Auteur Topic: Onderzoek verbetering C2000-systeem  (gelezen 6422 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hutch

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1376
Onderzoek verbetering C2000-systeem
« Gepost op: 2 september 2010, 14:45:53 »
EINDHOVEN; - Het ministerie van Binnenlandse Zaken laat onderzoeken hoe problemen met het c2000-systeem voorkomen kunnen worden.

C2000 is het communicatiesysteem waarmee de meldkamers, politie, brandweer en andere hulpverleners met elkaar praten. Maar de portofoons doen het soms niet als ze binnenshuis worden gebruikt.

De Veiligheidsregio Zuid-Oost Brabant kent het euvel en hoopt eveneens op een oplossing. De regio praat zelf inmiddels met gemeenten om een ander probleem, te weinig capaciteit, aan te pakken. Dat kan worden opgelost door meer masten te plaatsen

Het hoofd van de meldkamer, Arie van Houwelingen, bevestigt het probleem dat het ministerie nu wil oplossen. C2000 is ontwikkeld voor gebruik buiten, wordt desondanks ook binnen gebruikt maar komt daarbij niet altijd door alle muren heen.

"Dat gebeurt zelden en dan meestal in speciale gebouwen, zoals ziekenhuizen. Het probleem kan vaak verholpen worden met een kleine steunzender binnen. Bij nieuwbouw wordt dat tegenwoordig ook verplicht gesteld. In andere gevallen zoeken we samen een faire oplossing, wíj zijn immers overgestapt op C2000." Het Máxima Medisch Centrum in Veldhoven is een bekend voorbeeld


Dus nog meer storing op de ontvanger.

Offline bearcat02

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 688
Re: Onderzoek verbetering C2000-systeem
« Reactie #1 Gepost op: 2 september 2010, 18:18:41 »
heb soms wel zin om ff een paar masten om te zagen :P  weg met die zooi
ontvangst Mid-Fryslan.

Offline Hutch

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1376
Re: Onderzoek verbetering C2000-systeem
« Reactie #2 Gepost op: 2 september 2010, 18:57:37 »
Anders ik wel want ze komen overal door heen gespetterd. :twisted:

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4924
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Onderzoek verbetering C2000-systeem
« Reactie #3 Gepost op: 2 september 2010, 19:29:32 »
Citaat van: "Hutch"
Anders ik wel want ze komen overal door heen gespetterd. :twisted:

Je zou eens een goede ontvanger kunnen aanschaffen..  :P

Offline Hutch

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1376
Re: Onderzoek verbetering C2000-systeem
« Reactie #4 Gepost op: 2 september 2010, 19:32:59 »
Ubc 9000xlt zijn die zo slecht ??  :oops:

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4924
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Onderzoek verbetering C2000-systeem
« Reactie #5 Gepost op: 2 september 2010, 19:35:49 »
Citaat van: "Hutch"
Ubc 9000xlt zijn die zo slecht ??  :oops:

Alle scanners zijn compromis-ontvangers. Als ik mijn Diamond X50 aan mijn 9000XLT hang en afstem op 169.650 hoor ik ERMES daardoorheen. Mijn Icom R7000 heeft nergens last van.

Offline Hutch

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1376
Re: Onderzoek verbetering C2000-systeem
« Reactie #6 Gepost op: 2 september 2010, 19:39:33 »
Dan heb je daar geluk n kennis van mij heeft ook die ontvanger staan die zit in eindhoven.
En heeft het zelfde probleem. dus wat dan het probleem kan zijn hmm.


Maar ja net zo vaag als dat ik alles van heelver ontvang en hier de kempervenne niet meer ....
De voorgekeer de electrotoer ook het vliegtuigje en de motoren maar bijvoorbeeld de beekse bergen weer niet...?

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Onderzoek verbetering C2000-systeem
« Reactie #7 Gepost op: 2 september 2010, 20:36:39 »
Citaat van: "Hutch"
EINDHOVEN; - Het ministerie van Binnenlandse Zaken laat onderzoeken hoe problemen met het c2000-systeem voorkomen kunnen worden.............Dus nog meer storing op de ontvanger.

Jammer dat dit door de pers weer volledig verkeerd begrepen wordt, hopelijk heb je mijn reactie ook onder het bericht in het ED zien staan.

Het gaat dus om het feit dat Min BZK de problemen met de binnenhuisdekking erkend en op zoek is naar een innovatief systeem dat deze problemen tot nihil terugbrengt. De oplossing mag NIET op het Tetra-protocol (C2000) gebaseerd zijn. Min BZK heeft via het LFR een aanbesteding uitgeschreven. Het gaat om een onderzoek naar een innivatief systeem dat een oplossing biedt voor communicatie van binnen naar buiten (mogelijk dus koppeling aan C2000 netwerk) en om communicatie onderling tussen de hulpverleners. Dit is voor mij het signaal dat Min BZK het vertrouwen in de Direct Mode Operation (DMO) van C2000 verloren heeft. Afgelopen maandag heb ik hier een item over gepubliceerd. Zie  http://tinyurl.com/FMC20100830

Dit veroorzaakte nogal wat paniek bij de voorlichters van het Ministerie van Binnenlandse Zaken op Twitter. Daar waar de voorlichters middels Twitterfeed automatisch nieuwsitems publiceren en in de 816 verstuurde tweets nooit op andere tweets van andere Twitteraars reageren verscheen dinsdagmiddag laat ineens een tweet rechtstreeks aan @FMCNL. Erg opmerkelijk voor overheid voorlichters........

Dus hierbij even een stelling: Stel je bent getrouwd met Astrid* en je zegt dat je een goed huwelijk hebt, plaats je dan ook een dating advertentie en vermeldt in de advertentie dat je op zoek bent naar een vriendin voor een binnenshuis avontuur?

*= Astrid is heel toevallig de Belgische tegenhanger van C2000 ;-)

Zie: http://twitter.com/MinBZK/status/22620993967
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Hutch

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1376
Re: Onderzoek verbetering C2000-systeem
« Reactie #8 Gepost op: 2 september 2010, 20:43:32 »
Ja maar dan snap ik dus nog niet dat ze nu alles gaan verbeteren terwijl het over een paar jaar eruit moet?
maar we zien wel wat en hoe.
Eveneens de link naar die andere site intresand leesvoer maar wie weet zou dat wel eens het nieuwe kunnen worden als ik (goed na denk) denk ik  :wink:

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4924
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Onderzoek verbetering C2000-systeem
« Reactie #9 Gepost op: 2 september 2010, 20:49:39 »

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Onderzoek verbetering C2000-systeem
« Reactie #10 Gepost op: 2 september 2010, 20:54:20 »
Hij is leuk René  :D:D:D
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre