En dan ook nog het vreemde dat men op Gilze en Volkel op Net 3B (146 MHz) werkt.
Dat is gedaan om dat het bereik van de 70 MHz porto's heel beroerd is, zeker als je ook nog eens een voertuig of gebouw instapt. De frequentie is veel te laag en daardoor moet je een lange antenne gebruiken. Een lange antenne op een porto is totaal niet handig (50cm). Toen zijn er electrisch verkorte antennes gekomen die nog slechter werkten. Van porto naar porto is vaak maar max 1500 meter of nog slechter. Toen zijn er repeaters in het leven geroepen bij de KLu maar dat werkte ook voor geen meter. Op volkel waren we het zo zat dat we een 3B kanaal hebben aangevraagd bij de regio en kregen daarvoor toestemming. Sindsdien loopt alle communicatie vlekkeloos. Gilze en Twente hadden dit als eerste, daarna volgde Woensdrecht en kort daarna Volkel.
Het kan zijn dat beide korpsen op de 146 MHz kanalen samenwerken.
Onzin. Ik ben zelf werkzaam bij de brandweer op vliegbasis Volkel, er is nix op dat gebied afgesproken. Alles op het gebied van communicatie gaat via mij.
net als het feit dat er nu al een aantal jaren (herculesramp) geen namen maar door reg.brw. uitgegeven roepnummers worden gebruikt.
Dit komt omdat alle BRW voertuigen van de KLu zijn opgenomen binnen de regionale brandweer regio's voor brand en rampenbestrijding.......voor het gemak zijn de namen hierbij komen te vervallen.
$ven