Auteur Topic: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor  (gelezen 80335 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #60 Gepost op: 26 september 2016, 19:09:07 »
Ja hoor, werkt nog steeds. Alleen niet meer op het oude URL. Voor jouw regio :

http://monitor.p2kflex.nl/index.php?regio=R10
http://monitor.p2kflex.nl/index.php?regio=101 (ambu)

Dank je Peter.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7558
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #61 Gepost op: 4 december 2016, 20:45:29 »
Recentelijk wat aanpassingen gedaan om MMT-alarmeringen zonder regio (meestal cancel/annulering) bij de laatste incidentregio voor dat betreffende MMT te plaatsen. Er zit een limiet op van 100 meldingen terug zodat er niet te gretig terug wordt gekeken. Een tijdsdrempel had beter geweest, dat is echter even wat lastiger te implementeren.

Graag ontvang ik feedback of dit wel/niet goed werkt en eventueel verder bijgesteld moet worden.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7558
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #62 Gepost op: 31 december 2016, 12:13:49 »
Even een kleine, nasty aanpassing gedaan tbv de jaarwisseling op de standaard monitor (met regioknoppen onderin). Het kan in geval van drukte even duren voordat de pagina geladen is en om te voorkomen dat er meerdere keren wordt geklikt (waarmee steeds een nieuw verzoek wordt verzonden) verdwijnt de knoppenbalk even, tot de pagina weer helemaal geladen is. Je weet hierdoor tevens zeker dat je daadwerkelijk ergens op geklikt hebt. Misschien niet de mooiste oplossing, misschien verzin ik daar in het nieuwe jaar wat anders op...

Goede jaarwisseling! :)

Offline Peter71

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 120
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #63 Gepost op: 31 december 2016, 14:03:48 »
Ik denk dat er iets niet goed gaat, hij laad nu helemaal niet meer. ;)

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #64 Gepost op: 31 december 2016, 14:31:08 »
Ik denk dat er iets niet goed gaat, hij laad nu helemaal niet meer. ;)

Hier geen problemen. Soms duurt het laden wat langer.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7558
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #65 Gepost op: 1 januari 2017, 14:33:58 »
Om hier toch nog even op terug te komen...

Weer even een bommetje gooien, volgens mij heb ik het al eerder gevraagd... Het blijft mijn voorkeur houden om alle BRW-alarmeringen rood te maken, en niet alleen die van officieren/commando.

Zelf heb ik in PDW ook alles wat met brandweer heeft te maken in het rood. Maakt voor mij toch wat duidelijker verschil.

Alles rood, wel zo duidelijk.

Ja, de capcode(benamingen) dan graag; niet de alarmeringsteksten hopelijk.

Vindt het zo als het nu is wel mooi duidelijk maar dat is persoonlijk.

Wat betreft de kleur van de brandweerlabels, ben ik geen voorstander van alles rood kleuren. In een blik op de monitor is nu sneller een onderscheid te maken tussen meldingen waar een officier bij betrokken is, of wanneer dat niet het geval is. Dat vind ik op zich een prettig onderscheid.  :)

Dat vind ik ook

Die vraag over 'rood' is in het verleden inderdaad al eens gevraagd, of zelfs een poll geweest.

Ik vind het zelf ook wel heel prettig om onderscheid te kunnen zien bij OvD (ed) meldingen. Hierdoor zie je in een oogopslag de 'grotere' incidenten. Ik merk dat ik op die manier heel vaak even de meldingen screen. Daarnaast vind ik 'alles rood' minder leesbaar en druk overkomen.

Nu zie ik ook wel voordeel in het onderscheid van de ambt regels. Zou het een idee zijn om bijvoorbeeld de ambu regels wit te maken? (of de voormalig gele brandweeregels).

