Auteur Topic: probleem met portofoons hyt tc-700  (gelezen 6107 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline jos75

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 33
probleem met portofoons hyt tc-700
« Gepost op: 31 januari 2020, 20:16:23 »
Hallo allen

Ik heb een probleem met portofoons. Ik zal proberen e.a. zo goed mogelijk uit te leggen.

Ik heb 6 hyt tc-700 portofoons.  Daar zit de zelfde codeplug in.  3 van deze portofoons leken manco. Het groene lampje van ontvangst brand maar er is geen spraak te horen.  De ctcss codes kloppen.

Ik heb dus 3 portofoons over die met elkaar communiceren.  Verder communiceren deze ook met de hytera pd785 anytone 878 en 578.

Alleen wenste de klant 6 nieuwe portofoons en heb dus 6 baofengs BF 9700. De goede codeplug staat erin en deze communiceren ook netjes met de hytera pd785 anytone 878 en 578.  Alleen communiceren deze dus niet met de hyt tc-700 portofoons.  Wel brand op deze portofoons het groene lampje als ik zend met de boafengs. Maar op een of andere manier springt het tooncodeslot niet open.  Als ik de ctcss uitschakel communiceren ze wel weer met elkaar.

Het is een heel vreemd en misschien moeilijk uit te leggen verhaal maar hoop dat ik het toch goed heb kunnen verwoorden.  Ik heb de indruk dat ik in de CPS van de tc-700 iets over het hoofd zie maar weet echt niet wat.

De frequenties en ctcss codes kloppen gegarandeerd getuige ook dat ze wel communiceren met de hytera pd785 anytone 878 en 578.

Heeft iemand ervaring met een soortgelijk verhaal en heeft iemand een idee voor een oplossing?

Ik hoor graag van jullie.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: probleem met portofoons hyt tc-700
« Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2020, 20:47:04 »
wenste de klant

Je zoekt dus gratis advies om jouw commerciële problemen op te lossen?

Offline jos75

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 33
Re: probleem met portofoons hyt tc-700
« Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2020, 21:05:53 »
wenste de klant

Je zoekt dus gratis advies om jouw commerciële problemen op te lossen?

Dat klopt Rene

Net zoals ik ook anderen help als ik de kennis heb. Ik kan er natuurlijk ook omheen draaien en doen alsof het voor mijzelf is; maar zo ben ik niet. Overigens ben ik in loondienst en is het niet zo dat ik er iets aan verdien op persoonlijke titel. Het enige wat ik wil bereiken is kennis krijgen en een oplossing voor onze klant. Verder zie ik dat je moderator bent. Dus als het bericht niet gewenst is staat het je vrij om dit te verwijderen.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: probleem met portofoons hyt tc-700
« Reactie #3 Gepost op: 31 januari 2020, 21:17:31 »
Ik waardeer je motivatie en zal het bericht dus ook niet verwijderen   ;)

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 559
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: probleem met portofoons hyt tc-700
« Reactie #4 Gepost op: 31 januari 2020, 21:19:41 »
Ik heb de indruk dat ik in de CPS van de tc-700 iets over het hoofd zie maar weet echt niet wat.

Meten is weten
Bij welke deviatie gaan de verschillende ontvangers open?
Hoeveel deviatie geven de portofoon op de PL-toon (CTCSS)?

Offline jos75

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 33
Re: probleem met portofoons hyt tc-700
« Reactie #5 Gepost op: 31 januari 2020, 21:55:44 »
Ik waardeer je motivatie en zal het bericht dus ook niet verwijderen   ;)

Dankjewel Rene!  Fijn dat je ziet dat de intenties niet verkeerd zijn  :D

Offline jos75

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 33
Re: probleem met portofoons hyt tc-700
« Reactie #6 Gepost op: 31 januari 2020, 22:03:01 »
Ik heb de indruk dat ik in de CPS van de tc-700 iets over het hoofd zie maar weet echt niet wat.

Meten is weten
Bij welke deviatie gaan de verschillende ontvangers open?
Hoeveel deviatie geven de portofoon op de PL-toon (CTCSS)?

