Laat ik voorop stellen dat ik eerst grondig heb gezocht maar niet heb gevonden. Het laatste topic wat ik hierover kon vinden stamt uit augustus 2008.
Ik ben op zoek naar PDW-achtige software dat als daemon onder linux kan draaien (textbased).
De bedoeling is om een flexbox aan een linuxserver te hangen. De software moet dan voor de opgegeven (via een .conf bestand bv) capcodes de berichten wegschrijven naar een db.
Nu heb al een tijdje lopen zoeken, maar ik kan het nergens vinden. Nu lijkt het mij vrij onwaarschijnlijk dat niemand hetzelfde wil als ik.
Het lijkt mij toch een vrij logische oplossing. Je kan mij niet wijsmaken dat vanwege het feit dat niet bestaat, iedereen maar overstapt op windows.
Ik vermoed dan ook dat er mensen zijn die dit werkend hebben, maar dit niet delen met anderen.
Graag info/tips over waar ik dat kan vinden of hoe ik dit eventueel zelf kan programmeren. Mijn kennis op gebied van programmeren is niet erg groot, maar misschien is het makkelijker dan ik denk. Volgens mij is het uitlezen van de RS232-poort niet erg moeilijk, maar om dan het signaal dat binnenkomt te ontcijferen een stuk moeilijker. (de FLEX-box stuurt 1en & 0en volgens Flexprotocol naar rs232-poort??)
Ik hoop dat iemand mij een zet in de goede richting kan geven.
(PS. Ik hoop dat ie in het goede subforum staat. Zat te twijfelen tussen PDW en Software. Indien nodig een verplaatsing)