Auteur Topic: Tilburg Ten Miles  (gelezen 6250 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hans013

  • PD2HSB
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 859
Tilburg Ten Miles
« Gepost op: 7 september 2008, 12:32:22 »
Voor de liefhebbers:

NRK op RU2: 465.950 ingang: 455.9500

Groetjes

nl-12025

  • Gast
Re: Tilburg Ten Miles
« Reactie #1 Gepost op: 10 juni 2011, 14:18:54 »
Wordt nu door een andere organisatie gedaan, niet meer door het nrk, inzet geschiet door vrijwilligers uit o.a. die hoek en ghor, derhalve wordt c200 voor medisch gebruikt.
12025

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: Tilburg Ten Miles
« Reactie #2 Gepost op: 1 september 2017, 10:00:16 »
Deze in- en uitgangsfrequentie werden ook gebruikt tijdens de laatste Tilburg Marathon. Toen was het DMR TG2492 CC7. Opvallend was dat er naast verkeersregelaars, EHBO en (politie?)bikers zelfs een ambu en de OVD-G op het kanaal zaten. Ik dacht zelfs te horen dat het vanuit het politieburo werd gecoördineerd.
Kan maar zo zijn dat ze voor a.s. zondag (3-9) dezelfde configuratie uit de kast trekken.

Offline Wijkensis

  • Genealoog, verzamelaar, speurder
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
  • Speuren en verzamelen
Re: Tilburg Ten Miles
« Reactie #3 Gepost op: 19 september 2018, 20:07:06 »
De frequentie door de mensen van het RodeKruis werd gebezigd (gewoon analoog) tijdens de TilburgTenMiles dit jaar; was de 154.1125.
De portofoons, een 20tal, werden in de week alvorens het gebeuren, uitgebreid getest en afgesteld.
Dat gebeurde waarschijnlijk bij mij op de plaats (Carré) onder in een kelder, omdat bij het openen van 1 spreeksleutel, hier telkens
een 7tal frequenties tegelijker tijd voluit mee open werden gedrukt.
Nu zit ik niet zo gek ver van het RodeKruis gebouw hier te Tilburg (Leonard v Veghelstraat-Besterdring)
maar die afstand (ruim 600Mtr centrum Tilburg) is zelfs hemelsbreed nog te veel om te bedenken dat die porto's wel erg veel wattage in zich moeten hebben
om 7 frequenties tegelijk plat te drukken.

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: Tilburg Ten Miles
« Reactie #4 Gepost op: 20 september 2018, 09:13:18 »
Onzin! Op 154.1125 zitten de verkeersregelaars van Goirle. Het Rode Kruis zat gewoon op hun reguliere netwerk.

De frequentie door de mensen van het RodeKruis werd gebezigd (gewoon analoog) tijdens de TilburgTenMiles dit jaar; was de 154.1125.
De portofoons, een 20tal, werden in de week alvorens het gebeuren, uitgebreid getest en afgesteld.
Dat gebeurde waarschijnlijk bij mij op de plaats (Carré) onder in een kelder, omdat bij het openen van 1 spreeksleutel, hier telkens
een 7tal frequenties tegelijker tijd voluit mee open werden gedrukt.
Nu zit ik niet zo gek ver van het RodeKruis gebouw hier te Tilburg (Leonard v Veghelstraat-Besterdring)
maar die afstand (ruim 600Mtr centrum Tilburg) is zelfs hemelsbreed nog te veel om te bedenken dat die porto's wel erg veel wattage in zich moeten hebben
om 7 frequenties tegelijk plat te drukken.

Offline Wijkensis

  • Genealoog, verzamelaar, speurder
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
  • Speuren en verzamelen
Re: Tilburg Ten Miles
« Reactie #5 Gepost op: 23 september 2018, 09:44:45 »
Nou Hennie, jij mag van mij gelijk hebben hoor, daar die frequentie door meerdere organisaties word gebruikt.

Maar tegelijkertijd is dan de "onzin" bewering tegen mij , ook niet nodig.

Immers was het toch echt zo dat tijdens de Ten Miles Tilburg, deze frequentie werd gebruikt
in de porto's van de Rodekruis medewerkers langs de route,
om hun centrale medische post bij het Stadhuis op de hoogte te houden van hun acties.
Zo werden er een paar mensen behandeld, die gevallen waren, en twee keer waar een rolstoel vanuit de medische post
bij de Kerk op de Heuvel, werd geregeld.
Dat zie ik een verkeersleiding van Goirle eigenlijk niet zo gauw doen te Tilburg, bij dit evenement.
Wel viel mij op dat een aantal medewerkers geen idee hadden van het stratenplan van Tilburg...........
Ik bedoel....zelfs iemand uit Goirle zou de Spoorlaan in Tilburg  geen "Spoorstraat" noemen.

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: Tilburg Ten Miles
« Reactie #6 Gepost op: 23 september 2018, 10:03:43 »
Ik vermoed dat VKR een porto bij NRK in de post heeft gezet om een korter lijntje te hebben. Regelaars kunnen dan mogelijk meteen een incident doorgeven.
Verder hoor ik er ook wel mensen op die er niet op horen te zitten, tenzij het de beheerders zijn die het netwerk testen. Ook hoor ik er versleutelde digitale communicatie op maar dat komt niet uit de buurt van Tilburg. Ook analoog van verder weg komt er op binnen.

154.1125 is trouwens momenteel actief. Regelaars rond de Smokkelaarstrail in het Goirlese grensgebied. TQ 131.8 deze keer.

Nou Hennie, jij mag van mij gelijk hebben hoor, daar die frequentie door meerdere organisaties word gebruikt.

Maar tegelijkertijd is dan de "onzin" bewering tegen mij , ook niet nodig.

Immers was het toch echt zo dat tijdens de Ten Miles Tilburg, deze frequentie werd gebruikt
in de porto's van de Rodekruis medewerkers langs de route,
om hun centrale medische post bij het Stadhuis op de hoogte te houden van hun acties.
Zo werden er een paar mensen behandeld, die gevallen waren, en twee keer waar een rolstoel vanuit de medische post
bij de Kerk op de Heuvel, werd geregeld.
Dat zie ik een verkeersleiding van Goirle eigenlijk niet zo gauw doen te Tilburg, bij dit evenement.
Wel viel mij op dat een aantal medewerkers geen idee hadden van het stratenplan van Tilburg...........
Ik bedoel....zelfs iemand uit Goirle zou de Spoorlaan in Tilburg  geen "Spoorstraat" noemen.