Auteur Topic: Galaxy programmeren  (gelezen 3179 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Gerco L.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 138
Galaxy programmeren
« Gepost op: 5 mei 2011, 20:53:31 »
Ik heb sinds kort een andere laptop waar XP op staat, ik krijg het niet voor elkaar om mijn Galaxy 9.0 te programmeren op deze laptop. Heb de software geinstalleerd verder heb ik ook de PL2303 driver erop gezet.
Ik krijg steeds de melding "The Programmed Board is not responding" Heb de software al verwijderd en nieuw erop gezet.

Iemand een tip ?

Offline cappie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 137
Re: Galaxy programmeren
« Reactie #1 Gepost op: 5 mei 2011, 22:29:04 »
Hoi Gerco,

Probleem: Software geeft ''Board is not responding''

Mogelijke oplossing:

- Programmeer aansluiting controleren op de PC
- Controleer of de USB driver is geďnstalleerd
- Controleer of in het configuratie scherm bij apparaat beheer onder poorten dat “Profilic
  Com Port” op poort 1,2,3 of 4 staat ingesteld. Dit is eventueel te wijzigen in de
  eigenschappen van de : “Profilic Com Port” onder Poort instellingen -> Geavanceerd.

Wellicht kan je hier wat mee,

Mvg
Cappie

Leen Ansems

  • Gast
Re: Galaxy programmeren
« Reactie #2 Gepost op: 6 mei 2011, 06:02:00 »
Waarschijnlijk is de driver dubbel geďnstalleerd of de verkeerde versie. Zijn er al meerdere softwareversies voor andere toestellen werkzaam op je pc, dan hoeft de driver niet nog eens geďnstalleerd te worden. Wel uitvoeren met de programmeerunit NIET aangesloten. Pas na afloop van de installatie verbinden en dan zie je rechtsonder in het scherm een ballon met de melding dat er nieuwe hardware gevonden is. Wachten tot de melding: "gereed voor gebruik" komt. Nu kan je er wel mee werken en na het opstarten van het programma bij "link" de juiste compoort uitkiezen. Bij Prolific kan je de laatste versie driver downloaden en die is op windows 7 64 bits en oudere systemen te gebruiken en daarom altijd ok.

Offline Gerco L.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 138
Re: Galaxy programmeren
« Reactie #3 Gepost op: 6 mei 2011, 21:19:18 »
Even een reactie van mijn kant ik heb de pager weer kunnen programmeren.
Ik heb bovenstaande uitgevoerd en het werkt weer, wat bij mij wel het geval was: de USB poorten aan de voorkant werken niet, maar de poorten aan de achterkant wel, eerste instantie lukt het allemaal weer niet, toen achterkant geprobeerd en de welbekende melding ''Board is not responding'' kwam niet meer.

Leen en Cappie bedankt.

Groeten Gerco.