Auteur Topic: Meldingen via GSM  (gelezen 7879 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Meldingen via GSM
« Gepost op: 24 november 2007, 18:32:22 »
Hello,

Ik vroeg mij af: Kan ik mijn meldingen via PDW doorsturen naar mijn gsm (waar ik bij elk bericht een kleine bijdrage moet leveren= Of bestaat hiervoor een soort (gratis)vprogramma o i d?) Ik verzend automatisch elk gefilterd bericht door naar mijn emailadres, kan ik vanuit hier iets beginnen? Is hier een simpele manier voor want ik ben niet zo goed in de computerwereld  ;) . Ik sta wel voor uitdagingen open!

MVG

Jos

Offline roger1965

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 84
Re: Meldingen via GSM
« Reactie #1 Gepost op: 24 november 2007, 19:43:52 »
Via gin.nl kun je je meldingen naar het @gin.nl emailadres laten sturen. Je krijgt de alarmmelding van PDW als SMS op je GSM.

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: Meldingen via GSM
« Reactie #2 Gepost op: 24 november 2007, 20:23:57 »
Citaat van: "roger1965"
Via gin.nl kun je je meldingen naar het @gin.nl emailadres laten sturen. Je krijgt de alarmmelding van PDW als SMS op je GSM.

Ok, bedankt :) Maar omdat de kosten toch wel hoog kunnen oplopen een ander vraagje:

Is het mogelijk om via bluetooth de meldingen automatisch door te sturen van mijn pc naar mijn gsm (uiteraard alleen voor binnenshuis).

Jos

Offline CpKurk

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 48
    • http://frn.nederchat.net
Re: Meldingen via GSM
« Reactie #3 Gepost op: 24 november 2007, 22:26:31 »
Is de aanschaf van een pager niet veel makkelijker?
Mvg Dennis, GM380, UBC9000XLT, AR8200 MK1, div. Condors , GP300, GP320, GP340, MTS2000, TK3101, IC-F22SR, Sirio SD1300-N

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: Meldingen via GSM
« Reactie #4 Gepost op: 25 november 2007, 19:40:04 »
Citaat van: "CpKurk"
Is de aanschaf van een pager niet veel makkelijker?

Nja, Dan kun je maar een 16 tal capcodes invoeren en het is niet voor buitenshuis, alleen voor binnenhuis

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: Meldingen via GSM
« Reactie #5 Gepost op: 25 november 2007, 20:09:54 »
Met een pager kan je gewoon buiten de deur hoor.

exLid057

  • Gast
Re: Meldingen via GSM
« Reactie #6 Gepost op: 25 november 2007, 20:40:59 »
Citaat van: "Remon"
Met een pager kan je gewoon buiten de deur hoor.

Ik vraag me dan tog af hoe de brandweer of ggd of andere diensten worden opgeroepen, als ze gebruik maken van p2000 ?

Offline CpKurk

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 48
    • http://frn.nederchat.net
Re: Meldingen via GSM
« Reactie #7 Gepost op: 25 november 2007, 21:10:36 »
Citaat van: "Remon"
Met een pager kan je gewoon buiten de deur hoor.

Remon, volgens mij begrijp je hem verkeerd. Hij bedoelt namelijk dat het gene wat hij wilt doen alleen voor binnenshuis is en niet buitenshuis ;)
Mvg Dennis, GM380, UBC9000XLT, AR8200 MK1, div. Condors , GP300, GP320, GP340, MTS2000, TK3101, IC-F22SR, Sirio SD1300-N

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: Meldingen via GSM
« Reactie #8 Gepost op: 25 november 2007, 21:43:05 »
denk niet dat je dat gaat lukken op de manier die je wilt,een pager zal toch het enige zijn waarmee je je berichten kan ontvangen.

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: Meldingen via GSM
« Reactie #9 Gepost op: 25 november 2007, 23:11:45 »
Zijn zinsopbouw was wel erg verwarrend. Hij sprak over de nadelen van een pager waar maar 16 capcodes in kunnen en het voor binnenshuis is terwijl hij buitenshuis wilt. Had hij de zin afgebroken met een punt en een nieuwe zijn gestart dat het voor binnenshuis is, dan had ik het beter begrepen.  ;)

Maar in principe is wat Jos wilt mogelijk. Met diensten als Gin, of speciale modules waar een simkaart in past. Nadeel is de kosten en de omweg die je moet maken. Van PC naar Gin of module, dat bericht wordt naar je telco gestuurd en die moet de SMS op zijn beurt weer verzenden. Kans dat er ook nog vertraging in dat proces zit.

Wat een goedkopere en snellere oplossing is, om de mailtjes naar je mobiel te sturen. Maak een accountje aan bij Gmail en download de Gmail applicatie voor op je mobiel. Let wel op wat de kosten voor GPRS zijn, soms loont het om een databundeltje af te nemen bij je telco. Let ook op dat sommige telco's standaard per minuut afrekenen in plaats van per kilobyte.

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: Meldingen via GSM
« Reactie #10 Gepost op: 26 november 2007, 16:45:30 »
Citaat van: "Remon"
Zijn zinsopbouw was wel erg verwarrend. Hij sprak over de nadelen van een pager waar maar 16 capcodes in kunnen en het voor binnenshuis is terwijl hij buitenshuis wilt. Had hij de zin afgebroken met een punt en een nieuwe zijn gestart dat het voor binnenshuis is, dan had ik het beter begrepen.  ;)

Maar in principe is wat Jos wilt mogelijk. Met diensten als Gin, of speciale modules waar een simkaart in past. Nadeel is de kosten en de omweg die je moet maken. Van PC naar Gin of module, dat bericht wordt naar je telco gestuurd en die moet de SMS op zijn beurt weer verzenden. Kans dat er ook nog vertraging in dat proces zit.

Wat een goedkopere en snellere oplossing is, om de mailtjes naar je mobiel te sturen. Maak een accountje aan bij Gmail en download de Gmail applicatie voor op je mobiel. Let wel op wat de kosten voor GPRS zijn, soms loont het om een databundeltje af te nemen bij je telco. Let ook op dat sommige telco's standaard per minuut afrekenen in plaats van per kilobyte.

Sorry Remon voor mijn verwarrende uitspraak! Ik weet voorlopig genoeg ; hartelijk dank

PiepsoDJ

  • Gast
Re: Meldingen via GSM
« Reactie #11 Gepost op: 25 december 2007, 12:21:56 »
Een viend van mij ontvang P2000 meldingen via de mobiel.
Hij doet dit via http://www.invidium.nl

Misschien kun je dat eens uitproberen.  ;)