Paul, ik haal veel info hier van het forum (ook frequenties die jij nu/ook op jouw site hebt staan), maar ook van heel veel andere plekken (o.a. AIS voor luchtvaart, milspotters voor militaire luchtvaart, etcetera. Ik heb daar nooit geheimzinnig over gedaan trouwens, in de readme op mijn site staan veel van de bronnen ook genoemd. Ik heb zelf tenslotte maar een beperkt aantal frequenties gevonden, waarvan het meeste in Heerenveen en Groningen. En als ik straks op een nieuw project zit op een andere lokatie, dan gaan we daar ook weer zoeken en komt er dan ook vast wat naar boven.
En ja, ik bied momenteel ook Utrecht aan als PDF. Daar heb ik heel lang mee gewacht, maar ik kreeg per PB/mail van een aantal mensen een verzoekje daarvoor. En ja, iemand die zo'n PDF gebruikt zal wellicht Johan zijn boek niet meer kopen. Maar Johan gaf zelf al aan dat hij daarmee denkt te stoppen en alleen online verder te gaan... waarna ik direct heb aangeboden om hem mijn Excel bestand te sturen, zodat hij die kan samenvoegen met zijn eigen bestand. Overigens komen maar heel weinig frequenties in mijn lijst uit Johan zijn boek, maar dat is een andere zaak. Ik heb trouwens van Johan nog geen bericht gehad dat hij mijn PDF lijsten liever niet online ziet staan, heeft hij dat wel tegen jou gezegd? Zo ja, dan kan hij dat beter direct bij mij doen, dat scheelt in de verwarring.
Maar: mocht ik in mijn lijst frequenties hebben staan (ik zou je dan adviseren om de BCT file te bekijken, aangezien ik geen PDF van jouw omgeving online heb staan) die alleen op jouw site te vinden zijn, dan wil ik ze uiteraard best buiten mijn on-line zaken houden. Doe ik voor een aantal bedrijven (o.a. FE Geluid, maar ook andere verhuurders en zo) tenslotte ook al. En als je liever een PDF hebt, dan wil ik die best voor je aanmaken en je mailen.