Het lijkt er op dat de call signs en squawk code af en toe veranderd worden, waar eerder in dit ticket gezegd werd dat de squawk code altijd het zelfde waren.
De call sign van ll1 is nu bijvoorbeeld LIFELN01, terwijl het vroeger LIFELN1 was.
De registration codes rouleren de hele tijd, volgens mij is er dus geen manier om te zorgen dat het altijd klopt, en ben je verplicht het zelf bij te houden?
Volgens mijn laatste info;
LL1 PH-MAA
LL2 PH-ULP
LL3 PH-HVB
LL4 PH-ELP
LLReserve PH-MMT
https://112pers.nl/informatie/hulpdiensthelikopters
Zoals al eerder opgemerkt door voorgaande members, de squawkcodes liggen inderdaad vast, 6221 voor de LL1, 6222 voor de LL2, 6223 voor de LL3 en 6224 voor de LL4.
De registraties rouleren niet, die zijn gekoppeld aan het toestel natuurlijk
Het callsign dat kan natuurlijk wel door elk van de beschikbare heli's gebruikt worden op het moment dat van standplaats wordt gewisseld.
De Lifeliners dienen geen vliegplannen in, omdat ze adhoc ingezet worden en er simpelweg geen tijd voor een vliegplannetje is. Toen er, enkele jaren geleden, 24uurs vliegplannen werden gebruikt voor o.a. de lifeliner2 was het gebruikte vliegplan ICAO callsign LIFELN plus nummer. Een callsign kan namelijk uit maximaal 7 karakters bestaan.
Een uitgezonden ADS-B ACID (Aircraft identification) kan meer karakters bevatten, ik denk dat je dat bedoelt met de waargenomen LIFELN01.