Hallo Ron
Ik kom er net achter dat mijn Ctscss meter op de Boafeng als waarde 0 aangeeft.  Dit terwijl hij in de codeplug op 107,2 staat. Net toen ik hier dieper op wilde doorzoeken besloot mijn PC dat het tijd was enkele update's door te voeren. Dus ik kom er heel even niet meer verder  :-X

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 559
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: probleem met portofoons hyt tc-700
« Reactie #7 Gepost op: 31 januari 2020, 22:15:26 »
Net toen ik hier dieper op wilde doorzoeken besloot mijn PC dat het tijd was enkele update's door te voeren.

[offtopic]
Dat is het nadeel van Windows  ::)
[/offtopic]

Offline jos75

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 33
Re: probleem met portofoons hyt tc-700
« Reactie #8 Gepost op: 1 februari 2020, 15:03:15 »
Net toen ik hier dieper op wilde doorzoeken besloot mijn PC dat het tijd was enkele update's door te voeren.

[offtopic]
Dat is het nadeel van Windows  ::)
[/offtopic]

Dat kun je wel zeggen!

Ondertussen ben ik iets verder. De problemen lijken toch aan de bf9700 te liggen. De frequentie en codes staan netjes in de codeplug.  Als ik ze programmeer en uitlees staan de frequenties en codes correct. (lijkt het)  Echter als ik met de frequentie counter/ ctcss meter ga meten geeft hij de codes niet weer en enkel de frequentie's

Het lijkt er dus op dat met wegschrijven iets fout gaat.  Ik denk dat ik het beste maandag gewoon op het werk de e.a.. probeer met de pc waar ook de software opstaat. Hiermee heb ik namelijk probleemloos eerder de BF9700 geprogrammeerd.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: probleem met portofoons hyt tc-700
« Reactie #9 Gepost op: 2 februari 2020, 08:17:38 »
Ondertussen ben ik iets verder. De problemen lijken toch aan de bf9700 te liggen. De frequentie en codes staan netjes in de codeplug.  Als ik ze programmeer en uitlees staan de frequenties en codes correct. (lijkt het)  Echter als ik met de frequentie counter/ ctcss meter ga meten geeft hij de codes niet weer en enkel de frequentie's

Het lijkt er dus op dat met wegschrijven iets fout gaat.  Ik denk dat ik het beste maandag gewoon op het werk de e.a.. probeer met de pc waar ook de software opstaat. Hiermee heb ik namelijk probleemloos eerder de BF9700 geprogrammeerd.

Dit bewijst maar weer dat die Chinese radio's uit China gewoon crap is. Ik heb er diverse gehad en ze zijn vrij snel weer bij mij uit de shack verdwenen puur om zulke dingen. De software die bij zo'n portofoontje komt is geschreven door iemand zonder enige vorm van kwaliteit en perceptie van de klant dan wel gebruiker. Ik snap ook niet dat je dit als Nederlands bedrijf durft te verkopen.

Offline jos75

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 33
Re: probleem met portofoons hyt tc-700
« Reactie #10 Gepost op: 3 februari 2020, 18:38:23 »
Dit bewijst maar weer dat die Chinese radio's uit China gewoon crap is. Ik heb er diverse gehad en ze zijn vrij snel weer bij mij uit de shack verdwenen puur om zulke dingen. De software die bij zo'n portofoontje komt is geschreven door iemand zonder enige vorm van kwaliteit en perceptie van de klant dan wel gebruiker. Ik snap ook niet dat je dit als Nederlands bedrijf durft te verkopen.

Tja Oxcar, dat zijn natuurlijk persoonlijke ervaringen. Het is de eerste keer dat ik dit mee maak. Wij hebben er toch al redelijk  wat in omloop zonder problemen. Sterker nog; wij gebruiken ze zelf ook regelmatig binnen o.a. onze BHV organisatie en kan er niet veel verkeerds over zeggen.

Voor de geïnteresseerden; Ik heb vandaag op het werk getest en het probleem was niet verholpen.  Met een andere BF9700 die van een andere levering kwam werkte wel alles naar behoren. Het lijkt dus  dat er iets mis is met de levering/batch. De porto's worden dan ook probleemloos omgeruild bij de leverancier.

In ieder geval bedankt voor het meedenken  ;D

Offline jos75

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 33
Re: probleem met portofoons hyt tc-700
« Reactie #11 Gepost op: 11 februari 2020, 18:02:50 »
Afloopbericht voor geïnteresseerden.
Vandaag via de importeur een nieuw CPS  software gekregen en nu werkt alles na behoren.

Bedankt voor het meedenken en de reactie's