Auteur Topic: Astrid-Berichten via Internet  (gelezen 36963 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

michael

  • Gast
Astrid-Berichten via Internet
« Gepost op: 1 april 2005, 17:04:54 »
Heb je in Belgie (net als in Nederland met P-2000) ook tekstberichten in Belgie (zie als voorbeeld; http://www.pd5hw.nl/p2000/p2000_pagina.htm dat je via Internet kan volgen over alarmeringen in Belgie voor de Ambulance en de Brandweer ?.

Zo ja, wie heeft er dan een dergelijke website, geef dan a.u.b de link door via deze topic

Offline Welschap

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 153
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #1 Gepost op: 28 april 2005, 08:21:15 »
Die site die je noemt is lekker actueel. De laatste brandweer (Brabant Zuid Oost) staat op 3 februari. Dit is pas echt "achter het nieuws".
Gert
Stoptrein naar Eindhoven stopt niet te Best

Offline 7243

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 249
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #2 Gepost op: 28 april 2005, 09:22:46 »
Goh misschien komt dat omdat ze het nog niet gebruiken???

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #3 Gepost op: 28 april 2005, 09:48:22 »
Citaat van: "Welschap"
Die site die je noemt is lekker actueel. De laatste brandweer (Brabant Zuid Oost) staat op 3 februari. Dit is pas echt "achter het nieuws".

Als jij een site weet die aktueler is, dan verzint die site waarschijnlijk zelf alarmeringen, want ZO-Brabant gebruikt nog helemaal geen P2000. Dus iets rustiger zou best wel mogen...

Groeten, Peter.

Offline Welschap

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 153
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #4 Gepost op: 28 april 2005, 10:26:33 »
Nee, weet ik niet. Maar dat neemt niet weg dat ik aan deze toch niet veel heb, nietwaar? Tenminste nu niet.
Groeten Gert
Stoptrein naar Eindhoven stopt niet te Best

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #5 Gepost op: 28 april 2005, 10:36:19 »
Citaat van: "Welschap"
Nee, weet ik niet. Maar dat neemt niet weg dat ik aan deze toch niet veel heb, nietwaar? Tenminste nu niet.

Dat jij er weinig aan hebt is natuurlijk iets heel anders dan dat die site niet aktueel zou zijn. Als er NU een bericht wordt verzonden door Zuidoost Brabant, reken er maar op dat hij binnen 1 minuut op die site staat. Van mijn regio Haaglanden staan er ook nog geen daadwerkelijke alarmeringen op. Moet ik dan ook maar zeggen dat ik er weinig aan heb, of mij er gewoon bij neerleggen dat Haaglanden nog geen P2000 gebruikt?

Groeten, Peter.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #6 Gepost op: 28 april 2005, 13:48:10 »
Heren, heren rustig het werd slechts als voorbeeld aangehaald! On topic please! ;)
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Welschap

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 153
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #7 Gepost op: 28 april 2005, 15:33:42 »
Citaat van: "Huub Roem"
Heren, heren rustig het werd slechts als voorbeeld aangehaald! On topic please! ;)

Oke
Stoptrein naar Eindhoven stopt niet te Best

michael

  • Gast
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #8 Gepost op: 28 april 2005, 20:19:44 »
Citaat van: "Welschap"
Die site die je noemt is lekker actueel. De laatste brandweer (Brabant Zuid Oost) staat op 3 februari. Dit is pas echt "achter het nieuws".
Gert

Welschap, ik noemde hier een voorbeeld van. Als ik kijk naar andere
P-2000 monitoren die er zijn over alle districten in heel Nederland kom je bij elke P-2000 monitor erachter dat oude meldingen staan van Zuidoost-Brabant van 3 februari j.l en dat heeft te maken met dat CPA en Brandweer nog geen koppeling heeft gemaakt met P-2000 (naar verwachting gebeurd dat in september 2005), dus wel vervelend maar nog even afwachten dus...

Offline Welschap

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 153
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #9 Gepost op: 29 april 2005, 16:11:13 »
Citaat van: "michael"
Citaat van: "Welschap"
Die site die je noemt is lekker actueel. De laatste brandweer (Brabant Zuid Oost) staat op 3 februari. Dit is pas echt "achter het nieuws".
Gert

Welschap, ik noemde hier een voorbeeld van. Als ik kijk naar andere
P-2000 monitoren die er zijn over alle districten in heel Nederland kom je bij elke P-2000 monitor erachter dat oude meldingen staan van Zuidoost-Brabant van 3 februari j.l en dat heeft te maken met dat CPA en Brandweer nog geen koppeling heeft gemaakt met P-2000 (naar verwachting gebeurd dat in september 2005), dus wel vervelend maar nog even afwachten dus...

Ik wacht mee. Maar ironisch genoeg hoort dus Brabant Zuid Oost bij de hulpdiensten die met nog een paar andere regio's als eersten naar c-2000 gaan en vervolgens laat P-2000 op zich wachten! Mooie boel.
Heb je overigens nog iets aan die frequenties gehad?
Gert
Stoptrein naar Eindhoven stopt niet te Best

michael

  • Gast
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #10 Gepost op: 29 april 2005, 16:19:15 »
Ik heb de overige frequentie's in mijn scanner gezet maar tot heden hoor ik voornamelijk BBA / Hermes bussen en een taxibedrijf uit Eindhoven op 168.8300

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #11 Gepost op: 29 april 2005, 18:58:22 »
Citaat van: "Welschap"
Ik wacht mee. Maar ironisch genoeg hoort dus Brabant Zuid Oost bij de hulpdiensten die met nog een paar andere regio's als eersten naar c-2000 gaan en vervolgens laat P-2000 op zich wachten! Mooie boel.

Nouja zij hebben al sinds jaar een dag een eigen semafoonnetwerk. Ik kan me niet voorstellen dat zij op hete kolen zitten en gezien al het gezeur met de pagers (Infostream, etc) is het niet meer dan logisch dat een regio met ervaring met semafonie eerst even de kat uit de boom kijkt... Net als de buren van Noordoost Brabant overigens.....

Groeten, Peter.

Offline Welschap

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 153
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #12 Gepost op: 29 april 2005, 20:18:01 »
Je moet het allemaal maar weten! Dank je wel Peter. Zo word ik nog eens wat wijzer!
En verder, voor Michael, die frequenties die ik op de lijst heb gezet, daar heb ik echt wat op gehoord en de naam er bij gegokt (afgeleid van het soort communicatie). Maar wie weet, zijn dat wel hele lokale stations met weinig zendbereik. Dat is voor mij wel een vraag. Maar ja, Nuenen Eindhoven is ook maar 7 kilometer. Dus er is best wel kans dat jij kunt ontvangen wat ik ook ontvang.
Succes Gert
Stoptrein naar Eindhoven stopt niet te Best

michael

  • Gast
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #13 Gepost op: 30 april 2005, 11:40:37 »
Citaat van: "Welschap"
En verder, voor Michael, die frequenties die ik op de lijst heb gezet, daar heb ik echt wat op gehoord en de naam er bij gegokt (afgeleid van het soort communicatie).

Ik ben je heel erg dankbaar voor je lijstje en ik geloof je wel hoor dat jij wat hebt gehoord. maar i.d.d het kan een lokaal station zijn met weinig ontvangstmogelijkheden.

Bally86

  • Gast
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #14 Gepost op: 12 januari 2006, 22:19:40 »
Weet iemand of er al ergens op internet Monitorsites zijn voor Astrid?