Auteur Topic: verlichting knippert  (gelezen 1969 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline veiligheidsregionhn

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 79
verlichting knippert
« Gepost op: 14 februari 2009, 09:16:59 »
Beste allemaal,

Bij mijn jupiter 8.1 happert constant de verlichting. Het gaat niet geheel uit , maar dimt bij het indrukken van een knop. De batterij indicator geeft gewoon vol aan. Ik heb voor de zekerheid een nieuwe batterij gebruikt, maar hij blijft het doen. Heeft iemand een idee?


Groet,
Jeroen

Offline Pe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 335
Re: verlichting knippert
« Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2009, 09:51:56 »
Citaat van: "veiligheidsregionhn"
Beste allemaal,

Bij mijn jupiter 8.1 happert constant de verlichting. Het gaat niet geheel uit , maar dimt bij het indrukken van een knop. De batterij indicator geeft gewoon vol aan. Ik heb voor de zekerheid een nieuwe batterij gebruikt, maar hij blijft het doen. Heeft iemand een idee?


Groet,
Jeroen

Ik neem aan dat je de Jupiter 9.1 bedoelt? Ik ben zelf  aan het opletten of hij dit bij mij doet als de batterij leger raakt, zit bij mij een Varta batterij in. Die werd bij geleverd.

Mvg Hans Peter

Offline veiligheidsregionhn

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 79
Re: verlichting knippert
« Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2009, 15:23:27 »
Ja sorry, idd betreft het de 9.1

Offline chatjozef

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 217
Re: verlichting knippert
« Reactie #3 Gepost op: 3 maart 2009, 19:45:59 »
ik heb dit met meerdere pagers gehad.

Lijkt er op dat je batterij niet goed verbinding maakt met de contact punten.
zou stof tussen kunnen zitten.

Even schoonmaken en evt je contact punten wat oprekken zodat ze beter contact maken.
Groet,
Stephan

Leen Ansems

  • Gast
Re: verlichting knippert
« Reactie #4 Gepost op: 4 maart 2009, 06:22:41 »
Citaat van: "chatjozef"
ik heb dit met meerdere pagers gehad.

Lijkt er op dat je batterij niet goed verbinding maakt met de contact punten.
zou stof tussen kunnen zitten.

Even schoonmaken en evt je contact punten wat oprekken zodat ze beter contact maken.

Bij een vrijwel nieuwe pager lijkt me het schoonmaken van de contactveren niet nodig. Wel kan er een dun oxydelaagje aan de minpool van de batterij zitten. Het zwakker worden van de verlichting duidt inderdaad op slecht contact tussen de batterij en de pager. Gebruik je een pager een lange tijd niet (dat zal zelden voorkomen ;) ), haal dan de batterij er uit om te voorkomen dat een lekkende batterij de contactveren gaat aantasten.