Auteur Topic: pdw op mac draaien  (gelezen 6652 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline rubenket

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
pdw op mac draaien
« Gepost op: 12 september 2015, 21:23:11 »
Hallo allen,

Sinds een tijdje ben ik weer aan het experimenteren met pdw, maar ondertussen heb ik ook de overstap gemaakt van windows naar apple. Is er iemand wat ook met apple werkt en vmware fusion gebruikt om windows te draaien?
is het bij deze ook mogelijk om via de geluidskaart signaal op pdw te krijgen en hoe?

grrtz rubenket

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 559
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: pdw op mac draaien
« Reactie #1 Gepost op: 12 september 2015, 21:59:12 »
ondertussen heb ik ook de overstap gemaakt van windows naar apple.

Even spijkers zoeken op laag water:
Je stapt over van Microsoft naar Apple, of van Windows naar b.v. OS X, of IOS.
Microsoft en Apple zijn fabrikanten va hard- en/of software.
Windows, OS X en IOS zijn besturingssystemen.
De vraag is nu, welk besturingssysteem gebruik je op de Apple, want daar kan ook Windows, of Linux op werken.

Offline rubenket

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
Re: pdw op mac draaien
« Reactie #2 Gepost op: 13 september 2015, 09:42:52 »
ik werk op een apple met iOS als besturingssysteem, maar gelijktijdig draai ik met behulp van vmware fusion ook windows op deze apple om die enkele windows-based programma's wat ik nog heb te kunnen gebruiken. ik ben nu nog maar enkel iets aan het proberen en ik gebruik windows 2000 als proefsysteem

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 559
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: pdw op mac draaien
« Reactie #3 Gepost op: 13 september 2015, 10:19:15 »
ik werk op een apple met iOS als besturingssysteem

Een tablet dus, en geen laptop.

Offline rubenket

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
Re: pdw op mac draaien
« Reactie #4 Gepost op: 13 september 2015, 11:43:27 »
oeps verkeerd geantwoord ik werk met osx 10.10 en niet met iOS

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 559
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: pdw op mac draaien
« Reactie #5 Gepost op: 13 september 2015, 12:18:34 »
oeps verkeerd geantwoord ik werk met osx 10.10 en niet met iOS

Dan kan je met BootCamp ook Windows gebruiken en is het ook mogelijk, om Linux te gebruiken.

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: pdw op mac draaien
« Reactie #6 Gepost op: 13 september 2015, 14:44:44 »
Als je Windows binnen VMware draait, waar loop je dan precies vast? Je geluidskaart kun je in de instellingen van de VM koppelen, zodat je line-in gewoon beschikbaar is binnen Windows. Eventuele USB-apparaten kun je via diezelfde instellingen ook koppelen aan je VM.

Laat anders even duidelijk weten waar je vastloopt, dan kunnen we wat gerichter antwoorden.

Offline Ricie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 67
    • R.E.V. Media
Re: pdw op mac draaien
« Reactie #7 Gepost op: 14 september 2015, 20:53:54 »
Ik gebruik pdw sinds kort op de mac.
Het werkt bij mij echt prima tot nu toe, kijk eens naar het programma wineskin.

Hiermee kan je windows software rechtstreeks in osx draaien zonder een windows installatie nodig te hebben.
Ik draai hier dus PDW mee en dat werkt uitstekend.

Offline rubenket

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
Re: pdw op mac draaien
« Reactie #8 Gepost op: 14 september 2015, 21:20:15 »
Als je Windows binnen VMware draait, waar loop je dan precies vast? Je geluidskaart kun je in de instellingen van de VM koppelen, zodat je line-in gewoon beschikbaar is binnen Windows. Eventuele USB-apparaten kun je via diezelfde instellingen ook koppelen aan je VM.

Laat anders even duidelijk weten waar je vastloopt, dan kunnen we wat gerichter antwoorden.

ik ben momenteel nog aan het prullen op oude macbook. krijg om te beginnen al geen line in op het toestel.

Ik gebruik pdw sinds kort op de mac.
Het werkt bij mij echt prima tot nu toe, kijk eens naar het programma wineskin.

Hiermee kan je windows software rechtstreeks in osx draaien zonder een windows installatie nodig te hebben.
Ik draai hier dus PDW mee en dat werkt uitstekend.

dit interesseert me wel, deze ga ik alvast proberen. kan je hier iets meer uitleg over geven hoe dit werkt? heb het al gedownload.

Offline Ricie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 67
    • R.E.V. Media
Re: pdw op mac draaien
« Reactie #9 Gepost op: 15 september 2015, 19:38:46 »
Als je wineskin opent kan je het beste op het +je drukken onder het veld van "installed engines" en de nieuwste versie installeren.

Als dat klaar klik je op de knop "create new blank wrapper" en wacht je tot hij klaar is.

Daarna als hij aangemaakt is (kan even een paar minuten duren) klik je op "view wrapper in Finder"
Nadat je dat doet dubbelklik je op de wrapper die je hebt aangemaakt.

Dan krijg je een melding dat het programma niet geopend kan worden en klik je nogmaals op de wrapper.
Als het goed is opent er een nieuw scherm, klik vervolgens op "install software" en dan op "copy a folder inside".
Na dit gedaan te hebben zoek je de map waar alles van PDW in staat en die kopieer je.

Hierna open je opnieuw de Wrapper die je aangemaakt heb en vraagt hij om een exe bestand (als het goed is selecteerd hij zelf de beste als er meerdere zijn) uit te voeren en accepteer je dit.
Als het allemaal goed is opent dan het PDW scherm gewoon netjes zoals bij mij.

Hoop dat het je lukt en anders geef je maar even een brul, desnoods even via PB zodat ik een mailtje daar van krijg.

Ik heb trouwens mijn aangemaakte wrapper gewoon "PDW" genoemd.

Offline rubenket

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
Re: pdw op mac draaien
« Reactie #10 Gepost op: 15 september 2015, 20:46:51 »
hey, thanks voor de uitleg, pdw werkt op mac, nu alleen nog het juiste geluidsinvoer zoeken... weet je hier ook raad bij?

ps. mijn mac heeft geen geluidsinvoer, maar ik heb van vroeger wel een imic van griffin liggen als je dat kent?

grtz ruben

Offline Ricie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 67
    • R.E.V. Media
Re: pdw op mac draaien
« Reactie #11 Gepost op: 16 september 2015, 09:51:17 »
Ben niet echt bekend met die kaarten en durf daar zo even niks over te zeggen. Misschien dat ik even verder kan kijken als ik zelf achter de mac zit.

Welke mac heb jij dan als ik vragen mag?