Auteur Topic: Motorola MTP850  (gelezen 5358 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Jeroentropez

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Motorola MTP850
« Gepost op: 12 december 2013, 20:54:56 »
Misschien wel een lekker dom vraagje.

Motorola heeft eigenlijk 3 reeksen: standaard analoog, MotoTRBO (digitaal) en Tetra.
Maar nu vroeg ik mij af (kon het niet zo snel ergens vinden), is het mogelijk om een Tetra portofoon te gebruiken zonder Tetra?

Daarmee bedoel ik dus om hem eigenlijk digitaal te laten lopen en dan eigenlijk specifiek voor de Motorola MTP850.
En dan bedoel ik niet DMO brandweer groepen of dergelijke, maar zelf gebruik maken van digitaal op een frequentie.

Alvast bedankt voor de reactie's!

Offline Pepijn [Niet meer actief]

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: Motorola MTP850
« Reactie #1 Gepost op: 12 december 2013, 21:15:27 »
Ik snap je vraag niet helemaal. De MTP850 is een TETRA porto en doet alleen maar TETRA TMO en DMO. Dit is digitaal. Deze porto kan geen analoge signalen verzenden. MotoTRBO porto's kunnen dat wel. Die kunnen zelfs door de gebruiker zelf geschakeld worden tussen analoog en digitaal. Maar TETRA porto's kunnen geen MotoTRBO en MotoTRBO porto's kunnen geen TETRA. Beantwoord dit je vraag?
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline Jeroentropez

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Re: Motorola MTP850
« Reactie #2 Gepost op: 12 december 2013, 21:29:10 »
Voor een deel al wel, thanks daarvoor.

De vraag is eigenlijk, als je een Motorola MTP850 hebt.
Is het noodzakelijk om daarbij een Tetra abonnement te hebben zoals bij Entropia.
Of is het mogelijk om deze dus zonder dit abonnement te draaien.

En volgens mij beantwoord ik mijn vraag zelf al, ja in DMO. Toch?

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2400
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Motorola MTP850
« Reactie #3 Gepost op: 13 december 2013, 15:47:46 »
Voor een deel al wel, thanks daarvoor.

De vraag is eigenlijk, als je een Motorola MTP850 hebt.
Is het noodzakelijk om daarbij een Tetra abonnement te hebben zoals bij Entropia.
Of is het mogelijk om deze dus zonder dit abonnement te draaien.

En volgens mij beantwoord ik mijn vraag zelf al, ja in DMO. Toch?

DMO Is direct porto => porto. Kan dus altijd.
TMO Gaat via een netwerk. Dit kan met Entropia zijn (abbo nodig) of via een lokaal netwerk, eventueel zoals zendamateurs (Shell toren) of bedrijven gebruiken.
Voorwaarde is wel dat je geregistreerd bent op het netwerk, anders ziet hij je porto niet.

Offline Jeroentropez

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Re: Motorola MTP850
« Reactie #4 Gepost op: 16 december 2013, 22:15:10 »
Voor een deel al wel, thanks daarvoor.

De vraag is eigenlijk, als je een Motorola MTP850 hebt.
Is het noodzakelijk om daarbij een Tetra abonnement te hebben zoals bij Entropia.
Of is het mogelijk om deze dus zonder dit abonnement te draaien.

En volgens mij beantwoord ik mijn vraag zelf al, ja in DMO. Toch?

DMO Is direct porto => porto. Kan dus altijd.
TMO Gaat via een netwerk. Dit kan met Entropia zijn (abbo nodig) of via een lokaal netwerk, eventueel zoals zendamateurs (Shell toren) of bedrijven gebruiken.
Voorwaarde is wel dat je geregistreerd bent op het netwerk, anders ziet hij je porto niet.

Maar het is toch ook mogelijk om op DMO meerdere porto's op 1 frequentie te hebben?
Dus als ik vanaf porto A een bericht stuur en porto B, C en D zitten op dezelfde frequentie (en binnen het bereik natuurlijk) dan ontvangen B, C en D het bericht toch alle 3?

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2400
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Motorola MTP850
« Reactie #5 Gepost op: 17 december 2013, 16:30:14 »
Voor een deel al wel, thanks daarvoor.

De vraag is eigenlijk, als je een Motorola MTP850 hebt.
Is het noodzakelijk om daarbij een Tetra abonnement te hebben zoals bij Entropia.
Of is het mogelijk om deze dus zonder dit abonnement te draaien.

En volgens mij beantwoord ik mijn vraag zelf al, ja in DMO. Toch?

DMO Is direct porto => porto. Kan dus altijd.
TMO Gaat via een netwerk. Dit kan met Entropia zijn (abbo nodig) of via een lokaal netwerk, eventueel zoals zendamateurs (Shell toren) of bedrijven gebruiken.
Voorwaarde is wel dat je geregistreerd bent op het netwerk, anders ziet hij je porto niet.

Maar het is toch ook mogelijk om op DMO meerdere porto's op 1 frequentie te hebben?
Dus als ik vanaf porto A een bericht stuur en porto B, C en D zitten op dezelfde frequentie (en binnen het bereik natuurlijk) dan ontvangen B, C en D het bericht toch alle 3?

Ja, mits identiek geprogrammeerd.