Auteur Topic: En zo kan het ook voor de pers  (gelezen 119951 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7568
  • PE1RFR
Re: En zo kan het ook voor de pers
« Reactie #330 Gepost op: 26 februari 2011, 23:05:15 »
Citaat van: "Hans Peter"
Wat bij mij benkend is dat de minister aan alle regio's in nederland heeft opgedragen om in de loop van 2011 via P2000 persalarm te verzorgen, geen een regio krijgt hier een uitzondering op.

Sorry, een hoop onjuistheden. De minister (welke dan ook) heeft hier niets mee te maken. Een en ander is besloten door de Raad van Hoofdcommissarissen, onder 'druk' van de NVJ. De bedoeling is dat de alarmering van de pers plaats maakt voor "informering", hetgeen laagdrempeliger wordt. P2000 leent zich daar bij uitstek voor, maar als een regio een andere methode wil kiezen dan kan dat ook.

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: En zo kan het ook voor de pers
« Reactie #331 Gepost op: 14 mei 2011, 23:14:31 »
Is er al iets bekent wanneer de politie Zeeland met het pers-infosysteem gaat beginnen ?
Zag las de politie Hollands Midden al weer is verschoven naar 1 Juni :(

Offline MR

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 76
  • Fotograaf en webmanager
    • Mario Rentmeester fotografie
Re: En zo kan het ook voor de pers
« Reactie #332 Gepost op: 15 mei 2011, 12:15:31 »
Is er al iets bekent wanneer de politie Zeeland met het pers-infosysteem gaat beginnen ?

Dat was 1 april, toen werd het 1 mei, maar zoals je ook zal hebben geconstateerd is het nog niet van de grond gekomen. Ik denk dat het nog wel even gaat duren.

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: En zo kan het ook voor de pers
« Reactie #333 Gepost op: 15 mei 2011, 12:33:17 »
Dat was 1 april, toen werd het 1 mei, maar zoals je ook zal hebben geconstateerd is het nog niet van de grond gekomen. Ik denk dat het nog wel even gaat duren.

Okč we wachten het dan maar weer af.

Offline freaky33

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 272
Re: En zo kan het ook voor de pers
« Reactie #334 Gepost op: 9 juni 2011, 12:49:15 »
Inmiddels is de persinfo te zien in Gooi en Vechtstreek en ook in Amsterdam.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7568
  • PE1RFR
Re: En zo kan het ook voor de pers
« Reactie #335 Gepost op: 9 juni 2011, 13:32:38 »
Inmiddels is de persinfo te zien in Gooi en Vechtstreek en ook in Amsterdam.

Inmiddels?

Offline freaky33

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 272
Re: En zo kan het ook voor de pers
« Reactie #336 Gepost op: 9 juni 2011, 23:30:15 »
Inmiddels is de persinfo te zien in Gooi en Vechtstreek en ook in Amsterdam.

Inmiddels?

Hoezo?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7568
  • PE1RFR
Re: En zo kan het ook voor de pers
« Reactie #337 Gepost op: 10 juni 2011, 02:30:38 »
Hoezo?

Met "inmiddels" wek je de indruk dat het kortgeleden is ingevoerd. Gooi en Vechtstreek draait al ruim 6 maanden, sinds 01-12-2010. Amsterdam sinds 15-03-2011. Na een dusdanige periode vermoed ik dat 99,9% van dit forum er wel van op de hoogte is ;)

Offline freaky33

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 272
Re: En zo kan het ook voor de pers
« Reactie #338 Gepost op: 10 juni 2011, 11:39:29 »
Ik kwam er van de week pas achter.
Wat wordt er trouwens bedoeld met "Verl plts ongeval"

Offline MR

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 76
  • Fotograaf en webmanager
    • Mario Rentmeester fotografie
Re: En zo kan het ook voor de pers
« Reactie #339 Gepost op: 10 juni 2011, 12:04:44 »
Ik kwam er van de week pas achter.
Wat wordt er trouwens bedoeld met "Verl plts ongeval"

Dat er iemand die betrokken was bij een ongeval is doorgereden. Verlaten plaats ongeval noemen ze dat.

Offline freaky33

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 272
Re: En zo kan het ook voor de pers
« Reactie #340 Gepost op: 16 juni 2011, 13:02:27 »
Het valt me op dat er met name in Amsterdam wel heel veel Prio 1 vechtpartijen worden gemeld, soms 2 achter elkaar. Dat was in de tijd dat we nog naar de scanner luisterde naar de Amsterdamse politie, wel wat minder allemaal. Is Amsterdam zo heet gebakerd geworden de laatste tijd of wordt de melding Prio 1 vechtpartij ook wel eens aan iets anders gegeven?

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1811
    • aw foto
Re: En zo kan het ook voor de pers
« Reactie #341 Gepost op: 16 juni 2011, 16:40:57 »
Het valt me op dat er met name in Amsterdam wel heel veel Prio 1 vechtpartijen worden gemeld, soms 2 achter elkaar. Dat was in de tijd dat we nog naar de scanner luisterde naar de Amsterdamse politie, wel wat minder allemaal. Is Amsterdam zo heet gebakerd geworden de laatste tijd of wordt de melding Prio 1 vechtpartij ook wel eens aan iets anders gegeven?

Ze mogen daar gewoon graag meppen.. :)
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Leen Ansems

  • Gast
Re: En zo kan het ook voor de pers
« Reactie #342 Gepost op: 16 juni 2011, 19:25:07 »
Het valt me op dat er met name in Amsterdam wel heel veel Prio 1 vechtpartijen worden gemeld, soms 2 achter elkaar. Dat was in de tijd dat we nog naar de scanner luisterde naar de Amsterdamse politie, wel wat minder allemaal. Is Amsterdam zo heet gebakerd geworden de laatste tijd of wordt de melding Prio 1 vechtpartij ook wel eens aan iets anders gegeven?

Eerlijk gezegd doen we hier op dit forum daar niks mee. We verzamelen frequenties en capcodes en zoeken daar een gebruiker bij. We zijn geen hulpverleningsforum en kikken ook niet op 112 meldingen. Alleen bij grote gebeurtenissen bespreken we hoe het technisch is gelopen en hoe het beter kan, maar met de berichten die dan uitgewisseld worden hebben we niks van doen.

Offline freaky33

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 272
Re: En zo kan het ook voor de pers
« Reactie #343 Gepost op: 16 juni 2011, 20:55:22 »
Het valt me op dat er met name in Amsterdam wel heel veel Prio 1 vechtpartijen worden gemeld, soms 2 achter elkaar. Dat was in de tijd dat we nog naar de scanner luisterde naar de Amsterdamse politie, wel wat minder allemaal. Is Amsterdam zo heet gebakerd geworden de laatste tijd of wordt de melding Prio 1 vechtpartij ook wel eens aan iets anders gegeven?

Eerlijk gezegd doen we hier op dit forum daar niks mee. We verzamelen frequenties en capcodes en zoeken daar een gebruiker bij. We zijn geen hulpverleningsforum en kikken ook niet op 112 meldingen. Alleen bij grote gebeurtenissen bespreken we hoe het technisch is gelopen en hoe het beter kan, maar met de berichten die dan uitgewisseld worden hebben we niks van doen.

Ja en? Het was gewoon een vraag hoor. Het valt me op.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7568
  • PE1RFR
Re: En zo kan het ook voor de pers
« Reactie #344 Gepost op: 16 juni 2011, 21:21:38 »
Ja en? Het was gewoon een vraag hoor. Het valt me op.

Iets vriendelijker reageren mag wel, hiermee zet je jezelf alleen maar in de schijnwerpers...

P2000 en de meldingen via de scanner zijn niet met elkaar te vergelijken. Op P2000 zie je alleen de meldingsclassificatie en via de mobilofoon kan men iets heel anders te horen krijgen. Een "BEKNELLING" kan een kind met zijn voet tussen de spaken zijn, met zijn hoofd tussen de spijlen van een hek, een ongeval met beknelling (daadwerkelijke beknelling of gecontroleerde bevrijding), iemand met zijn hoofd in de wc-pot, of iemand bedolven onder een container. Op P2000 is dat allemaal "BEKNELLING". Zo zullen er ook vele varianten zijn op de vechtpartijen die stuk voor stuk via de mobilofoon anders klinken, maar er op P2000 allemaal hetzelfde uit zien.