Auteur Topic: 335,975 en 309,625(QRA) - Bandbox or not  (gelezen 10859 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Elmer

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
    • http://rigreference.com
Re: 335,975 en 309,625(QRA) - Bandbox or not
« Reactie #30 Gepost op: 27 april 2009, 11:50:06 »
Citaat van: "elsinga"
...Ik doe dat in mijn lijsten ook (bron/ja/onzeker/nee) en dat geeft veel duidelijkheid. Bron is dan dat het uit officiele bronnen komt (AIP, iemand die er werkt, AT, dat soort bronnen), ja = recent gehoord en bevestigd, onzeker is wel verkeer maar nog niet zeker of het die gebruiker is en nee is dan dat er nog geen enkele bevestiging is...

Eigenlijk zou je er ook nog een datum aan willen hangen. Een frequentie die vandaag bevestigd is, kan over 6 maanden in onbruik geraakt zijn. In het ideale geval zou een frequentie elke x maanden opnieuw bevestigd moeten worden en anders de status 'onzeker' krijgen.
RigReference.com | Ham Radio Equipment

Uniden UBC785XLT | Uniden UBC3500XLT | Puxing PX-888 | Yaesu FT-450

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4906
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: 335,975 en 309,625(QRA) - Bandbox or not
« Reactie #31 Gepost op: 27 april 2009, 12:47:36 »
Ja, heb ik ook aan lopen denken, maar dat is veeeeeel meer werk. Dan zou iedereen namelijk elke keer dat ze 'm binnen die 6 maanden horen dat moeten doorgeven. Op dit moment wordt het vaak wel gemeld dat een frequentie een hele tijd al stil is, is iets minder nauwkeurig, maar gaat aardig goed.

Verder denk ik er nog aan de bron op te nemen, bepaalde URL, document, SF username, dat soort dingen. Maar ook dat is ook veel werk, achteraf.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Elmer

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
    • http://rigreference.com
Re: 335,975 en 309,625(QRA) - Bandbox or not
« Reactie #32 Gepost op: 27 april 2009, 12:57:16 »
Ja, de hoeveelheid werk is idd een probleem. Ik heb zelf vorig jaar zitten denken aan een website waarop gebruikers zelf kunnen aanvinken als ze een frequentie gehoord hebben. Als je daar enkele 10-tallen actieve gebruikers op hebt kun je waarschijnlijk wel een aardige lijst up-to-date houden. Ook nieuwe frequenties zijn op die manier eenvoudig toe te voegen. En een beetje slimme applicatie kan verouderde frequenties eenvoudig filteren.
Op zich zijn er wel van dergelijke initiatieven op het net. Helaas is de kwaliteit meestal om te huilen. Het mooie van jouw lijst is dat jij je er verantwoordelijk voor voelt, en hem daarom goed up-to-date houdt. Bij openbare lijsten verwatert dat toch snel ben ik bang. Anyway, misschien moeten we hier nog maar eens een aparte thread voor openen ;)
RigReference.com | Ham Radio Equipment

Uniden UBC785XLT | Uniden UBC3500XLT | Puxing PX-888 | Yaesu FT-450

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4906
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: 335,975 en 309,625(QRA) - Bandbox or not
« Reactie #33 Gepost op: 27 april 2009, 15:37:29 »
Lijkt me een goed plan, een aparte thread. ;)

Ik heb ook wel aan een web-based lijst gedacht. MySQL erachter voor het filteren en zo. Maar ik ben geen webdeveloper en zoiets als dit lijkt me aardig complex. Want ik zou er dan ook gelijk een custom export naar PDF bij in willen, zodat een gebruiker zijn eigen lijsten kan samenstellen. En een export naar (bctool) CSV formaat.

En bij publiek toegankelijk, hoe filter je dan de serieuze hits van de niet zo betrouwbare ("ja, ik denk wel dat ik iets gehoord heb en het leek wel op die frequentie", terwijl het een friese frequentie is en een gebruiker uit Maastricht of zo).

Nee, dan post ik mijn lijst(en) liever regelmatig en verwerk het commentaar zelf.

Maar het is een leuk idee, dat wel. Zal eens googlen of er een soort on-line databasedinges is, webspace heb ik wel.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland