Auteur Topic: Capcodes werken niet meer  (gelezen 2261 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Jeffke

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Capcodes werken niet meer
« Gepost op: 3 juli 2010, 15:46:33 »
Hallo allemaal.

Ik had een vraag.
Ik heb al een lage tijd een pager Jupiter Pro, alleen hij heeft altijd netjes gewerkt maar de laatste paar maanden krijg ik niets meer door op de pager.

Is er misschien iets veranderd met de codes of gebruiken ze die niet meer hier in Limburg-noord.
Gaat om de regio Roermond, en dan voornamelijk de brandweer, het enige wat ik wel ontvang is de code van de trauma code 0923993
Maar de brandweer en de ambu krijg ik niet meer door.
Ik heb deze codes erin staan en die komen toch overeen met hetgeen wat hier op het forum staat.

1020187
1020188
1020189
1020118
1020119
1020120
1001742
1001733
1001731
0923993
1001732
1001730
1001739
1001734
1001735
1001737

Dit zijn de codes die ik erin heb staan.
Ik hoop dat iemand me ermee kan helpen.

Groetjes Jeffrey

Offline Bartje

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 274
Re: Capcodes werken niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 3 juli 2010, 15:52:48 »
Een aantal codes zijn vandaag nog gealarmeerd.
Staan ze toevalig niet uitgeschakeld in je pager?

Leen Ansems

  • Gast
Re: Capcodes werken niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 3 juli 2010, 16:27:48 »
Kijk even of je het antennesymbool  linksboven in het scherm ziet. Dat ziet eruit als een vorkje. Dan ontvangt de pager meestal niks en kan de ontvangerprint stuk gegaan zijn na een val. Probeer ook eens even de batterij er 2-3 seconden andersom in te zetten en plaats hem daarna weer op de juiste manier in de pager. De tijd staat nu op 12.00 uur en op de dag waarop de software in de pager klaar was. Binnen enkele minuten moet het antenneteken weg zijn en de juiste tijd en datum in het scherm komen. Doet hij dat, dan is je pager in orde. Stonden er voor de andersom plaatsing van de batterij ook rare tekens in het scherm, dan is dat nu ook opgelost. Laat even weten of het geholpen heeft.

Offline Jeffke

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Capcodes werken niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 3 juli 2010, 17:39:52 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Kijk even of je het antennesymbool  linksboven in het scherm ziet. Dat ziet eruit als een vorkje. Dan ontvangt de pager meestal niks en kan de ontvangerprint stuk gegaan zijn na een val. Probeer ook eens even de batterij er 2-3 seconden andersom in te zetten en plaats hem daarna weer op de juiste manier in de pager. De tijd staat nu op 12.00 uur en op de dag waarop de software in de pager klaar was. Binnen enkele minuten moet het antenneteken weg zijn en de juiste tijd en datum in het scherm komen. Doet hij dat, dan is je pager in orde. Stonden er voor de andersom plaatsing van de batterij ook rare tekens in het scherm, dan is dat nu ook opgelost. Laat even weten of het geholpen heeft.

Ik heb wel sinds een half jaar een dunne streep van boven naar beneden op het schermpje en dat antennesymbool brand niet maar knippert heel snel samen met de streep die in het beeldscherm staat.
Ik heb 2 symobolen die zichtbaar zijn in het scherm, bij standby zie ik dus een rondje met een puntje erin linksboven en daaronder een luidsprekersymbool.
Verder zie ik niets, als ik nu op de aanknop druk rechtsonder dan komt er de laatste melding in beeld, en dan zie ik ook die knipperende lijn met antennesymbool maar zo in standby modus niet.

Alvast bedankt

Gr Jeffrey

Leen Ansems

  • Gast
Re: Capcodes werken niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 4 juli 2010, 18:34:04 »
Zo te lezen heb je een storing in de lcd aansturing. Probeer in ieder geval de batterij er even andersom in en kijk of de tijd/datum na het correct plaatsen na enige minuten weer klopt.

Offline Jeffke

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Capcodes werken niet meer
« Reactie #5 Gepost op: 5 juli 2010, 17:14:21 »
Dit heb ik gedaan, en vreemd genoeg krijg ik nu wel weer berichten door, terwijl dit voorheen niet zo was.
De tijd en datum veranderen zich vanzelf naar de goede.

Hoe kan dit ??? als je de batterij er andersom in doet wat gebeurt er dan precies ?

Leen Ansems

  • Gast
Re: Capcodes werken niet meer
« Reactie #6 Gepost op: 5 juli 2010, 19:16:10 »
Citaat van: "Jeffke"
Dit heb ik gedaan, en vreemd genoeg krijg ik nu wel weer berichten door, terwijl dit voorheen niet zo was.
De tijd en datum veranderen zich vanzelf naar de goede.

Hoe kan dit ??? als je de batterij er andersom in doet wat gebeurt er dan precies ?

Net als een computer heeft een pager een werkgeheugen. Soms staat daar door een onbekende oorzaak een soort electronisch onkruid in en met de batterij even ompolen maak je het geheugen weer schoon. De pager gaat er in ieder geval niet stuk door, maar doe dit nooit bij een ander soort toestel, want dan is het een knal en soms wat vuurwerk/rook en je toestel is naar de andere wereld. :oops:

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Capcodes werken niet meer
« Reactie #7 Gepost op: 5 juli 2010, 21:49:38 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Soms staat daar door een onbekende oorzaak een soort electronisch onkruid in

Whaha Leen jij bent echt geweldig :):):)