Auteur Topic: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014  (gelezen 76937 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #45 Gepost op: 26 mei 2010, 06:24:44 »
De visie dat als iets afgeschreven is het ook gelijk "dood" is na die datum is helemaal te gek voor woorden. Dat Tetranet wil stoppen met onderhoud in 2014 moeten ze zelf weten. Er zal toch wel een marktpartij zijn die dat wil opvolgen?

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4925
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #46 Gepost op: 26 mei 2010, 07:08:20 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Tetranet

TetraNed  :wink:

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #47 Gepost op: 27 mei 2010, 07:16:54 »
Citaat van: "Tom-"
Het gemis aan binnenhuisdekking van TETRA wordt wel genoemd, en een upgrade van P2000 ook.  Het kan dus nog. Afwachten, al lijkt het einde in zicht...

Iedereen hangt maar aan het huidige TETRA netwerk qua dekking, openmind: wat als er nu een op dezelfde antennes met dezelfde vermogens een nieuw separaat TETRA netwerkje wordt gebouwd. Dan ben je er ;-)

Iedereen hangt maar aan de slechte porto dekking van het huidige netwerk waardoor TETRA paging direct niet zo moeten werken, volgens mij moeten we dat los zien.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #48 Gepost op: 27 mei 2010, 07:18:08 »
Citaat van: "Leen Ansems"
De visie dat als iets afgeschreven is het ook gelijk "dood" is na die datum is helemaal te gek voor woorden. Dat Tetranet wil stoppen met onderhoud in 2014 moeten ze zelf weten. Er zal toch wel een marktpartij zijn die dat wil opvolgen?

Leen, Motorola kan de spares niet meer garanderen ofwel TetraNed kan defecte appratuur niet meer claimen bij Motorola. Ook een andere partij zal ditzelfde probleem krijgen.

Offline RAD Hollands-midden

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 18
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #49 Gepost op: 27 mei 2010, 15:37:57 »
Het is de bedoeling dat er na 2014 een pagernetwerk komt wat voor 3e niet meer is mee te lezen.
Pagers mogen niet  meer in handen komen van burgers,precies het zelfde als nu geld voor de C2000 randapperatuur!
Het product mag alleen worden geleverd aan de daarvoor bestemde overheidsdiensten (brw/amb/politie).

Hoe snel het gaat na 2014 is  nog niet bekend,per regio zal men waarschijnlijk staps gewijs overstappen op het nieuwe systeem.
Men is wel bezig om voor de prof-pers een soort systeem te ontwikkelen waar een persalarm op kan worden gegeven. Dit moet dan een
landelijk systeem zijn wat overal precies het zelfde werkt. Het gaat anders werken dan het systeem wat men nu in Rotterdam/Rijnmond gebruikt
gaat worden. Voor de hobbylist is het echt helemaal over zodra het gehele systeem in nl ingebruik is.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2152
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #50 Gepost op: 27 mei 2010, 16:01:36 »
Citaat van: "RAD Hollands-midden"
Voor de hobbylist is het echt helemaal over zodra het gehele systeem in nl ingebruik is.

Eerst zien, dan geloven.

Offline cappie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 137
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #51 Gepost op: 27 mei 2010, 17:55:55 »
Eerst  werd het meeluisteren al onmogelijk gemaakt voor de hobbyisiten, straks over een jaar of 4 het meelezen ook.....
weg hobby :cry:

Denk dat ik maar stop met me brandweerhobby, op deze manier heb ik er geen plezier meer in.
Cappie

Michael

  • Gast
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #52 Gepost op: 27 mei 2010, 18:19:20 »
Ik heb ook zoiets van eerst zien dan geloven. Ze roepen alsmaar moord en brand wat dan gaat er dit gebeuren en dan dat... :?  dus laten wij maar rustig afwachten en niet te vroeg gaan schreeuwen om dingen wat misschien helemaal niet gaat gebeuren.

Offline v-v

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 65
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #53 Gepost op: 27 mei 2010, 18:25:47 »
Citaat van: "Michael"
Ik heb ook zoiets van eerst zien dan geloven. Ze roepen alsmaar moord en brand wat dan gaat er dit gebeuren en dan dat... :?  dus laten wij maar rustig afwachten en niet te vroeg gaan schreeuwen om dingen wat misschien helemaal niet gaat gebeuren.

Dat riepen mensen ook in 1996 toen men het over c2000 begon te hebben en ja dat is er toch echt gekomen en ja zonder dat daar scanners voor zijn.

