Auteur Topic: shipplotter  (gelezen 68178 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Scannernet.nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 183
    • Scannernet.nl
Re: shipplotter
« Reactie #60 Gepost op: 25 februari 2007, 16:25:59 »
OK,

in ieder geval bedank. NU heb ik nog een probleem (dan hou ik ook echt op met zeuren....). De scanner staat hier 24-uur per dag aan. Nu ben ik 's nachts aan het werk. Als ik naar mijn werk ga staat de kaart die ik in shipplotter gebruik gewoon op het goede "zoom niveau". Als ik 's nachts dan de website bezoek, dan zie ik een kaart die volledig ingezoomd is, terwijl er niemand aan de computer is geweest. Ik heb dit nu al een aantal keren meegemaakt. Erg vervelend natuurlijk, want zo is een groot gedeelte van de kaart niet zichtbaar.

Suggesties???

Groet,

Bas
Kijk ook eens op Scannernet.nl voor Live Scanners, Live AIS, Flightradars & meer.....

Volg ook onze Twitter & Facebook

Offline j.d.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 238
Re: shipplotter
« Reactie #61 Gepost op: 27 februari 2007, 15:09:05 »
Citaat van: "Bass"
OK,

in ieder geval bedank. NU heb ik nog een probleem (dan hou ik ook echt op met zeuren....). De scanner staat hier 24-uur per dag aan. Nu ben ik 's nachts aan het werk. Als ik naar mijn werk ga staat de kaart die ik in shipplotter gebruik gewoon op het goede "zoom niveau". Als ik 's nachts dan de website bezoek, dan zie ik een kaart die volledig ingezoomd is, terwijl er niemand aan de computer is geweest. Ik heb dit nu al een aantal keren meegemaakt. Erg vervelend natuurlijk, want zo is een groot gedeelte van de kaart niet zichtbaar.

Suggesties???

Bass, probeer eens Options-Graphic output-AVI capture-Setup etc... en zet de tijd
b.v. op 30 minuten zonder uploading naar je home/web-page.
Bij thuiskomst na je werk kan je dan zien of deze funktie wel stabiel is gebleven.

Denk ook eens aan de muis.......als de kat/poes er mee gaat dollen.....

Gr.: j.d.

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: shipplotter
« Reactie #62 Gepost op: 27 februari 2007, 20:35:31 »
Heb shipplotter nu ook op mijn pc en het werkt perfect nu zijn de schepen allemaal rood is het mogelijk om bepaalde schepen een eigen kleur te geven ?
Zoja waar kan ik dat vinden om het aan te passen.

Offline j.d.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 238
Re: shipplotter
« Reactie #63 Gepost op: 27 februari 2007, 21:01:18 »
Tom, het is wat moeilijk uit te leggen.
Het "steeksleuteltje" en dan kom je op "Plotted Information"
Rechts boven kan je alles ingeven aan kleuren voor de bedoelde schepen.
Lees de "Help file" van shipplotter aandachtig.

Voor @Bass:
De "Quick chart" mogelijkheid geeft je de mogelijkheid om "stabiel" te uploaden.

Gr.; j.d.

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: shipplotter
« Reactie #64 Gepost op: 27 februari 2007, 21:28:50 »
Citaat van: "j.d."
Tom, het is wat moeilijk uit te leggen.
Het "steeksleuteltje" en dan kom je op "Plotted Information"
Rechts boven kan je alles ingeven aan kleuren voor de bedoelde schepen.
Lees de "Help file" van shipplotter aandachtig.

Voor @Bass:
De "Quick chart" mogelijkheid geeft je de mogelijkheid om "stabiel" te uploaden.

Gr.; j.d.

Oke heb het gevonden ga er mee aan de slag bedankt. :)

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: shipplotter
« Reactie #65 Gepost op: 27 februari 2007, 22:19:49 »
Citaat van: "zulu10"
Citaat van: "j.d."
Tom, het is wat moeilijk uit te leggen.
Het "steeksleuteltje" en dan kom je op "Plotted Information"
Rechts boven kan je alles ingeven aan kleuren voor de bedoelde schepen.
Lees de "Help file" van shipplotter aandachtig.
Gr.; j.d.

Oke heb het gevonden ga er mee aan de slag bedankt. :)

En na wat gegoochel is het gelukt :)  j.d. nogmaals bedankt.

Offline j.d.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 238
Re: shipplotter
« Reactie #66 Gepost op: 28 februari 2007, 21:08:56 »
Geen dank...graag gedaan.
Nieuwe versie is uit van Shipplotter.

Gr.: j.d.

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: shipplotter
« Reactie #67 Gepost op: 28 februari 2007, 21:34:15 »
Citaat van: "j.d."
Geen dank...graag gedaan.
Nieuwe versie is uit van Shipplotter.

Gr.: j.d.

Ja heb ik ook gezien op de Shipplotter site zal hem eens binnen halen.

Offline Bart

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 381
Re: shipplotter
« Reactie #68 Gepost op: 6 april 2007, 16:05:33 »
En hier weer een nieuwe Shipplotter gebruiker. Nadat ik in mijn woonplaats helemaal niets ontving dacht ik mijn geluk maar eens te proberen in Schiedam. En met succes, het was even proberen maar inmiddels zie ik aardig wat schepen hier door de havens manouvreren. Toch heb ik nog een paar 'snelle' vragen voor de kenners:
sommige schepen vertonen geen naam maar een nummer. Is dat een ontvangstprobleem? Verder ben ik benieuwd of er verschil is tussen de twee frequenties. Ik heb ze allebei even geprobeerd, maar volgens mij ontvang ik op beide frequenties dezelfde schepen.

