Auteur Topic: Bezoekje Airport Rotterdam met mijn nieuwe XLT3500 :-)  (gelezen 2699 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline crypto

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
Bezoekje Airport Rotterdam met mijn nieuwe XLT3500 :-)
« Gepost op: 26 juli 2008, 17:57:26 »
Hallo allemaal,

als scannerenthousiasteling in ruste had ik mezelf maar eens getrakteerd op een nieuwe ontvanger (Uniden XLT3500). Schaam me diep maar heb gister pas het bestaan van de closecall functie ontdekt op de Uniden scanners. Typisch een merk dat ik vroeger steevast negeerde. Als ik de laatste tijd nog wat deed was dat met het duo IC-R20 en mijn vertrouwde scout. Daarnaast heb ik meestal ook wel mijn kenwood portotje TH-7E in de auto slingeren. Ik was vooral geinspireerd door de komst van Karadciz om mijn spulletjes even uit de doos te halen.

Maar goed vandaag dus met de 3500 op pad. Kwa uiterlijk blijft het de uitstraling van kinderspeelgoed hebben, maar de prestaties (zeker in verhouding tot de prijs) zijn super. Het is net als met gsm's tegenwoordig. Je moet even het menutje doorhebben, maar daarna is het ook knallen. Helaas dat ABE het hoog nodige pc-kabeltje niet in huis had. Sterker nog de man die mij hielp wist nauwelijks wat een scanner was. Ze moeten het denk ik tegenwoordig van de satellietontvangers hebben....Programmeren ga ik dan wel doen zodra het online bestelde kabeltje en de software van Butel binnen zijn.

Lekker in het zonnetje op Zestienhoven rondgehobbeld en ja hoor! De voor mij totaal onbekende frq's knalde er lekker uit. Helemaal super is de on the fly TQ decoding. Nou kwam ik tegen? Volgens mij zal het meeste wel bekend zijn.

153.16875 - 4,6MHz relais station van het ingehuurd beveiligingsbedrijf. NVD staat op de autotjes
Gelukkig worden de oude ATF1 frequenties opnieuw gebruikt
466.0300 AVIA services. De mannetjes die de kisten schoonmaken
131.5500 zal wel iets corporate geweest zijn. In ieder geval leuk dat ie ook AM frequenties pakt. Dat doet mijn scout alleen als ze echt keihard zijn.
455.8900 AVIA de dames van de grond.
165.4100 groundcontrol oid. klonk als relais, maar zal wel gekoppeld zijn met een AM kanaal.

Ik hoopte nog iets van het uitzetcentrum te vinden. Zal wel ergens in de 84 zitten. komt volgende keer.

Nou ja, in ieder geval ivm de nieuwe gast in Scheveningen. Kan iemand bevestigen dat het 428 netje nog steeds klopt? Zijn de frequenties van de UN beveiligers bij het ICTY bekend? Gezien de dreiging zal ook de DSIE wel aanwezig zijn bij de aankomst. Gebruiken die alleen c2000 of hebben ze ook iets bij zich waar ze wel op kunnen rekenen?

Binnenkort maar weer eens wat antenne's op het dak plaatsen en op de auto. Het ontdekken wat er te luisteren is, is eigenlijk nog best wel leuk.




E

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4924
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Bezoekje Airport Rotterdam met mijn nieuwe XLT3500 :-)
« Reactie #1 Gepost op: 26 juli 2008, 19:49:45 »
Citaat van: "crypto"
131.5500 zal wel iets corporate geweest zijn.

VLM Operations.

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1343
Re: Bezoekje Airport Rotterdam met mijn nieuwe XLT3500 :-)
« Reactie #2 Gepost op: 31 juli 2008, 09:13:00 »
Heb je van de 455 en 466 frequentie ook de Tq?
Gezien het vele gebruik van vooral ook de 455 frequenties maakt dat het meeluisteren wat makkelijker.

Vastdank.

Spoorfan

Offline epronk

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 29
Re: Bezoekje Airport Rotterdam met mijn nieuwe XLT3500 :-)
« Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2008, 09:28:53 »
466.0300 (simplex) TQ 91.5  Bagage Afhandeling en Schoonmaakdiensten Aviapartner Rotterdam Airport.

De AVIA dames op de grond weet ik ook niet. (455.8900)

Misschien iemand anders?

groeten,

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: Bezoekje Airport Rotterdam met mijn nieuwe XLT3500 :-)
« Reactie #4 Gepost op: 31 juli 2008, 17:43:22 »
Citaat van: "epronk"
De AVIA dames op de grond weet ik ook niet. (455.8900)

Misschien iemand anders?

groeten,

455.8900 TQ 103.5