Auteur Topic: Bereik P2000 zenders  (gelezen 16303 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline gerrit63

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 768
Bereik P2000 zenders
« Gepost op: 26 januari 2007, 20:45:28 »
Hoi P2000ers

Dit is mijn eerste topic.  Mijn vraag is,ik heb pas een pager,en ik ontvang hier in
hollandsmidden limburg en friesland brw. is dit gebruikelijk dat je zo verweg
ontvangt,zo ja hoe is dit mogelijk.

bedankt alvast. :(

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1801
    • aw foto
Re: Re:
« Reactie #1 Gepost op: 26 januari 2007, 20:47:54 »
P2000 werkt Landelijk. Dus als je in Leeuwarden staat kun je de berichten van Amsterdam ontvangen en andersom.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline gerrit63

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 768
Re: Re:
« Reactie #2 Gepost op: 26 januari 2007, 21:02:39 »
Citaat van: "Alwin"
P2000 werkt Landelijk. Dus als je in Leeuwarden staat kun je de berichten van Amsterdam ontvangen en andersom.

Oke bedankt  :)
Maar uiteindelijk met een frequentie van 169.500 hoe krijgen ze het bereik dan zover?

nogmaals thx voor het antwoord  ;)

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: Re:
« Reactie #3 Gepost op: 26 januari 2007, 21:24:48 »
In heel Nederland staan er antennes, die allemaal exact tegelijk hetzelfde signaal uitzenden op dezelfde frequentie.

Offline gerrit63

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 768
Re: Re:
« Reactie #4 Gepost op: 26 januari 2007, 21:27:16 »
Citaat van: "Remon"
In heel Nederland staan er antennes, die allemaal exact tegelijk hetzelfde signaal uitzenden op dezelfde frequentie.

Helemaal bedankt weer wat wijzer geworden

groetjessssss :):):)

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: Re:
« Reactie #5 Gepost op: 27 januari 2007, 20:11:50 »
Citaat van: "gerrit63"
Citaat van: "Alwin"
P2000 werkt Landelijk. Dus als je in Leeuwarden staat kun je de berichten van Amsterdam ontvangen en andersom.

Oke bedankt  :)
Maar uiteindelijk met een frequentie van 169.500 hoe krijgen ze het bereik dan zover?

nogmaals thx voor het antwoord  ;)

Moet 169.6500 zijn.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline timo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 146
Re: Bereik P2000 zenders
« Reactie #6 Gepost op: 27 januari 2007, 22:42:53 »
Citaat van: "gerrit63"
Hoi P2000ers

Dit is mijn eerste topic.  Mijn vraag is,ik heb pas een pager,en ik ontvang hier in
hollandsmidden limburg en friesland brw. is dit gebruikelijk dat je zo verweg
ontvangt,zo ja hoe is dit mogelijk.

bedankt alvast. :(

ik weet niet waar je precies zit in hollands midden, maar bijvoorbeeld in gouda staat de mast bij de brandweer kazerne, in bodegraven staat er ook nog 1 dacht ik in boskoop ook in alphen ook en leiden ook die weet ik zoeizo
Manschap a bij brandweer Hollands midden Post Gouda,
Eerst hulpverlener en verbindings-coordinator Rode kruis Gouda e.o.

112Limburg-noord

  • Gast
Re:
« Reactie #7 Gepost op: 12 juli 2008, 12:10:53 »
Citaat van: "gerrit63"
Citaat van: "Remon"
In heel Nederland staan er antennes, die allemaal exact tegelijk hetzelfde signaal uitzenden op dezelfde frequentie.

Helemaal bedankt weer wat wijzer geworden

groetjessssss :):):)

Die C/P2000 antennes overlappen elkaar circelvormig, zodat er ook altijd ontvangst en zenden mogelijk is.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Re:
« Reactie #8 Gepost op: 12 juli 2008, 14:55:52 »
Citaat van: "112Limburg-noord"
Die C/P2000 antennes overlappen elkaar circelvormig, zodat er ook altijd ontvangst en zenden mogelijk is.

Als je weet hoe radiosignalen zich gedragen dan weet je dat het stralingsdiagram van zo'n antenne in de praktijk nooit cirkelvormig is. Altijd zenden en ontvangen mogelijk? Nou dan ben je blijkbaar geen hulpverlener, er zijn zat situaties waarin C2000 het helaas laat afweten, sterker nog, geen enkel radionetwerk kan 100% zend/ontvangst garantie bieden. Ook P2000 laat het weleens afweten, ik wil best wel wat plekken noemen waar elke pager het moeilijk heeft hoor.

Groeten, Peter.