Groeten van een enthousiaste Shipplotter gebruiker,

Bart
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4924
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: shipplotter
« Reactie #69 Gepost op: 6 april 2007, 16:58:15 »
Citaat van: "Bart"
sommige schepen vertonen geen naam maar een nummer. Is dat een ontvangstprobleem? Verder ben ik benieuwd of er verschil is tussen de twee frequenties. Ik heb ze allebei even geprobeerd, maar volgens mij ontvang ik op beide frequenties dezelfde schepen.

De scheepsnaam behoort tot de statische informatie en wordt maar eens per 6 minuten uitgezonden (zie http://www.discriminator.nl/ais/) . Omdat om en om op de twee AIS-frequenties wordt gezonden, kan het dus 12 minuten duren voordat een scheepsnaam verschijnt.

Omdat de statische uitzendingen langer zijn, zijn ze wel gevoeliger voor storingen of de kwaliteit van je ontvanger.

ShipPlotter houdt zelf een database bij met mmsi's en bijbehorende scheepsnamen. De volgende keer wordt het schip meteen herkend.

Rene

Offline Bart

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 381
Re: shipplotter
« Reactie #70 Gepost op: 7 april 2007, 08:55:51 »
Citaat van: "Discriminator"
De scheepsnaam behoort tot de statische informatie en wordt maar eens per 6 minuten uitgezonden (zie http://www.discriminator.nl/ais/) . Omdat om en om op de twee AIS-frequenties wordt gezonden, kan het dus 12 minuten duren voordat een scheepsnaam verschijnt.

Omdat de statische uitzendingen langer zijn, zijn ze wel gevoeliger voor storingen of de kwaliteit van je ontvanger.

ShipPlotter houdt zelf een database bij met mmsi's en bijbehorende scheepsnamen. De volgende keer wordt het schip meteen herkend.

Rene bedankt voor de info. Inmiddels heb ik het aardig draaien volgens mij, waarbij ik jouw kaart gebruik. Als ik vergelijk met de on-line variant dan mis ik niets, sterker nog, ik zie af en toe meer schepen.

Groetjes,

Bart

PS. Johan ook bedankt voor de snelle privéreactie :)
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E

Joop

  • Gast
ais
« Reactie #71 Gepost op: 13 april 2007, 08:41:41 »
Wie kan mij vertellen hoe share werkt,als deze download kan ik niets met het programma b.v wisselen van scherm

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4924
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: ais
« Reactie #72 Gepost op: 13 april 2007, 08:43:37 »
Citaat van: "Joop"
Wie kan mij vertellen hoe share werkt,als deze download kan ik niets met het programma b.v wisselen van scherm

Als je een niet al te snelle PC hebt, kan het zijn dat je computer 'bevriest' tijdens het up- en downloaden van share-informatie. Op mijn antieke laptop heb ik het daarom uit staan.

Rene

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21815
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: ais
« Reactie #73 Gepost op: 13 april 2007, 08:46:51 »
Citaat van: "Joop"
Wie kan mij vertellen hoe share werkt,als deze download kan ik niets met het programma b.v wisselen van scherm

Daar heb ik hier ook behoorlijk last van. Als ik bijvoorbeeld van mijn eigen regio naar de Rijnmond wil dan duurt het lang voordat die kaart is geladen. Maar goed ik krijg die dan dus wel te zien en kan dan alle schepen volgen. Maar ook als ik wat anders wil gaan doen in het programma terwijl Share aan staat dan merk ik dat het heel traag gaat.

Edit; ik draai Shipplotter op een P4 3GHz met 512 MB intern op een 160 GB harde schijf.

Offline j.d.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 238
Re: ais
« Reactie #74 Gepost op: 13 april 2007, 16:06:17 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "Joop"
Wie kan mij vertellen hoe share werkt,als deze download kan ik niets met het programma b.v wisselen van scherm

Daar heb ik hier ook behoorlijk last van. Als ik bijvoorbeeld van mijn eigen regio naar de Rijnmond wil dan duurt het lang voordat die kaart is geladen. Maar goed ik krijg die dan dus wel te zien en kan dan alle schepen volgen. Maar ook als ik wat anders wil gaan doen in het programma terwijl Share aan staat dan merk ik dat het heel traag gaat.

Edit; ik draai Shipplotter op een P4 3GHz met 512 MB intern op een 160 GB harde schijf.

Weet ook niet alles maar......probeer eens ctrl ingedrukt te houden als je een andere kaart kiest. Ook met in-en uitzoomen zinvol.
Van "horen zeggen" is "quick chart" optie veruit stabiel. Gebruik deze optie op dit moment niet.
Misschien heeft ook de funktie "enable compression" hier mee te maken.
Had in het verleden ook dit soort problemen en heb als eerste het shipplotter.splash verwijderd.
Nu is de situatie, na een gevecht met mijn firewall-ICMP tabblad, zo dat shipplotter via seri ële input in share modus, Orbitron, WXtoIMG en de besturings software voor de PCR-1500 probleemloos naast elkaar aan het werk zijn.
Ook het up-downloaden elke 60 sec is een beetje teveel van het goede.

Hoop dat het een beetje helpt........

Gr.: j.d.

Zit nu op 120 seconden en dat is genoeg.