Ik heb een soortgelijke ervaring
Ik had in 1978 voor zeer veel geld de allernieuwste sommerkamp am/ssb 27 set gekocht, nieuw in de doos.
Ik kon echter niet wachten totdat ik thuis was en heb hem op het adres waar ik hem gekocht had direct in de auto aangesloten.
# km hier vandaan zat ik trots met wat cb vrienden te testen hoe het werkte en reed er een politieauto achter me die me met de microfoon in de hand hadden zien zitte.
Ben aangehouden en het apparaat werd in beslag genomen (10 minuten na aanschaf) en ik werd een uurtje of 3 in een politiecel opgesloten en mij auto totaal onderzocht.
Ik werd veroordeelt tot een boete van ik meen 700 gulden welke ik dus ook nooit betaald had.
Na een hele poos ook de deurbel , 2 grote agenten van de parket dienst kwamen de boete innen .
In een stuk van de kamer net achter een klein muurtje stond echter een kast helemaal volgestapeld met 27mc, 2 meter en ga zo maar door en destijds zat ik met een groepje vrienden te piraten net boven 2 meter en dat stond aan .
Gelukkig werd ik in de tijd dat de agenten binnen waren niet opgeroepen, maar spannend was het zeker.
Doet me direct denken aan een gebeurtenis in het ouderlijk huis wat ook niets met ontvangen en scanners te maken heeft maar goed.
Ik had een klein 3 meter zendertje met een ecc82 buisje opgebouwt op een stuk aluminium kabelgoot.
Op een dag was ik het ding een beetje aan het afregelen en was tijdens het afregelen enkele malen prima te ontvangen op de tv van mijn ouders.
Op een geven moment hoorde ik wat voor de deur en stond er ineens een politieauto pal voor de deur geparkeerd.
Ik ben zo geschrokken dat ik in de achtertuin de zender kompleet vernield heb .
Omdat er niet aangebelt werd was ik er van overtuigd dat ik hier goed aan gedaan had en dat dit mijn redding was geweest.
De politie auto was na 2 uur pas weer weg echter een dag later kreeg ik te horen dat de overbuurvrouw jarig was en dat de politieauto bij haar broer hoorde die in diensttijd toch even op bezoek was gekomen.