Ach ja we zijn het zelf schuld met alle online monitor site's die we hebben, en personen/kinderen vol trots met de broekriem vol pagers bij alle incidenten vooraan gaan staan.

exLid057

  • Gast
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #54 Gepost op: 27 mei 2010, 20:47:19 »
Ik had nog even een goede maat van me over dit gebeuren gesproken, in je USA gebruikt men meer Flex waar ook ergens in de wereld. En denk je nu echt dat ze daar zo even overstappen om een anderen systeem ?? om dat Motorola het niet meer onder steund, hij zelf kwam niet meer bij en zij dat worden rechtzaken waar je niet lekker van word.

exLid057

  • Gast
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #55 Gepost op: 27 mei 2010, 20:50:53 »
Citaat van: "v-v"
Citaat van: "Michael"
Ik heb ook zoiets van eerst zien dan geloven. Ze roepen alsmaar moord en brand wat dan gaat er dit gebeuren en dan dat... :?  dus laten wij maar rustig afwachten en niet te vroeg gaan schreeuwen om dingen wat misschien helemaal niet gaat gebeuren.

Dat riepen mensen ook in 1996 toen men het over c2000 begon te hebben en ja dat is er toch echt gekomen en ja zonder dat daar scanners voor zijn.

Ach ja we zijn het zelf schuld met alle online monitor site's die we hebben, en personen/kinderen vol trots met de broekriem vol pagers bij alle incidenten vooraan gaan staan.

waarom zijn de mensen er schuld aan ?? ik dag de overheid zelf, even een wet door de kamer te drukken en het hele P2000 staat niet meer online..

exLid057

  • Gast
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #56 Gepost op: 27 mei 2010, 20:57:34 »
Citaat van: "Leen Ansems"
De visie dat als iets afgeschreven is het ook gelijk "dood" is na die datum is helemaal te gek voor woorden. Dat Tetranet wil stoppen met onderhoud in 2014 moeten ze zelf weten. Er zal toch wel een marktpartij zijn die dat wil opvolgen?

Je weet het toch hoe het bij de overheid gaat :D

Offline marc-rdam

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #57 Gepost op: 7 juni 2010, 13:42:51 »
Citaat van: "IkWilbert"
Citaat van: "johan"
Wat mij overigens opvalt is dat veel van die jonge gastjes met hun camera's niet zo zeer het ongeluk/brand filmen maar veeleer de hulpdiensten willen vastleggen die met blauw blauw onderweg zijn. Waar ik woon zijn er ook een aantal. Die zie je meestal niet op de plek des onheils, maar op internet staat wel het filmpje van de uitrukkende hulpdiensten. Persoonlijk vind ik het nogal zielig en psychisch niet helemaal in orde wat die gastjes doen, maar ja dat is de maatschappij waarin we leven.

Dus vliegtuigspotters, mensen die treinen fotograferen enz, enz, zijn ook allemaal niet in orde??  :?

Kennelijk zijn dat geesteszieke mensen...

Offline marc-rdam

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #58 Gepost op: 7 juni 2010, 13:44:06 »
Citaat van: "Daaf"
Citaat van: "RAD Hollands-midden"
Voor de hobbylist is het echt helemaal over zodra het gehele systeem in nl ingebruik is.

Eerst zien, dan geloven.

Niet alleen voor de hobbyist maar ook voor de 'legitieme' pers is de vrije nieuwsvergaring verder ingeperkt. Lang leve de volgende stap in de censuur en informatie regulering.

Offline marc-rdam

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #59 Gepost op: 7 juni 2010, 13:47:00 »
Citaat van: "Edwin Edeling"
Citaat van: "Leen Ansems"
codegenerator met mogelijkheid om het protocol uit te breiden en te moderniseren en je kan alle pagers behouden. Komen er pagers uit met zware encryptie dan kunnen die ook gebruikt gaan worden en anders ga je berichten zien van: A1 opkomen voor interventie. In de kazerne leest men op een lichtkrant aangestuurd via C2000 meer.....
Het kan ook nog die kant op gaan.

En wat heeft Republica Banana 'Ollanda dan uiteindelijk bereikt? Het zal het ramptoerisme niet doen afnemen, want de mensen die willen vinden toch wel een manier om te weten te komen wat er is en waar. Daar komt nog bij dat we in een democratisch land schijnen te leven en dat de overheid toch min of meer verplicht is het volk en de pers te vertellen wat er gaande is. Want het komt er eigenlijk op neer dat je als overheid wil verhullen waar brandweerkorps X of ambulance Y naar toe gaat, althans dat wil verhullen voor de mensen die P2000 alarmeringen volgen, maar aangezien brandweerauto's en ambulances duidelijk herkenbaar en hoorbaar zijn, zal je daar nooit in slagen. Mensen bellen elkaar massaal op als er sensatie is (of gebruiken één) van de vele andere digitale communicatiemogelijkheden. Heel veel belastinggeld stoppen in een netwerk wat niet meegelezen kan worden lijkt mij een soort kapitaalvernietiging want het heeft per saldo weinig zin.

Los van kapitaalvernietiging, denk ook eens aan vrije nieuwsvergaring. De politie heeft het inmiddels zo ver dat de politie bepaalt hoe, wanneer of en aan wie bepaalde informatie wordt vrijgegeven. Lekker objectief en onafhankelijk dus...