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: Re:
« Reactie #9 Gepost op: 12 juli 2008, 16:41:28 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "112Limburg-noord"
Die C/P2000 antennes overlappen elkaar circelvormig, zodat er ook altijd ontvangst en zenden mogelijk is.

ik wil best wel wat plekken noemen waar elke pager het moeilijk heeft hoor.

Groeten, Peter.

En anders vul ik Peter wel aan  :)
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Re:
« Reactie #10 Gepost op: 12 juli 2008, 21:03:33 »
Citaat van: "hunter"
ik wil best wel wat plekken noemen waar elke pager het moeilijk heeft hoor.

Och, T2000 doet het daar zeker niet

112Limburg-noord

  • Gast
Re: Re:
« Reactie #11 Gepost op: 13 juli 2008, 11:25:04 »
Citaat van: "vuurvreter63"
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "112Limburg-noord"
Die C/P2000 antennes overlappen elkaar circelvormig, zodat er ook altijd ontvangst en zenden mogelijk is.

ik wil best wel wat plekken noemen waar elke pager het moeilijk heeft hoor.

Groeten, Peter.

En anders vul ik Peter wel aan  :)

Helaas komen die blinde plekken voor zowel voor P als C 2000. En dat voor een systeem wat vele miljoenen gekost heeft.
Met het analoge systeem kon je nog weleens wat verre lokaties ontvangen. Zo hoorde ik op m'n Motorola pageboy2 vanuit Venlo in een industriegebouw met veel schalkelkasten, zeer duidelijk brandweer Leiden met een alarmering van een uitslaande brand in een studentenhuis.  "Op" de scanner kwam de politie van Amsterdam regelmatig voorbij.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Re:
« Reactie #12 Gepost op: 13 juli 2008, 14:21:58 »
Citaat van: "112Limburg-noord"
Helaas komen die blinde plekken voor zowel voor P als C 2000. En dat voor een systeem wat vele miljoenen gekost heeft.

Ook al kost een systeem miljarden, 100% dekking is onmogelijk.

Citaat van: "112Limburg-noord"
Met het analoge systeem kon je nog weleens wat verre lokaties ontvangen. Zo hoorde ik op m'n Motorola pageboy2 vanuit Venlo in een industriegebouw met veel schalkelkasten, zeer duidelijk brandweer Leiden met een alarmering van een uitslaande brand in een studentenhuis.  "Op" de scanner kwam de politie van Amsterdam regelmatig voorbij.

Je kunt analoog en digitaal niet met elkaar vergelijken, maar als je dat toch zo graag wilt, ook analoog had blinde vlekken. Bij digitaal bestaat het ontvangen van "verre lokaties" niet meer, om de doodeenvoudige reden dat de zenders enerzijds altijd in de lucht staan, dus waar jij vroeger een verre regio op BRW04 van Limburg-Noord hoorde, daar zou dat nu onmogelijk zijn omdat de lokale zender altijd in de lucht staat en anderzijds omdat de apparatuur zelf de sterkste zender selecteert, hetgeen overigens niet per definitie de dichtstbijzijnde zender hoeft te zijn, maar een 'verre' zender zal het ook niet zijn.

Groeten, Peter.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: Re:
« Reactie #13 Gepost op: 14 juli 2008, 07:55:53 »
Citaat van: "112Limburg-noord"
Zo hoorde ik op m'n Motorola pageboy2 vanuit Venlo in een industriegebouw met veel schalkelkasten, zeer duidelijk brandweer Leiden met een alarmering van een uitslaande brand in een studentenhuis.  "Op" de scanner kwam de politie van Amsterdam regelmatig voorbij.

Daar gaat weer een andere theorie overheen. AC Leiden en jouw regio gebruikten de zelfde aanstuurfrequentie met zelfde TQ voor de co-channel netten.
Dus bij goede condities waren er alarmeringen van Limburg te horen over BRW07 van Leiden en waren er alarmeringen van Leiden te horen over jouw BRW-kanaal. Dat was wel grappig om soms te horen. Was trouwens nog èèn regio in Nederland bij wie dat was, ik meen Groningen.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Re:
« Reactie #14 Gepost op: 14 juli 2008, 12:58:47 »
Citaat van: "Daaf"
Dus bij goede condities waren er alarmeringen van Limburg te horen over BRW07 van Leiden en waren er alarmeringen van Leiden te horen over jouw BRW-kanaal. Dat was wel grappig om soms te horen. Was trouwens nog èèn regio in Nederland bij wie dat was, ik meen Groningen.

Nostalgie :-) Klopt, Groningen en Den-Haag op BRW16 :)

Groeten, Peter.