Auteur Topic: Raamklem antenne: SOLARCON BT1C  (gelezen 3022 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline steffiem

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 90
Raamklem antenne: SOLARCON BT1C
« Gepost op: 18 november 2009, 23:52:43 »
Is er iemand die toevallig ervaring heeft met de raamklem antenne: SOLARCON BT1C?

http://www.eijlander.nl/article.php?group=273&id=314846

Ik rij in een leaseauto dus ben op zoek naar een goed alternatief voor een gat in m'n dak en gebruik het liefst ook geen magneet antenne.

Ik lees ook wat berichten over JWX, is dat een beter alternatief dan de Solarcon?

Alvast bedankt voor de reactie(s),

Groeten,
Steffiem
UBC125XLT | BCT15X | D777 | X50N

Offline steffiem

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 90
Re: Raamklem antenne: SOLARCON BT1C
« Reactie #1 Gepost op: 19 november 2009, 00:09:29 »
Citaat van: "steffiem"
Ik lees ook wat berichten over JWX, is dat een beter alternatief dan de Solarcon?

Kwam zojuist zelf een link tegen over iemand die de JWX uitgebreid getest heeft. Misschien interessant om hier even te melden:

http://home.planet.nl/~gmwan000/jwx3%20Antenne%20test.pdf

Gr.,
Steffiem
UBC125XLT | BCT15X | D777 | X50N

Offline Hanso

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 254
Re: Raamklem antenne: SOLARCON BT1C
« Reactie #2 Gepost op: 22 november 2009, 17:35:44 »
Citaat van: "steffiem"
Is er iemand die toevallig ervaring heeft met de raamklem antenne: SOLARCON BT1C?

http://www.eijlander.nl/article.php?group=273&id=314846

Ik rij in een leaseauto dus ben op zoek naar een goed alternatief voor een gat in m'n dak en gebruik het liefst ook geen magneet antenne.

Ik lees ook wat berichten over JWX, is dat een beter alternatief dan de Solarcon?

Alvast bedankt voor de reactie(s),

Groeten,
Steffiem

Het ligt er maar aan voor welke doel en frequenties je de antenne wilt gebruiken.
De JWX is een goede oplossing maar speciaal gemaakt voor 145 MHz en 430 MHZ. amateurbanden en het is een dualbander. Kijk maar eens bij het vorige antwoord en bij de spec's. Daarbuiten zal hij zich net zo slecht/goed gedragen als elke antenne spriet, zoals b.v. de antenne van Eijlander.
Ben je radio zendamateur en wil je werken op 2m en 70cm dan is de JWX de beste oplossing zonder gaten in je dak.
Wil je alleen maar met je scanner luisteren op VHF en UHF dan is een sprietje van 50 - 100cm voldoende.
Groeten,
Hans

Offline steffiem

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 90
Re: Raamklem antenne: SOLARCON BT1C
« Reactie #3 Gepost op: 22 november 2009, 18:44:58 »
Citaat van: "Hanso"
Het ligt er maar aan voor welke doel en frequenties je de antenne wilt gebruiken.
De JWX is een goede oplossing maar speciaal gemaakt voor 145 MHz en 430 MHZ. amateurbanden en het is een dualbander. Kijk maar eens bij het vorige antwoord en bij de spec's. Daarbuiten zal hij zich net zo slecht/goed gedragen als elke antenne spriet, zoals b.v. de antenne van Eijlander.
Ben je radio zendamateur en wil je werken op 2m en 70cm dan is de JWX de beste oplossing zonder gaten in je dak.
Wil je alleen maar met je scanner luisteren op VHF en UHF dan is een sprietje van 50 - 100cm voldoende.

Hoi Hans,

Bedankt voor je reactie, het gaat mij inderdaad eigenlijk alleen om te luisteren naar de 145 MHz / 430 MHZ en luchtvaart. Qua bereik is deze gelijk aan m'n RH-771 antenne dus daar zal niet veel aan veranderen. Het ging me eigenlijk meer om de ervaring van mensen over het bevestigingsmechanisme en of het een verbetering van de ontvangst oplevert ten opzicht van m'n RH-771 ín de auto.
UBC125XLT | BCT15X | D777 | X50N