Ik denk dat ik het maar gewoon even ter test doorvoer in de "middel"grote regio Haaglanden. Mocht dit dan als niet-prettig worden ervaren dan kan ik het altijd nog terugdraaien. De vraag is alleen hoe ik daar natuurlijk de mensen uit andere regio's mee bereik...

In het totaaloverzicht van de meldingen vind ik dit zeker beter. Als je alleen het brandweeroverzicht bekijkt, is het wel even wennen. Ik krijg ook het gevoel dat er informatie verloren gaat. De bobo's springen er niet meer uit om het zo te zeggen. Het is dus maar net in hoeverre je aan iets anders wilt wennen, of op welke pagina je interesses liggen. Van mij mag alle brandweer i.i.g. nog steeds rood, ik ben er in mijn eigen PDW aan gewend.

Voor mij zit het onderscheid tussen brandweer en ambulance vooral in de meldingentekst. En als je op de 'aparte' pagina's kijkt, is het natuurlijk ook al duidelijk.
Op zich vind ik wit voor ambulance wel een goed idee, met oranje voor leidinggevenden, en geel voor brandweer met rood voor leidinggevenden..
Rood voor alle brw-meldingen is voor mij nogal schreeuwerig (zoals het nu bij haaglanden is).

Ik zou het wel een mooie combi vinden:
- Brandweer: standaard geel met rood voor de piketten/officieren e.d.
- Ambulance: standaard wit met oranje voor de piketten, met e.d.
- Politie blauw
Zou dit (makkelijk) als extra lay-out toe te voegen zijn? (onder het potloodje)

Ik vind het rood in Hollands-Midden bij de brandweer niet echt een verbetering. Een deel zal wennen zijn, maar de kleur is erg donker en weinig contrasterend met het zwart, waardoor de pagina een beetje 'volloopt'. Daarnaast blijft nog staan wat ik eerder zei, maar dat zal deels dus ook wel gewenning zijn..

Eerder heb ik (bovenstaande) peiling gedaan om brandweeralarmeringen rood weer te geven, in plaats van uitsluitend OvD's etc. Dat viel niet bij iedereen even goed, maar dit soort dingen blijven me toch bezig houden, aangezien er ook een doelgroep is die het wel mooier vindt.

Niet definitief, maar voor de beleving heb ik voor elke monitor even een rood.php (ipv index.php) aangemaakt om te ervaren of en hoe dit bevalt.

http://monitor.p2kflex.nl/rood.php
http://expert.p2kflex.nl/rood.php
http://m.p2kflex.nl/rood.php

Offline RS

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2243
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #66 Gepost op: 1 januari 2017, 15:11:32 »
Eerder heb ik (bovenstaande) peiling gedaan om brandweeralarmeringen rood weer te geven, in plaats van uitsluitend OvD's etc. Dat viel niet bij iedereen even goed, maar dit soort dingen blijven me toch bezig houden, aangezien er ook een doelgroep is die het wel mooier vindt.

Niet definitief, maar voor de beleving heb ik voor elke monitor even een rood.php (ipv index.php) aangemaakt om te ervaren of en hoe dit bevalt.

http://monitor.p2kflex.nl/rood.php
http://expert.p2kflex.nl/rood.php
http://m.p2kflex.nl/rood.php

Laat i.i.g. goed zien wat het nu voor onlogische kleurenbende het nu is. Klink maar eens op GHOR of politie Hollands Midden oid.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7558
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #67 Gepost op: 1 januari 2017, 15:41:27 »
Oranje blijft soms een vage kleur. Ik heb het natuurlijk ook niet allemaal zelf verzonnen maar veel gebruikers zijn na al die jaren wel gewend aan de kleuren zoals ze zijn. MMT is oranje, codes van GHOR en hier en daar wat codes van de "veiligheidsregio" die niet direct aan een discipline te koppelen zijn. Ik blijf open staan voor alternatieven; dus roept u maar :)

Offline Bernt

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1852
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #68 Gepost op: 1 januari 2017, 20:24:49 »
Kan je niet maken dat ieder een eigen kleur van kan maken? Kan ik het lekker laten hoe het nu is

