Auteur Topic: Welke portofoon als Babyfoon? Midland GXT600VP4 / Cobra MT7?  (gelezen 6838 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

AOR8k

  • Gast
Welke portofoon als Babyfoon? Midland GXT600VP4 / Cobra MT7?
« Gepost op: 21 maart 2007, 07:35:59 »
Hallo iedereen,

Ik heb een vraag. Ik ben op zoek naar een portofoon met een VOX of Babyfoon functie die ik wil gebruiken als ik uit eten ga in de buurt waar ik woon. De restaurants die ik bezoek liggen niet verder dan 1/2 km van huis maar zijn wel omgeven door wat middelhoge betonnen gebouwen. Thuis heb ik een Philips babyfoon dus de porto's worden alleen 1 a 2 keer per maand voor een paar uurtjes gebruikt en misschien nog eens een enkele keert als ik in een vakantiehuisje zit.

Mijn oog is tot nu toe gevallen op een tweetal modellen;

- Midland GXT600VP4 (vergunning nodig) (VOX functie) http://www.midlandradio.com/comersus/st ... oduct=5507

- Cobra MT750C (geen vergunning nodig) (VOX en Babyfoon functie) http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=686


De Cobra lijkt het beste alternatief aangezien deze legaal is maar ik ben een beetje bezorgd om het bereik. De Midland is natuurlijk illegaal voor mij maar heeft meer vermogen en zou het dus makkelijker moeten redden in het restaurant. Maar misschien zijn er nog andere alternatieven?

Verder begrijp ik dat er een onderscheid gemaakt word tussen de VOX en babyfoon functie. Snap ik het goed dat met VOX functie geluid (andere mensen) uit de porto zou kunnen komen die bij het kind staat en met de Babyfoon functie niet?

Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen met deze beslissing.

Offline Ben-Scan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 382
Re: Welke portofoon als Babyfoon? Midland GXT600VP4 / Cobra MT7?
« Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2007, 07:58:34 »
Ik zou voor de midland gaan,die is wel ''illegaal'' maar heb hem hier zelf ook gebruikt,en nog nooit porblemen meegehad moet je eens naar amsterdam gaan voor de gein,daar gebruiken ze die dingen volop.
Mvg,Ben