Auteur Topic: Vreemd voorval  (gelezen 763 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline pipi666

• Beginnend Lid
  • **
Vreemd voorval
« Gepost op: 16 augustus 2018, 21:34:29 »
Is het mogelijk dat het zenden met een portofoon een pc kan beinvloeden ?

Ik wilde zenden met mijn portofoon en zodra ik deze indrukte hoorde ik een piep op mijn pc speakers en een windows geluid , ik kreeg een melding van drivers die niet gevonden konden worden op mijn scherm te zien , elke keer weer als ik de porto indrukte.

Offline pipi666

• Beginnend Lid
  • **
Re: Vreemd voorval
« Reactie #1 Gepost op: 16 augustus 2018, 21:55:11 »
Ben er nu ook achter dat youtube filmpjes die ik afspeel terug gaan naar een bepaalde afspeeltijd , byv de video duurt 10:00 minuten , zodra ik de porto indruk schiet de video naar 3:16 en speelt dan verder , als ik weer zend schiet de video weer naar excact 3:16 , wtf is dit ?

Offline terrestrial

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 16 augustus 2018, 23:26:51 »
Dat is inderdaad een vreemd verhaal, heb je de porto op 1 of andere manier verbonden met je pc ?  Of gebruik je een draadloze muis of toetsenbord ?  

Anders misschien een extreem geval van instraling op componenten, misschien iets op de mainbord?
AirSpy R2 & Spyverter  -- Diamond D130N -- Aircel 7 --  Yuperitu MVT-7100 -- Rpi2 Piaware ADS-B/MLAT Flightfeeder -- Virtual Radar Server

Offline pipi666

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 17 augustus 2018, 15:10:41 »
Alles is bedraad incl. internet , ik vond het ook erg vreemd.

Offline Patrick67

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 17 augustus 2018, 22:33:18 »
Draadloos toetsenbord?

Offline Rrruut

• Gevorderd Lid
« Reactie #5 Gepost op: 18 augustus 2018, 07:19:33 »
Dat is niet vreemd.

Zo heb ik ooit eens een geldautomaat laten rebooten door er een zendende portofoon bij te houden. De ondergrondse container kon ik openen met een porto door de antenne dicht bij de lezer te houden en de telefoon op mijn bureau gaat bellen als je er een porto heel dichtbij houd.

Zal wel iets met HF-straling van doen te hebben...

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #6 Gepost op: 18 augustus 2018, 10:43:26 »
Zeker niet vreemd, een radiosignaal is een EMV, een elektromagnetisch veld. Je kent het geratel nog wat je vroeger op de autoradio hoorde als je GSM aan het zenden was? Dat is dezelfde elektromagnetische invloed en dit kan verschillen van apparaat tot apparaat.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #7 Gepost op: 18 augustus 2018, 10:47:49 »
Bovendien vind ik iets anders vreemd :

Niks uploaden en dat ding niet gebruiken want dat mag je niet. Je hebt niet de benodigde vergunning en als je het toch doet ben je strafbaar. Verder is het ego´stisch en asociaal.

wie zegt dat ik ga zenden op dit ding ?
alleen rx shorty , rustig aan knul lol

Blijkbaar wil je er wel mee zenden en ben ik toch eigenlijk geneigd te zeggen; als je niet weet hoe elektromagnetische velden zich gedragen (wat wel blijkt uit deze posting) dan hoor je die niet uit te zenden. Uit eerdere reacties heb ik gelezen dat je dergelijke kritiek niet kunt waarderen maar dat is dan jammer, we zijn een scannerforum, geen amateurforum. Mensen die willen, kunnen en mogen zenden zijn hier van harte welkom, maar moeten dan wel over de juiste basiskennis beschikken. Als je een auto wilt besturen dan heb je daar immers ook theoretische- en praktijkkennis voor nodig.

Onderwerp gesloten, verdere correspondentie over dit topic wordt niet op prijs gesteld.