Hoi Marc,
Heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik ga die banden vanavond direct opnieuw afstropen, maar dan met de door jou genoemde frequentiestappen. En natuurlijk ga ik die taxifrequenties er allemaal inzetten.
Misschien valt het dan toch allemaal wel mee, want zitten die taxi's dan toch niet te trunken? Eigenlijk weet ik alleen zeker dat de HTM met Entropia wel trunkt, maar om nou alleen daarvoor een nieuwe scanner aan te schaffen zie ik nou ook weer niet zitten.
Ik laat hier in ieder geval even mijn ervaringen terughoren!
Nogmaals bedankt en groet,
Gerard
Ik weet niet of je nog aan het overwegen bent maar de HTM is bezig met een eigen Tetracom netwerk dus als je daar een trunking scanner voor koopt zou het zonde zijn.
Ook beveiligers, verkeerdienst en controleur gaan daarop.
Volgens de plannen willen ze dit netwerk ook openstellen voor andere bedrijven en instellingen om de kosten te drukken.
Waneer ? weet niemand want het zou al in de lucht moeten wezen.
Hoi,
Ik ben nog druk alle voors en tegens aan het afwegen en info aan het verzamelen over wat er nou zoal nog in de vrije ether te beluisteren is. Daarbij merk ik dat inderdaad steeds meer bedrijven en organisaties gebruik gaan maken van de moderne technieken, die vaak niet met een scanner te volgen zijn. Het lijkt wel een trend!
Als deze ontwikkeling doorzet, zullen er straks misschien wel scanners op de markt komen waarmee je wel kunt luisteren, maar ik schat in zeker niet naar alles. Misschien wel naar veel, maar hoe meer erop zit, hoe duurder die apparaten zullen worden.
Kortom, ik denk dat er steeds minder te beluisteren zal zijn met relatief eenvoudige en goedkope apparatuur. Daarom denk ik dat ik het voorlopig even hou bij mijn Yupiteru en de ontwikkelingen afwacht. Wel ga ik een antenne plaatsen, dus zal het me voorlopig alleen een antenne met toebehoren kosten.
Alles wat ik dan kan beluisteren is mooi meegenomen en beter dan alles wat ik met een duur apparaat toch niet kan beluisteren!
Dank voor je reactie!