Auteur Topic: Astrid-Berichten via Internet  (gelezen 36960 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline viper10

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #15 Gepost op: 12 januari 2006, 22:28:58 »
Volgens mij zijn er nog geen publieke ASTRID monitor sites. Eens te meer omdat dat officieel in Belgie verboden is.
Kijk eens naar een ander topic hier ivm wetgeving...

Offline controlfreak

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 54
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #16 Gepost op: 13 januari 2006, 08:23:10 »
Ik had wel even een monitor online gezet.. meer voor mezelf, maar er wordt momenteel nog niets spannends verzonden... Alleen van Denderleeuw één echte melding gezien in 3 dagen..  :?

Het is ook nog maar de vraag welke frequentie(s) er gebruikt gaan worden. Heb al verschillende geruchten gehoord dat er verschillende frequenties zijn voor ASTRID Paging. Momenteel heb ik alleen nog maar 169.6250 gemonitord (de frequentie waarvan wordt aangenomen dat het de landelijke wordt).

Als er meer meldingen bij komen zal ik de monitor online zetten...

Bally86

  • Gast
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #17 Gepost op: 13 januari 2006, 10:45:41 »
ok bedankt, want viper heeft het wel over de wetgeving, maar het online zetten van P2000 is net zo verboden als Astrid. Nogmaals, alles wat ontvangen kan worden zonder daarvoor bepaalde handelingen te doen mag worden ontvangen. Echter het verspreiden aan derden mag niet. En is dat niet precies wat je doet met een P2000 monitor?

Leen Ansems

  • Gast
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #18 Gepost op: 13 januari 2006, 11:04:33 »
Ik ben bang dat hier in Nederland t.z.t. ook ingegrepen gaat worden. Er is inderdaad een (oude) wet die omschrijft dat de opgevangen berichten niet aan derden mogen worden doorgegeven. En online p2000/Astrid/pocsac monitoren doen dat wel.
mvg,
Leen

Offline pjbreevaart

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #19 Gepost op: 17 maart 2006, 14:36:14 »
Hallo,

Komt mij bekend voor die wet. Met scanner luisteren mag je ook alles ontvangen maar de gegevens die je hoort niet aan derden verstrekken.

Pierre

Offline vliegertje

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #20 Gepost op: 13 april 2006, 08:39:50 »
wie zou er bereid zijn om eens een site te maken zo als die van nederland om mee te luisteren naar astrid
via nederland kunnen wij als belgen ook mee kijken en moeten de mensen geen moeite doen om om hun scanner om te bouwen
iemand moet dat toch kunnen doen het lukt wel voor die van nederland op internet te zetten
wie kan dat doen zo zullenveel belgen geholpen zijn bedankt
groetjes van vliegertje

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #21 Gepost op: 13 april 2006, 09:09:57 »
Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt. ASTRID is te vergelijken met C2000 hier in Nederland. Dat is een digitaal communicatiesysteem wat niet mee te beluisteren is. Wat hier in Nederland massaal online wordt meegekeken is P2000, het alarmeringssysteem van de hulpdiensten.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #22 Gepost op: 13 april 2006, 11:28:55 »
Maar het Belgische pagingsysteem heet ook Astrid Johan. Dat maakt het iets ingewikkelder.
mvg,
Leen

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #23 Gepost op: 13 april 2006, 11:34:02 »
Misschien ben ik op een verkeerde voet gezet omdat hij het in de 1e regel heeft over meeluisteren naar Astrid.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4911
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #24 Gepost op: 13 april 2006, 11:34:17 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Maar het Belgische pagingsysteem heet ook Astrid Johan. Dat maakt het iets ingewikkelder.

Vliegertje had het over meeluisteren.

Rene

Leen Ansems

  • Gast
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #25 Gepost op: 13 april 2006, 11:45:16 »
Verhaal is inderdaad niet echt duidelijk. Meeluisteren naar ASTRID is niet mogelijk. Meekijken naar pagermeldingen zou wel kunnen, maar om Belgische pagermeldingen via de omweg naar Nederland toch te bekijken is een zaak die mogelijk gevolgen zal hebben. Mijn advies: niet doen.
mvg,
Leen

Offline astra1

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #26 Gepost op: 15 april 2006, 12:41:19 »
ja ik ken vliegertje en hij geraakt soms nie uit zij woorden .maar is een interessant idee.maar in ons belgen land zou die site er zeer snel afgegooid worden . hij bedoeld wel meekijken .
dus je mag hem da nie kwalijk nemen is nogal met van alles bezig onze vlieger dus hij kan eens neerstorten lol.
groetjes astra1

AlfA145

  • Gast
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #27 Gepost op: 16 april 2006, 16:51:06 »
dit is 'n vrij 'gevaarlijk' onderwerp. zoals hierboven al beschreven zou deze site waarschijnlijk niet lang online staan, omdat het in belgie niet toegelaten is de hulpdiensten af te luisteren.

In een afgesloten omgeving zou dit natuurliujk wél mogelijk zijn, met bijv een login-pagina ofzo. Zodat de gebruikersgroep beperkt blijft tot een aantal bekenden.

Offline hotspot

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 24
    • http://www.ricbel.tk
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #28 Gepost op: 16 mei 2006, 18:16:22 »
Tjah delicate onderneming en eerlijk gezegd zou ik het ook niet proberen tenzij...
1) ge ne server zoekt in het buitenland waar er geen probs hebt met de wetgeving (bvb polen)
2) ge zorgd voor een gesloten omgeving net zoals dit forum waar je je moet aanmelden alvorens een bericht te plaatsen maar dan in geval van astrid aanmelden alvorens iets te kunnen lezen

Mijn Astrid doet elke 5 minuten een upload naar een persoonlijke server:
http://schepers.homeftp.org/astrid/Joeri
maar zoals ge zuld zien gaat hij vragen achter een wachtwoord maw pech dus
Voor een overzicht van alle RIC code\'s neem een kijkje op http://www.ricbel.tk

fireman1

  • Gast
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #29 Gepost op: 15 november 2006, 15:52:39 »
Hoi allemaal,

In nederland kun je de alarmeringen allemaal meekijken op het internet van de p2000 een site hiervan is: http://www.pd5hw.nl/p2000/

Bestaat zo een site ook voor Belgie?