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7558
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #69 Gepost op: 1 januari 2017, 20:30:50 »
Oranje blijft soms een vage kleur. Ik heb het natuurlijk ook niet allemaal zelf verzonnen maar veel gebruikers zijn na al die jaren wel gewend aan de kleuren zoals ze zijn. MMT is oranje, codes van GHOR en hier en daar wat codes van de "veiligheidsregio" die niet direct aan een discipline te koppelen zijn. Ik blijf open staan voor alternatieven; dus roept u maar :)

Ik moet eerlijk zeggen dat sommige kwartjes wat bijgeslepen moeten worden om te kunnen vallen. Politie Hollands Midden (de GGD codes) zijn aangepast naar geel en worden nu ook gelogd in het Ambu deel. Dat zijn puntjes op de i die ik gewoon kan zetten. Er blijven echter veel codes die erg vaag zijn en niet in een duidelijke categorie passen. Veiligheidsregio's hebben natuurlijk ontkleurde functies, denk aan een Informatiemanager of een Plotter. Moet ik die dan maar kleuren als brandweer, of als alarmerende discipline? Dat laatste zal in Rijnmond een lastige worden, daar worden codes van alle disciplines door elkaar gebruikt. Gemeentelijke functies, Rijkswaterstaat, Waterleidingbedrijven, wat moeten daar voor kleuren aan hangen en moet dit bij A/B/P gelogd worden? Eventueel zou het een afwijkende (overig) kunnen worden die alleen wordt weergegeven indien alle 3 de disciplines worden weergegeven. Er blijft veel mogelijk, maar soms misschien zoveel dat het lastig is om een besluit te nemen :)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7558
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #70 Gepost op: 1 januari 2017, 20:32:21 »
Kan je niet maken dat ieder een eigen kleur van kan maken? Kan ik het lekker laten hoe het nu is

Alles kan, maar dit is zoals ik al zei even een test qua beleving, er verandert voorlopig dus helemaal niets. Als het al verandert dan wordt het uiteraard instelbaar, maar hoe/wat daar ben ik nog niet over uit. Het makkelijkst in deze fase is even gescheiden URL's zodat je, bij wijze van test, beide weergaves naast elkaar zou kunnen draaien.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7558
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #71 Gepost op: 5 januari 2017, 02:00:23 »
Eerder heb ik (bovenstaande) peiling gedaan om brandweeralarmeringen rood weer te geven, in plaats van uitsluitend OvD's etc. Dat viel niet bij iedereen even goed, maar dit soort dingen blijven me toch bezig houden, aangezien er ook een doelgroep is die het wel mooier vindt.

Niet definitief, maar voor de beleving heb ik voor elke monitor even een rood.php (ipv index.php) aangemaakt om te ervaren of en hoe dit bevalt.

http://monitor.p2kflex.nl/rood.php
http://expert.p2kflex.nl/rood.php
http://m.p2kflex.nl/rood.php

Nog een link erbij, ik moet de zaken immers gescheiden houden om te kunnen testen :

http://m.p2kflex.nl/index2.php

Als je bij de kleurensettings (potloodje) rood (Red) kiest bij Brandweer, het vinkje zet en opslaat, dan zou dit hetzelfde moeten doen als het "rode URL". Met dien verstande dat je na opslaan vermoedelijk terug wordt verwezen naar het officiele URL, dus na het aanpassen van settings moet je handmatig even terug naar index2.php

Werkt dit??

Ook ben ik benieuwd of dit URL zowel vanaf de computer als mobiel getest kan worden, zowel met en zonder GPS (op de mobiel, duh) en ook of de monitorfunctie goed werkt. Zelf leek ik wat problemen te hebben met monitoren maar het is nu even te laat om daar scherp op te kunnen zijn.

Offline PAGER48

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 294
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #72 Gepost op: 5 januari 2017, 15:42:00 »
Even een kleine, nasty aanpassing gedaan tbv de jaarwisseling op de standaard monitor (met regioknoppen onderin). Het kan in geval van drukte even duren voordat de pagina geladen is en om te voorkomen dat er meerdere keren wordt geklikt (waarmee steeds een nieuw verzoek wordt verzonden) verdwijnt de knoppenbalk even, tot de pagina weer helemaal geladen is. Je weet hierdoor tevens zeker dat je daadwerkelijk ergens op geklikt hebt. Misschien niet de mooiste oplossing, misschien verzin ik daar in het nieuwe jaar wat anders op...

Goede jaarwisseling! :)

Was net even wat aan het uitzoeken op de standaard monitor, maar de knoppenbalk blijft bij mijn gewoon staan. Het enigste het lijkt wel of hij nu de zoekopdracht sneller laad. Aanklikken en de zoekopdracht verschijnt. Ik weet niet wat je hebt aangepast, maar bij mijn werkt hij in ieder geval sneller dan voor de kerst.
Als ik zou willen dat je het begreep, zou ik het wel beter hebben uitgelegd.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7558
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #73 Gepost op: 5 januari 2017, 16:14:07 »
Even een kleine, nasty aanpassing gedaan tbv de jaarwisseling op de standaard monitor (met regioknoppen onderin). Het kan in geval van drukte even duren voordat de pagina geladen is en om te voorkomen dat er meerdere keren wordt geklikt (waarmee steeds een nieuw verzoek wordt verzonden) verdwijnt de knoppenbalk even, tot de pagina weer helemaal geladen is. Je weet hierdoor tevens zeker dat je daadwerkelijk ergens op geklikt hebt. Misschien niet de mooiste oplossing, misschien verzin ik daar in het nieuwe jaar wat anders op...

Goede jaarwisseling! :)

Was net even wat aan het uitzoeken op de standaard monitor, maar de knoppenbalk blijft bij mijn gewoon staan. Het enigste het lijkt wel of hij nu de zoekopdracht sneller laad. Aanklikken en de zoekopdracht verschijnt. Ik weet niet wat je hebt aangepast, maar bij mijn werkt hij in ieder geval sneller dan voor de kerst.

De jaarwisseling is immers voorbij en achteraf verwacht ik niet dat het erg veel problemen zou kunnen geven als hij gewoon blijft staan. Als jij de rode monitor gebruikt (moet nog steeds iets zien te vinden om dit instelbaar te maken) dan klopt dit, daar is het inmiddels uitgeschakeld. Om een andere reden overigens; rechtsonderin zit een knopje waarmee je de balk kunt verbergen of opnieuw tevoorschijn kunt halen. Dat is nog even een test maar lijkt wel aardig te werken. Zet je beeldscherm met F11 op volledig scherm en het volledige scherm wordt benut ;)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7558
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #74 Gepost op: 5 januari 2017, 22:06:38 »
Ok, het heeft wat moeite gekost maar op de standaard monitor vind je helemaal rechts onderin 2 extra knoppen.

1. Een geel (of als je erop hebt geklikt) rood cirkeltje waarmee je de BRW meldingen standaard als rood weer kunt laten geven. Hiermee wordt een cookie geplaatst (niet opeten, anders werkt het niet meer) en als het goed is onthouden bij navigeren over de site en bij het sluiten/heropenen van de browser. Ook zou de pagina meteen herladen moeten worden bij het klikken op deze knop.

2. Rechts naast eerder genoemde knop, dus geheel rechts onderin de hoek, staat een knopje waarmee je het menu kunt verbergen/weergeven. Zo heb je het volledige scherm beschikbaar voor de meldingen. Deze instelling wordt niet onthouden, kan ik altijd nog inbouwen.

Graag laten weten of dit goed werkt in de diverse browsers, eerlijk gezegd alleen in Chrome getest :)