Auteur Topic: Funcube Dongle en OsmocomTETRA  (gelezen 75716 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline JohanV

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 57
Re: Funcube Dongle en OsmocomTETRA
« Reactie #90 Gepost op: 24 december 2011, 19:40:13 »
Zal wel weer een keertje goedkomen, ik kwam dit nog tegen op internet: http://www.eal.nl/main/voice_interfaces_nl.htm
Zal wel niets zijn maar wellicht kan iemand er wat mee.......

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Funcube Dongle en OsmocomTETRA
« Reactie #91 Gepost op: 10 maart 2012, 23:25:39 »
Hoe komt het dat dit project is stilgevallen? Bleek de voet van de regenboog toch niet zo nabij te zijn?  ;)
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Pepijn [Niet meer actief]

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: Funcube Dongle en OsmocomTETRA
« Reactie #92 Gepost op: 11 maart 2012, 10:28:35 »
Jawel, maar onweer kwam iets te dicht bij...
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Funcube Dongle en OsmocomTETRA
« Reactie #93 Gepost op: 11 maart 2012, 12:00:18 »
Hoe bedoel je? Gerechtelijk?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Pepijn [Niet meer actief]

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: Funcube Dongle en OsmocomTETRA
« Reactie #94 Gepost op: 11 maart 2012, 21:43:49 »
De theorie achter dit project werkt. De software ook mits je wat kennis van zaken hebt. De speech codec is niet helemaal compleet en er zit een foutje in, maar is werkend te krijgen als je kennis van zaken hebt (of de ETSI documenten kunt ontcijferen). Maar er zijn blijkbaar veel mensen die baat hebben bij het idee "TETRA is onkraakbaar" en het is daardoor erg moeilijk om informatie in te winnen. Verder komen er dingen in het nieuws, de situatie rond ASTRID bijvoorbeeld, doordat mensen niet goed lezen of het gewoon echt niet begrijpen.

Lekker vaag he :)
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7570
  • PE1RFR
Re: Funcube Dongle en OsmocomTETRA
« Reactie #95 Gepost op: 9 april 2012, 17:51:10 »
Is er inmiddels al iets voor Windows beschikbaar?

Offline maarten

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 32
Re: Funcube Dongle en OsmocomTETRA
« Reactie #96 Gepost op: 9 april 2012, 20:11:56 »
Volgens mij is er nog niets voor Windows gemaakt.
Het is overigens prima in een virtuele Linux machine te draaien. Dat doe ik zelf ook.
(of je moet zelf het e.e.a. porten naar Windows, maar dat zal geen pretje zijn gezien de afhankelijkheden)

Met de speech codec zijn wat vorderingen gemaakt, maar de resultaten/werking zijn nog niet om over naar huis te schrijven.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Funcube Dongle en OsmocomTETRA
« Reactie #97 Gepost op: 9 april 2012, 20:39:21 »
En hoe zit het met die hardware om TETRA te ontvangen? Er bestaan scanners hiervoor maar ze zijn niet gemakkelijk te verkrijgen OF ze zijn heel duur. Is daar iets van nieuws want die heb je toch ook nodig?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4924
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Funcube Dongle en OsmocomTETRA
« Reactie #98 Gepost op: 9 april 2012, 20:43:08 »
En hoe zit het met die hardware om TETRA te ontvangen? Er bestaan scanners hiervoor maar ze zijn niet gemakkelijk te verkrijgen OF ze zijn heel duur. Is daar iets van nieuws want die heb je toch ook nodig?

Kijk eens goed naar het onderwerp van dit topic.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Funcube Dongle en OsmocomTETRA
« Reactie #99 Gepost op: 9 april 2012, 20:55:57 »
Ik ben eerder aan het hopen op ontwikkelingen inzake omgebouwde scanners waarop je een buitenantenne kan aansluiten. Dus de software van de stick in een bak met antenne-aansluiting. Met zo een stick kan je toch nooit het bereik hebben als met een buitenantenne op het dak van een gebouw?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4924
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Funcube Dongle en OsmocomTETRA
« Reactie #100 Gepost op: 9 april 2012, 21:09:33 »
Ik ben eerder aan het hopen op ontwikkelingen inzake omgebouwde scanners waarop je een buitenantenne kan aansluiten. Dus de software van de stick in een bak met antenne-aansluiting. Met zo een stick kan je toch nooit het bereik hebben als met een buitenantenne op het dak van een gebouw?

Je kunt daar gewoon een externe antenne op aansluiten via de SMA-connector.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Funcube Dongle en OsmocomTETRA
« Reactie #101 Gepost op: 9 april 2012, 21:21:54 »
Heb jij ervaring met SMA-to-BNC connectoren? Komt dat signaal goed door?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7570
  • PE1RFR
Re: Funcube Dongle en OsmocomTETRA
« Reactie #102 Gepost op: 9 april 2012, 21:33:47 »
Heb jij ervaring met SMA-to-BNC connectoren? Komt dat signaal goed door?

Gewoon een gangbare verloop, zoals ze voor alle type connectoren bestaan. Natuurlijk geeft dat iets verlies, maar dat lijkt me niet iets om wakker van te liggen.


Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7570
  • PE1RFR
Re: Funcube Dongle en OsmocomTETRA
« Reactie #103 Gepost op: 9 april 2012, 21:36:51 »
Volgens mij is er nog niets voor Windows gemaakt.
Het is overigens prima in een virtuele Linux machine te draaien. Dat doe ik zelf ook.
(of je moet zelf het e.e.a. porten naar Windows, maar dat zal geen pretje zijn gezien de afhankelijkheden)

Met de speech codec zijn wat vorderingen gemaakt, maar de resultaten/werking zijn nog niet om over naar huis te schrijven.

Het gaat mij niet zozeer om speech, maar met name om mee te kijken wat er zoal op het netwerk gebeurt. Het monitoren van de aktiviteit zegmaar. Vroeger had ik een dedicated systeem draaien wat het EDACS netwerk van politie Haaglanden monitorde, maarja dat was dan ook eenvoudig mee te luisteren, dus dat draaide naast elkaar. Jammer dat er nog niets voor Windows is, misschien moet ik toch een laptopje even voorzien van Ubuntu?

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Funcube Dongle en OsmocomTETRA
« Reactie #104 Gepost op: 9 april 2012, 21:45:51 »
Ik had begrepen dat Pepijn ook in staat is om klank te toveren uit het machien? Of heeft men dan iets verkocht dat praktisch weinig bruikbaar is?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)