin zelf bepalen wat hij wilt?

Je een programmer kabel heeft hij niet ,anders had hij het wel zelf geprogrameerd(laten doen)
--- Einde van citaat ---

Het zou een rommeltje worden als iedereen maar zelf mag gaan bepalen wat hij zelf wil. Wettelijk is het niet toegestaan om die dingen op de PMR band te gebruiken.

Elmar

Discriminator:

--- Citaat van: alpha1 op 24 april 2019, 09:40:25 ---Dat je adviseed om er niet aan mee te werken vindt ik kort door de bocht,mag hin zelf bepalen wat hij wilt?
--- Einde van citaat ---

http://www.scannerforum.nl/index.php?topic=30614.0 -

In veel gevallen is de reactie 'Dat bepaal ik zelf wel.' Dus de regelgeving is bekend, maar wordt genegeerd.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie