Auteur Topic: MVT-7100 Goldcap  (gelezen 6746 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline metar

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 25
MVT-7100 Goldcap
« Gepost op: 9 april 2011, 18:36:21 »
Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een MVT-7100 die ik als basis scanner gebruik en altijd tijdens gebruik gevoed wordt door de adapter. Als hij niet in gebruik is staat de adapter ook uit. Er zitten oplaadbare batterijen in en dat heeft een aantal jaren goed gewerkt. Tot het moment dat bij het inschakelen van de scanner (met de volumeknop) er clear in het diplay verscheen en het geheugen weg was.

Ik lees al wat langer mee op het forum dus ik dacht meteen aan een defecte goldcap. Bij het nameten van de batterijen bleken deze vol te zijn maar er zit een slecht contact tussen zodat de scanner niet op de batterij funtioneerde. Mijn vraag is nu wordt de goldcap gevoed vanuit de batterij en niet uit de adapter of is de goldcap nu ook defect? Wordt de goldcap weer opgeladen als de batterijen weer goed contact maken?

Leen.
Yupiteru MTV-7100   Commtel COM102 STANDARD GX2310S marifoon  antennes: Diamond 150-MV en RF systems MT-A (GMDSS versie)

Leen Ansems

  • Gast
Re: MVT-7100 Goldcap
« Reactie #1 Gepost op: 9 april 2011, 19:22:00 »
Bij de meeste toestellen wordt de goldcap opgeladen vanuit de batterijen. Bij een slechte verbinding moet de goldcap de boel op spanning houden en aangezien er dan energie uitgaat, loopt die leeg. Je moet een goldcap zien als een groot vat waar electriciteit in is opgeslagen en het duurt ook enige uren voor hij weer vol zit. Na een nacht goed laden moet alles weer op orde zijn. Mogelijk heb je nog een bestandje wat je weer in de scanner kan terugzetten. Kan je weer verder. Hou altijd goed batterijen in de gaten. Als ze gaan lekken, ontstaat er veel schade.

Offline metar

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 25
Re: MVT-7100 Goldcap
« Reactie #2 Gepost op: 10 april 2011, 10:07:45 »
Het slechte contact is verholpen en zo te zien wordt het geheugen ook weer bewaard.
Bedankt Leen, voor de info

Groetjes, Leen
Yupiteru MTV-7100   Commtel COM102 STANDARD GX2310S marifoon  antennes: Diamond 150-MV en RF systems MT-A (GMDSS versie)

Offline bertutrecht

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Re: MVT-7100 Goldcap
« Reactie #3 Gepost op: 15 mei 2011, 16:24:14 »
Kun je uitleggen waar die goldcap zit en op welke print? Ik krijg regelmatig een clear tijdens het indrukken vande toetsen.
Ik heb de stekkerverbindingen al eens extra goed aangedrukt en toen leek het even over. Maar helaas maar even (dagje) dus.
Als ik weet waar die goldcap zit,kan ik daar ook eens naar kijken.
mvg Bert
Bert uit Utrecht met o.a. een yupitera mvt7100

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4911
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: MVT-7100 Goldcap
« Reactie #4 Gepost op: 15 mei 2011, 16:31:28 »
Voila!



Je kunt de Goldcap vervangen door de soldeercontacten te ontdoen van soldeer. Dat gaat het beste met desoldeerlitze.


Offline bertutrecht

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Re: MVT-7100 Goldcap
« Reactie #5 Gepost op: 15 mei 2011, 16:37:46 »
Ik sta perplex van de snelheid en duidelijkheid van het antwoord op mijn vraag.
Echt van een "TOPLID" dus. Hier kan ik tenminste wat mee. Mijn dank is groot.
Mvg Bert
Bert uit Utrecht met o.a. een yupitera mvt7100