Probeer eens 448.3125 en 448.8000.
We raken off topic
Indeling voor 20 kanalen zou kunnen zijn:
01 121.925# (121.930)* Ground
02 124.525# (124.530)* Arrival
03 131.000# (131.005)* Tower
04 131.915# Whitehorse Ops
05 123.175# (123.180)* Rapcon South
06 123.575# (123.580)* Rapcon West
07 128.350# (123.855)* Dutch Mil
08 132.350# Dutch Mil
09 123.850# (123.855)* Amsterdam Radar
10 130.950# (130.955)* Amsterdam Radar (inbound south)
11 135.960# Maastricht FL245-FL345
12 132.085# Maastricht FL345+
13 126.765# Maastricht Mil West
14 Open
15 Open
16 Open
17 Open
18 Open
19 Open
20 Open
14 t/m 20 kan je invullen met freqs waarvan jij denkt dat deze een aanvulling zijn voor je.
Je zou kunnen overwegen om bijvoorbeeld een kist die vertrekt vanaf Eindhoven te volgen.
Als je dat meerdere keren doet zal je vanzelf wel een patroon gaan zien.
Richting België is het (vaak): 131.005 -> 128.355 -> 127.225 (Brussel) of 129.575 (Brussel)
Richting Duitsland is het (vaak): 131.005 -> 128.355 -> 128.500 (Langen)
Richting UK is het (vaak): 131.005 -> 128.355 -> 123.855
Inbound Eindhoven is practisch hetzelfde verhaal alleen dan natuurlijk andersom. Hoewel verkeer vanaf 128.500 direct naar 124.530 gaat.
Maar ik ben er redelijk van overtuigd met de VHF freqs die ik hierboven heb genoemd je redelijkerwijs het verkeer boven Zuid Nederland kan volgen.
Een andere overweging kan zijn om de open plaatsen te vullen met toren freqs zoals:
136.075# (136.080*) Volkel
125.325# (125.330*) Gilze Rijen
120.425# (120.430*) Woensdrecht.
* (x) zijn de freq aanduidingen.
# zijn de frequenties die je in de scanner zet. Voor een aantal daarvan is een step van 5 Khz aan te bevelen.
Dan zit je net naast de echte freq maar daar merk je weinig van. Het enige nadeel is dat andere freqs die in de buurt zitten kunnen doorspetteren.