Auteur Topic: traxys bij efcyvox p250  (gelezen 6332 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline larsklaare1

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
traxys bij efcyvox p250
« Gepost op: 5 januari 2012, 17:12:24 »
hallo,

ik heb een probleem, ik heb pas 2 2e hands efcyvox 250 gekocht, alleen deze staan constant op traxys 601 en de ander op traxys 603, alleen ik ben nieuw in deze wereld en vraag me dus af wat dit betekend. ik wil ze gewoon onderling kunnen gebruiken. maar dat werkt niet, ook de knop voor het wijzigen van de frequentie werkt niet. wat nu?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21690
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: traxys bij efcyvox p250
« Reactie #1 Gepost op: 5 januari 2012, 17:35:34 »
Traxys is een voormalig landelijk trunkingsysteem van KPN wat al een paar jaartjes uit de lucht is.

Offline larsklaare1

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
Re: traxys bij efcyvox p250
« Reactie #2 Gepost op: 5 januari 2012, 17:37:33 »
oh, maar ik heb 2 portofoons, van het zelfde type, maar de willen niet onderling communiceren, ik kan de ene niet oproepen

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4911
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: traxys bij efcyvox p250
« Reactie #3 Gepost op: 5 januari 2012, 17:38:56 »
oh, maar ik heb 2 portofoons, van het zelfde type, maar de willen niet onderling communiceren, ik kan de ene niet oproepen

Dat klopt, want die porto's communiceerden via basisstations van het Traxys-netwerk. En die zijn er niet meer. Direct contact tussen deze porto's is niet mogelijk.

Offline larsklaare1

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
Re: traxys bij efcyvox p250
« Reactie #4 Gepost op: 5 januari 2012, 17:42:05 »
maar kun je ze wel anders programmeren, want het zijn toch portofoons, die kun je toch onderling laten comuniseren.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: traxys bij efcyvox p250
« Reactie #5 Gepost op: 5 januari 2012, 17:42:29 »
Dat klopt, want die porto's communiceerden via basisstations van het Traxys-netwerk. En die zijn er niet meer. Direct contact tussen deze porto's is niet mogelijk.

Het mooie van deze portofoons in de mogelijkheid tot 10 conventionele kanalen. Naast de trunking personalities kan een 'conventional' personality worden toegevoegd.
Hiervoor is echter wel de juiste software, een niet al te snelle computer en een programmeerkabel met RIB voor benodigd.

Offline larsklaare1

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
Re: traxys bij efcyvox p250
« Reactie #6 Gepost op: 5 januari 2012, 17:44:30 »
kan ik die door mensen laten programmeren, en is er iemand met de benodigde software

Leen Ansems

  • Gast
Re: traxys bij efcyvox p250
« Reactie #7 Gepost op: 5 januari 2012, 19:10:46 »
Dan ben je er nog niet mee. Om te mogen zenden moet je een vergunning hebben of geregistreerd zendamateur zijn. Ook op de kanalen van de vergunningvrije PMR446 band mag je ze niet gebruiken. Zomaar wat doen is illegaal.

Offline Zangmaus

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
    • maurice bakker
Re: traxys bij efcyvox p250
« Reactie #8 Gepost op: 19 februari 2012, 19:42:46 »
Goeiedag,


Ik heb de efcyvox p250 en de p240, maar nou is de vraag, kan ik die wel gebruiken? Ik zie alleen maar in het beeldscherm van de p250 iets staan van 3.5021 of zo ietss, en de p240 blijft alleen maar een monotoom, onophoudelije piep geven met Error 2. Wat betekent dit, en hoe kan ik dit oplossen?

Help me!!